SAFETY FIRST

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Swansea στη Μεγάλη Βρετανία, οι ηλικιωμένοι οδηγοί δε θεωρούνται περισσότερο επικίνδυνοι από τους νέους, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του BBC.


Όπως κατέδειξαν τα δεδομένα έρευνας που παρουσιάστηκαν στο Βρετανικό Φεστιβάλ Επιστήμης (British Science Festival) στο Swansea, οι οδηγοί ηλικίας 70 ετών έχουν 3-4 φορές λιγότερα ατυχήματα, σε σύγκριση με τους οδηγούς ηλικίας 17-21 ετών. Σύμφωνα με τον Βοηθό Καθηγητή Γεροντολογίας στο Πανεπιστήμιο του Swansea κ. Charles Musselwhite, μπορεί οι ηλικιωμένοι να ηλικιωμένοι να εμπλέκονται σε περισσότερα ατυχήματα από όσοι είναι περίπου 40 ετών, όμως σίγουρα εμπλέκονται σε λιγότερα ατυχήματα από τους πολύ νέους οδηγούς. Οι πιο ηλικιωμένοι, κάνουν περισσότερα λάθη όταν αισθάνονται πίεση από άλλους οδηγούς, κυρίως όταν έχουν να στρίψουν δεξιά ή να κάνουν προσπέραση. Από την άλλη, οι νέοι οδηγοί, ηλικίας 17-21 ετών έχουν ατυχήματα που αφορούν κυρίως την υπερβολική ταχύτητα ή την απώλεια ελέγχου του οχήματός τους.

Αν παρατηρήσει κάποιος την στατιστική των ατυχημάτων, θα διαπιστώσει πως υπάρχει αύξηση για τους οδηγούς ηλικίας άνω των 75 ετών, που σύμφωνα με τον καθηγητή Musselwhite οφείλεται στην αυξανόμενη φυσική αδυναμία. Επιπλέον, οι ηλικιωμένοι εμπλέκονται σε διαφορετικής φύσεως ατυχήματα, σε σύγκριση με τους νέους. Οι νεότεροι οδηγοί συνήθως εμπλέκονται σε ατυχήματα που αφορούν σε ένα αυτοκίνητο, λόγω απώλειας ελέγχου, τη στιγμή που οι πιο ηλικιωμένοι τείνουν να έχουν μικρότερης έκτασης ατυχήματα. Οι ηλικιωμένες γυναίκες είναι πιο πιθανό να έχουν μικρά ατυχήματα, όταν προσπαθούν να παρκάρουν ή γενικά όταν κάνουν ελιγμούς σε πολύ μικρό χώρο, ενώ ταυτόχρονα συχνό είναι το φαινόμενο ηλικιωμένοι να τρακάρουν μεταξύ τους, στοιχείο που μεταξύ άλλων δείχνει πως κάνουν αντίστοιχα λάθη. Πάντως, οι πιο ηλικιωμένοι οδηγοί ισοσταθμίζουν τη φυσική τους αδυναμία με μεγαλύτερη πρόληψη από τη στιγμή που συνήθως οδηγούν πιο αργά, αφήνουν μεγαλύτερες αποστάσεις ή προτιμούν να οδηγήσουν όταν ο καιρός είναι καλός ή κατά τις ώρες που η κίνηση είναι μειωμένη. 

Μπορεί η αυθόρμητη σκέψη που κάνουμε όλοι να είναι πως με τα χρόνια το επίπεδο της οδήγησης μειώνεται, όμως το τελικό αποτέλεσμα που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο αριθμός των ατυχημάτων που εμπλέκονται οι ηλικιακές ομάδες, να είναι συνισταμένη πολλών παραγόντων και όχι μόνο της φυσικής ικανότητας οδήγησης.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Έξυπνες προειδοποιήσεις οδηγού από την Ford
Η Ford προχωρά στην αξιοποίηση του ηχοσυστήματος ενός αυτοκινήτου, με στόχο την ανίχνευση της ακριβούς θέσης πεζών ή άλλων χρηστών του δρόμου. ...(περισσότερα)
Σε λειτουργία από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου τα ΚΤΕΟ
Τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων θα ανοίξουν τις πόρτες τους από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, με τη λειτουργία τους να διέπεται από αυστηρούς κανόνες υγειονομικής ασφάλειας, στο πλαίσιο προστασίας από...(περισσότερα)
709 θάνατοι σε 655 ατυχήματα το 2018
Τα στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα κατά τη χρονιά που πέρασε, δείχνουν ελαφριά μείωση που πάντως, δε μπορεί να θεωρηθεί ως σημαντικό βήμα προόδου ...(περισσότερα)
Οικολογική οδήγηση: Τι πρέπει να γνωρίζετε;
Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα. ...(περισσότερα)
Συνεχίζουν την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ οι Έλληνες οδηγοί
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες θανάτων στους δρόμους, ωστόσο οι Έλληνες οδηγοί φαίνεται πως δεν επηρεάζονται από αυτό. ...(περισσότερα)
Σπουδαστές βραβεύονται για την προσφορά στην Οδική Ασφάλεια της χώρας τους
Η προσπάθεια 8 σπουδαστών από Ιταλία, Λιθουανία και Πολωνία σχετικά με τη βελτίωση επικίνδυνων οδικών υποδομών στην περιοχή τους, αναγνωρίστηκε μέσα από τα φετινά βραβεία YEARS. ...(περισσότερα)
Στη Νορβηγία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας του European Transport Safety Council
Η Νορβηγία που θα παραλάβει το ετήσιο βραβείο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών για την Οδική Ασφάλεια, σημειώνοντας σαφή πρόοδο στην μείωση των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαί...(περισσότερα)
Ακόμη και το Hands Free αποσπά την προσοχή...
Όπως αναφέρεται σε άρθρο της ιστοσελίδας του European Transport Safety Council (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), η χρήση hands-free κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποσπά την προσοχή σε αντίστο...(περισσότερα)
Κύρια αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-29 ετών τα τροχαία ατυχήματα
Απογοητευτικά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν από το νέα, ετήσια αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), σύμφωνα με την οποία οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στον πλανήτη συνεχίζουν να αυξάν...(περισσότερα)
Traction Control System (TCS)
Πρόκειται για ένα από τα πιο διαδεδομένα συστήματα ασφαλείας, με την "έξυπνη" λειτουργία του να έχει αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη μιας πλειάδας συστημάτων, που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τα οποία...(περισσότερα)

S5 Box