Αναστάσιος Μαρκουϊζος

Ψευδώνυμο: Ιαβέρης (Οδηγός Αγώνων Αυτοκινήτου)
Ημερομηνία Γέννησης: 23 Ιουνίου 1948
Τόπος γέννησης: Αθήνα
Οικογενειακή κατάσταση: Παντρεμένος με την Ελένη Μαρκουΐζου, με την οποία έχουν αποκτήσει 3 παιδιά, τον Άρη, τον Κωνσταντίνο και τον Δημήτρη και πλέον έναν εγγονό, τον Αναστάσιο.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Ο Τάσος -Ιαβέρης- Μαρκουΐζος είναι ο  πρώτος που διοργάνωσε τις κοινωνικές-φιλανθρωπικές εκδηλώσεις «Γίνε Συνοδηγός» ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου,  με τα έσοδα να πηγαίνουν στην Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών, στα Special Olympics, στα παιδιά της Ελπίδας, στις Ανάδοχες Οικογένειες και σε άλλα ιδρύματα (Αλεξανδρούπολη, Σπάρτη, Γιάννενα κλπ.).

Τα τελευταία 32 χρόνια, από την ημέρα που διοργάνωσε το πρώτο Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς (22 Ιανουαρίου 1984) και όντας για ακόμη μια φορά πρώτος σε επίπεδο κοινωνικής δράσης, ευαισθητοποιεί και ενημερώνει με διαλέξεις και ομιλίες αφιλοκερδώς και ανιδιοτελώς σε όλη την Ελλάδα, χιλιάδες συνανθρώπους μας σε Στρατό, Αεροπορία, Ναυτικό, Γυμνάσια, Λύκεια, ΤΕΙ, ΑΕΙ, Σχολές Ικάρων, Ν. Δοκίμων, Ευελπίδων, Υπαξιωματικών. Η κοινωνική του δράση δε σταματάει εκεί, αφού έχει δώσει και συνεχίζει να δίνει διαλέξεις με αντικείμενο την Οδική Συμπεριφορά και Ασφάλεια σε Δήμους, Κοινότητες, Νομαρχίες, Ιδρύματα αιμοδοσίας, σε νέους οδηγούς αγώνων και στο σύνολο των νεαρών παιδιών γενικότερα και υπολογίζεται, πως κάθε χρόνο ευαισθητοποιεί και ενημερώνει 40.000-50.000 μαθητές!

Τα βιβλία που έχει συγγράψει με αντικείμενο την Οδική Συμπεριφορά και Ασφάλεια (Εθνικό Θέμα, Εθνικό Πένθος, Άγνοια Άγνοιας) έχουν διανεμηθεί δωρεάν σε τουλάχιστον 1.000.000 αντίτυπα, ενώ με διαρκή αφιλοκερδή παρουσία και συνεντεύξεις σε τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά Μέσα, συνεχίζει τη διαδικασία ευαισθητοποίησης όλων μας. Με λόγο-μαστίγιο κατά της Οδικής Ασυνειδησίας και Εγκληματικότητας, ο "Ιαβέρης" όπως έγινε ευρύτερα γνωστός ο συγκεκριμένος κορυφαίος οδηγός αγώνων αυτοκινήτου, που κατάφερε κατά τις δεκαετίες του '70 και του '80 να ξεπεράσει σε ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου φήμης Ράλλυ Ακρόπολις, τους κορυφαίους οδηγούς του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ για τουλάχιστον 20 φορές, έδωσε και συνεχίζει να προσφέρει  την ψυχή του, για την προστασία των συνανθρώπων μας από τους φρικαλέους κινδύνους που καραδοκούν στους φονικά εχθρικούς δρόμους.

Έτσι, με αναγνωρισμένη κοινωνική χρησιμότητα από εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες  (της σκληρής και απάνθρωπης εποχής μας) πολεμάει ακατάπαυστα, ακούραστα και ασταμάτητα, κάθε μέρα, σε όλη την χώρα, κατά της Ανοησίας και Εθνικής ασυνειδησίας των, σε εμφύλιο επί τροχών πόλεμο ευρισκόμενων, Ελλήνων.
 
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Ο πρώτος επίσημος αγώνας ήταν στο 5ο Ράλλυ Αττικοβοιωτίας (24 - 25 Οκτωβρίου του 1970) με NSU TT . Από τότε μέχρι το 1975, συμμετείχε σε αγώνες κάθε μορφής (ράλλυ, σιρκουί, αναβάσεις) με το θρυλικό NSU TT και με Alfa Romeo.

Οι πιο σημαντικές σελίδες της αγωνιστικής του ιστορίας όμως, γράφτηκαν στο Ράλλυ Ακρόπολις, τον παγκοσμίως φημισμένο ελληνικό αγώνα, στο πλαίσιο διεξαγωγής του οποίου αντιμετώπισε ως ίσος προς ίσον, τους κορυφαίους οδηγούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, που συμμετείχαν επίσημοι οδηγοί των εργοστασίων. Οι θεατές τον θυμούνται ακόμα να "σταματά" τα χρονόμετρα μπροστά από τους Walter Rohrl, Markku Alen το 1978 ή από τους Bjorn Waldegaard, Hannu Mikkola το 1979. Η περίοδος αυτή (1978-1980) είναι η πιο σημαντική για την αγωνιστική καριέρα του "Ιαβέρη" που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής σε όλους τους Έλληνες για το θεαματικό και ιδιαίτερα γρήγορο αγωνιστικό στυλ, το πάθος και την αυταπάρνηση με την οποίο οδηγούσε τα αγωνιστικά του αυτοκίνητα. Η κορυφαία του στιγμή, που τον έκανε "μύθο" στο χώρο του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού θεωρείται το 27ο Ράλλυ Ακρόπολις (1980), όταν οδηγώντας ένα Ford Escort Group 2 , σημείωσε τον 1ο χρόνο της Γενικής Κατάταξης στην Ειδική Διαδρομή της Πάρνηθας, έχοντας αφήσει πίσω του όλους τους οδηγούς του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο επίλογος της πλούσιας αγωνιστικής του καριέρας γράφτηκε το 1998, ενώ οδήγησε πολλά αυτοκίνητα όπως Toyota Celica, Denim-Ford Escort, Fiat 131 Abarth, Renault 5 Turbo, Audi Quattro, Lancia Delta Integrale, Audi S2, Subaru Legacy και Lancia Delta HF Integrale Deltona.

xorhgoi iaveris

S5 Box