SAFETY FIRST

Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα της συντήρησης ενός αυτοκινήτου, είναι η συντήρηση και αλλαγή των ελαστικών, καθώς η σωστή κατάσταση των ελαστικών είναι κρίσιμος παράγοντας όσον αφορά στην ασφάλειά μας και για αυτό, πρέπει να δίνουμε μεγάλη προσοχή και να μην κάνουμε εκπτώσεις.

Δε χρειάζεται να είμαστε ειδικοί για να μπορούμε να κατανοούμε διαρκώς την κατάσταση των ελαστικών μας.

Το πρώτο βήμα στην κατανόηση της λειτουργίας τους, είναι να γνωρίζουμε σε ποιον άξονα μεταδίδεται η κίνηση του αυτοκινήτου μας.

Αν υποθέσουμε πως η κίνηση του αυτοκινήτου μας μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, γεγονός που είναι το πλέον σύνηθες, τότε με την πάροδο των χιλιομέτρων, τα εμπρός ελαστικά θα παρουσιάσουν μεγαλύτερη φθορά λόγω τριβής, σε σύγκριση με τα πίσω.

Ένας τρόπος διατήρησης των ελαστικών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, είναι όταν παρουσιάσουν φθορά σε αρχικό στάδιο, να τα αλλάξουμε μέσω της διαδικασίας "μπρος - πίσω".

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, τα ελαστικά με τη μικρότερη φθορά, δηλαδή τα πίσω, να περάσουν μπροστά ώστε και τα 4 ελαστικά του αυτοκινήτου, εντέλει, να φθαρούν ομοιόμορφα.

Φυσικά, αυτό δεν είναι λόγος εφησυχασμού, καθώς θα δώσει απλά, μια παράταση ζωής στα ελαστικά μας, μέχρι την επόμενη αλλαγή.

Η διάρκεια ζωής των ελαστικών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που έχουν να κάνουν με την ποιότητά τους και τις συνθήκες χρήσης τους, όπως η σωστή πίεση, η θερμοκρασία, η ηλιακή ακτινοβολία, η ποιότητα του αέρα, το οδόστρωμα, η συντήρηση, οι συνθήκες αποθήκευσης σε περίπτωση αλλαγής χειμερινών-θερινών ελαστικών, το φορτίο, η ταχύτητα και το στυλ οδήγησης.

Για να διαπιστώσουμε ποτέ είναι απαραίτητο να αντικαταστήσουμε τα ελαστικά μας, πρέπει να συμβουλευόμαστε έναν ειδικό των ελαστικών, σε ένα αξιόπιστο σημείο πώλησης που θα μας δώσει τις κατάλληλες συμβουλές με βάση τα παραπάνω κριτήρια.

Οι πιο έμπειροι οδηγοί, μπορεί να αισθανθούν μείωση των επιδόσεων ασφάλειας των ελαστικών τους, είτε κατά την απόκριση στο φρενάρισμα στη στροφή, είτε σε βρεγμένο οδόστρωμα, όπου όσο περισσότερο φθείρεται το ελαστικό, τόσο περισσότερο θα γλιστράει.

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να αντικαθιστούμε τα ελαστικά όταν το βάθος πέλματος φτάσει το νόμιμο όριο φθοράς τους (1,6 χιλιοστά).

Εκτός από τις διαδικασίες που προαναφέραμε, είναι σημαντικό να παρακολουθούμε την πίεση των ελαστικών μας σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Η ιδανική πίεση για τα ελαστικά, αναγράφεται σε ειδική ετικέτα που βρίσκεται σε κάθε αυτοκίνητο, είτε στην πόρτα του οδηγού είτε στο ρεζερβουάρ.

Η τακτική παρακολούθηση του αέρα στα ελαστικά, βοηθά αφενός στο να είμαστε σίγουροι πως έχουμε τη σωστή πίεση κατά την οδήγηση, αφετέρου στο να διαπιστώσουμε έγκαιρα, αν κάποιο ελαστικά χάνει αέρα. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να μεταβούμε σε κάποιον ειδικό ώστε να ελέγξει το ελαστικό, το οποίο μπορεί να έχει κάποια μικρή τρύπα ή κάτι πιο σύνθετο, που χρήζει επισκευής.

Η φυσιολογική φθορά του ελαστικού γίνεται εύκολα αντιληπτή από τον οδηγό, συγκρίνοντας το βάθος των κεντρικών αυλακώσεων σε σχέση με τους δείκτες φθοράς που υποδεικνύουν το νόμιμο όριο των 1,6 χιλιοστών.

Η μη φυσιολογική φθορά μπορεί να προκληθεί από κακή λειτουργία των μηχανικών μερών του οχήματος ή από κακή ευθυγράμμιση.

Σε αυτή την περίπτωση, δεν αρκεί απλά η αντικατάσταση των ελαστικών αλλά θα πρέπει να αποκατασταθεί η αιτία που προκάλεσε τη μη φυσιολογική φθορά.

Για όλες μας τις απορίες και τις ανάγκες σχετικά με τα ελαστικά - που παίζουν τόσο σημαντικό ρόλο στην ασφάλειά μας καθώς είναι το μόνο σημείο του οχήματος που έρχεται σε επαφή με το δρόμο - είναι σημαντικό να αναπτύξουμε σχέση εμπιστοσύνης με έναν αξιόπιστο επαγγελματία των ελαστικών.

Άλλωστε, στόχος όλων πρέπει να είναι η μέγιστη ασφάλεια στο δρόμο, για εμάς και την οικογένειά μας!

Περισσότερα Safety First

Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Μέτρα για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) παρουσίασε μια έκθεση με αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια και πιο συγκεκριμένα, την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμ...(περισσότερα)
Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα συστήματα C-ITS
Η ομάδα εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσίασε το πόρισμά της σχετικά με την πλατφόρμα C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems), το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από συστάσεις με...(περισσότερα)
Συνεχίζουν την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ οι Έλληνες οδηγοί
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες θανάτων στους δρόμους, ωστόσο οι Έλληνες οδηγοί φαίνεται πως δεν επηρεάζονται από αυτό. ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της τελευταίας πλήρους εβδομάδας του Ιουλίου
Η Ελληνική Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία τροχαίων παραβάσεων που σημειώθηκαν στην χώρα μας, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 23-29 Ιουλίου – Διαβάστε την «κατάταξη» ανά είδος και ανά περιο...(περισσότερα)
Βέλγιο: Μια ασυνήθιστη πρόταση από τον Υπουργό Κινητικότητας
Ο Υπουργός Κινητικότητας και Αναπληρωτής Πρωθυπουργός του Βελγίου, Georges Gilkinet, προχώρησε σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση, προτείνοντας ποινή απαγόρευσης οδήγησης προς όσους προβαίνουν σε αναρτήσε...(περισσότερα)
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Έρχονται αυστηρότερες ποινές
Σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που αναμένεται πιο αυστηρός σε επίπεδο ποινών, χρηματικών και μη. ...(περισσότερα)
Μήνυμα οδικής ασφάλειας ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς!
Η νέα σχολική χρονιά πλησιάζει στην αρχή της και εκτός από ευχές για καλή πρόοδο, σε χώρες όπως ο Καναδάς οι ευχές για Καλή Σχολική Χρονιά σχετίζονται και με την Οδική Συμπεριφορά. ...(περισσότερα)
Video: Εφαρμογή κινητού για βελτίωση στη διαδικασία διάσωσης από το Euro NCAP
Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Οι κακές συνήθειες των επαγγελματιών οδηγών
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επ...(περισσότερα)

S5 Box