SAFETY FIRST

Οι Έλληνες προβαίνουν σε πολλές παραβάσεις και είναι ιδιαίτερα επιθετικοί κατά την οδήγηση, όπως δείχνουν τα δεδομένα έρευνας από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας.

Η έρευνα που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos για το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, τα αποτελέσματα της οποίας έγιναν γνωστά από το Ίδρυμα Vinci Autoroutes, αναδεικνύει ενδιαφέρουσες -αν και δυσάρεστες- πτυχές της καθημερινής οδήγησης σε Ευρώπη και Ελλάδα.

Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο, η συγκεκριμένη έρευνα έλαβε χώρα στις 9-22 Μαρτίου, με συμμετοχή 12.400 πολιτών άνω των 16 ετών από 11 χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Τη μερίδα του λέοντος των ερωτηθέντων κατέχουν Γάλλοι πολίτες (2.400 άτομα), ενώ στις υπόλοιπες χώρες το δείγμα δεν ήταν μικρότερο από 1.000 άτομα.

Παραβίαση του ΚΟΚ

Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, είναι διαρκείς.

Συγκεκριμένα, οι Ευρωπαίοι οδηγοί παραδέχονται παραβίαση των ορίων ταχύτητας σε ποσοστό 88%, ενώ αντίστοιχα για τους Έλληνες αυτό ισχύει σε ποσοστό 86%.

Το 62% (Ευρώπη) και 67% (Ελλάδα) παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη, ενώ το 51% (Ευρώπη) και 42% (Ελλάδα) των οδηγών, αλλάζει κατεύθυνση ή προσπερνά χωρίς χρήση φλας.

Ακόμη, το 43% των Ευρωπαίων οδηγών δε σταματά πλήρως σε Stop, ενέργεια που κάνει το 37% των οδηγών στην Ελλάδα. Επιπλέον, το 28% των Ευρωπαίων και το 45% των Ελλήνων οδηγών αντίστοιχα, παραδέχεται πως "διπλοπαρκάρει".

Επιθετικότητα κατά την οδήγηση

Η επιθετική οδήγηση παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Το 52% των οδηγών στην Ευρώπη μπορεί να βρίσουν άλλον οδηγό (οι Έλληνες "ξεχωρίζουμε" με ποσοστό 65%).

Την ίδια ώρα, το 30% των Ευρωπαίων και το 47% των Ελλήνων παραδέχονται ότι πλησιάζουν πολύ στο όχημα άλλου οδηγού, εφόσον τους εκνευρίζει.

Το 84% των Ευρωπαίων και το 91% των Ελλήνων, δηλώνει πως έχει φοβηθεί από επιθετική συμπεριφορά άλλου οδηγού. Οι Έλληνες παραμένουμε έτοιμοι για... σαματά, αφού το 29% παραδέχεται πως θα κατέβει από το αυτοκίνητο για να τσακωθεί με άλλον οδηγό, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 20%.

Ενέργειες "συμφιλίωσης"

Παρά την αυξημένη επιθετικότητα, οι κινήσεις ευγένειας αυξάνουν την ευφορία που αισθάνονται οι οδηγοί.
Το 82% των Ευρωπαίων παραδέχονται πως μια χειρονομία ευγένειας από άλλον οδηγό θα τους φτιάξει τη διάθεση, ποσοστό που για

τους Έλληνες ανέρχεται στο 88%.Αν ένας οδηγός στην Ευρώπη δώσει προτεραιότητα σε άλλον και εκείνος τον ευχαριστήσει, η ευφορία του αυξάνεται σε ποσοστό 83%, ενώ για αντίστοιχη κίνηση στην Ελλάδα, είναι 87%.

Επιπλέον, εφόσον ένας οδηγός ζητήσει συγγνώμη, οι άλλοι οδηγοί αισθάνονται καλύτερα σε ποσοστό 78% (Ευρώπη) και 85% (Ελλάδα).

Τέλος, το ποσοστό των Ελλήνων οδηγών που παραδέχονται ότι μπορεί να ευθύνονται για ατύχημα είναι 52%, ενώ το αντίστοιχο των Ευρωπαίων οδηγών είναι 34%.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Κανένας πεζός ή ποδηλάτης νεκρός το 2019 στο Ελσίνκι
Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας επιβεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του 2019, δεν υπήρξε κανένας θανάσιμος τραυματισμός για πεζό ή ποδηλάτη εντός των ορίων της. ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τιμωρία του Vettel με την Οδική Ασφάλεια;
Όσοι παρακολουθούν στενά τη Formula 1,θα γνωρίζουν ήδη για το ζήτημα που απασχολεί το σπορ τις τελευταίες ημέρες, το οποίο είναι το συμβάν μεταξύ των δύο κορυφαίων πιλότων, Sebastian Vettel και Lewis ...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
Ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας και ενδιαφέροντα στατιστικά
Κατά την ομιλία της στην Βουλή αναφορικά με την δημιουργία του Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δημοσιοποίησε σημαντικά στατιστικά στοιχεία γι...(περισσότερα)
Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 23.372 παραβάσεις σε 108.445 ελέγχους
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία των ελέγχων σε οδηγούς και οχήματα, κατά το χρονικό διάστημα 10-16 Ιουλίου. ...(περισσότερα)
Ιταλία: Αντιδράσεις για το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα
Η υιοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές συνεχίζεται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Μπολόνια της Ιταλίας, όπου πάντως δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. ...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
Αύξηση της κίνησης κατά 37,5% στην Αττική σε σύγκριση με το πρώτο lockdown
Με βάση τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 37,5%, ενώ είναι μειωμένη συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ έχει μειωθεί κατά 15,4% σε σχ...(περισσότερα)
Έρχεται πλαίσιο κανόνων κίνησης για οχήματα μικροκινητικότητας
Το Υπουργείο Μεταφορών παρουσίασε σχέδιο Νόμου σχετικά με τους κανόνες κυκλοφορίας στους οποίους θα υπόκεινται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards και segway, τα οποία στο εξής θα ονομάζονται "Ελ...(περισσότερα)

S5 Box