SAFETY FIRST

Πρόκειται για τον πιο γνωστό και αναγνωρισμένο οργανισμό διενέργειας crash test, από τον οποίο εξάγονται αποτελέσματα για εταιρείες και αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Δημιουργήθηκε το 1997 και μέλη του είναι 7 χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Καταλανικό κομμάτι Ισπανίας, Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Σουηδία) καθώς και πολλοί σημαντικοί διεθνείς οργανισμοί, όπως η FIA και η γερμανική ADAC. Αρχικά θεσμοθετήθηκε από το Εργαστήριο Ερευνών και από το Υπουργείο Μεταφορών της Αγγλίας, ενώ πλέον τα τεστ γίνονται σε 6 εργαστήρια στην Ευρώπη (ένα σε Γαλλία, Αγγλία, Ολλανδία, Ισπανία, Ιταλία) 2 στη Γερμανία Εκτός από το Euro NCAP, crash tests διενεργούν ακόμη οι οργανισμοί NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration)και IIHS (Insurance Institure for Highway Safety), που δραστηριοποιούνται στις Η.Π.Α.

Σημειώνεται πως όλα τα νέα μοντέλα είναι υποχρεωτικό να περνούν από crash tests, όμως επειδή η νομοθεσία προβλέπει μίνιμουμ από αυτά τα tests, δημιουργήθηκε το σύστημα αξιολόγησης του Euro NCAP, με σκοπό την ενθάρρυνση των κατασκευαστών να βελτιώσουν περαιτέρω τις υπηρεσίες τους στον μείζονα τομέα της ασφάλειας. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι υπάρχει περίπτωση, ειδικά κατά το παρελθόν, αυτοκίνητα με ένα αστέρι ασφαλείας να έχουν δικαίωμα να κυκλοφορήσουν στο δρόμο. Τα αστέρια ενός Crash Test καθιστούν τα αυτοκίνητα κατάλληλα ή όχι για κυκλοφορία στο δρόμο, αφού αυτό καθορίζεται από τη νομοθεσία. Τα αστέρια δείχνουν το βαθμό ασφάλειας που παρέχει σε συγκεκριμένους τομείς ένα αυτοκίνητο, σε σύγκριση με άλλα που υπόκεινται στις ίδιες δοκιμασίες. Μια και αναφερθήκαμε στα αστέρια που παίρνουν τα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια των Crash Tests, να τονίσουμε πως όσο περισσότερα αστέρια παίρνει ένα τόσο το καλύτερο. Πέραν των αποτελεσμάτων του τεστ καθαυτού, τα αστέρια αναφέρονται και στο επίπεδο του εξοπλισμού ασφαλείας που διατίθεται με το μοντέλο που διενεργήθηκε η δοκιμή και είναι διαθέσιμος σε όλες τις Ευρωπαϊκές αγορές.

Επειδή η τεχνολογία προχωράει διαρκώς και οι κατασκευαστές βελτιώνονται ολοένα και περισσότερο στον τομέα της ασφάλειας, τα Euro NCAP διαμορφώνεται διαρκώς, με νέα τεστ να προστίθενται και το επίπεδο των αστεριών να αλλάζει συνεχώς. Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό κατά την ερμηνεία των αποτελεσμάτων, να λαμβάνεται υπ' όψιν το έτος κατά το οποίο έχει διενεργηθεί το Crash Test. Οι πιο πρόσφατες μετρήσεις που προστέθηκαν αφορούν στην προσθήκη συστημάτων αυτόματης αποφυγής ατυχήματος, που έχουν αλλάξει κατά πολύ την φύση των δοκιμασιών του Euro NCAP.

Κλείνοντας αυτή τη σύντομη αναφορά στον πιο διαδεδομένο οργανισμό αξιολόγησης της ασφάλειας των αυτοκινήτων για την Ευρώπη, παραθέτουμε μια απλή επεξήγηση του τι σημαίνουν, σε αδρές γραμμές, τα αστέρια που παίρνουν τα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια των Crash Tests:
5 αστέρια: Συνολικά καλή επίδοση στην προστασία κατά τη διάρκεια ατυχήματος (παθητική ασφάλεια). Το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα αποφυγής ατυχήματος.
4 αστέρια: Συνολικά καλή επίδοση στην προστασία κατά τη διάρκεια ατυχήματος (παθητική ασφάλεια). Το αυτοκίνητο μπορεί να είναι εφοδιασμένο με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα αποφυγής ατυχήματος.
3 αστέρια: Αρκετά καλό επίπεδο προστασίας επιβατών, αλλά έλλειψη ηλεκτρονικών συστημάτων αποφυγής ατυχήματος.
2 αστέρια: Όχι ιδιαίτερα καλό επίπεδο προστασίας επιβατών, ενώ παράλληλα απουσιάζουν τα ηλεκτρονικά συστήματα αποφυγής ατυχήματος.
1 αστέρι: Η προστασία που παρέχεται στους επιβάτες δεν είναι καλή, αφού χαρακτηρίζεται ως "οριακή".

Σε επόμενα άρθρα, θα υπάρξουν επεξηγήσεις και για πιο ειδικές κατηγορίες των Crash Tests.

 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η μείωση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία!
Το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών που προκύπτουν από αυτά, είναι μεταξύ των πιο σημαντικών από όσα απασχολούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. ...(περισσότερα)
Οι άντρες ρισκάρουν περισσότερο από τις γυναίκες στο δρόμο
Έρευνα του 2011 είχε δείξει πως η συντριπτική πλειοψηφία των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα είναι άντρες, τη στιγμή που πρόσφατα δεδομένα από το Βέλγιο, δείχνουν πως το 83% όσων οδηγούν υπό την επήρεια...(περισσότερα)
Κανένας πεζός ή ποδηλάτης νεκρός το 2019 στο Ελσίνκι
Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας επιβεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του 2019, δεν υπήρξε κανένας θανάσιμος τραυματισμός για πεζό ή ποδηλάτη εντός των ορίων της. ...(περισσότερα)
Electronic Stability Control (ESC)
Το "Electronic Stability Control" (ESC), που στα ελληνικά μεταφράζεται ως σύστημα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθεια, είναι ο όρος τον οποίο χρησιμοποιούν οι Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τη στιγμή πο...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών και στην Ελλάδα
Οι 3D διαβάσεις πεζών στη χώρα μας είναι γεγονός και μία τέτοια βρίσκεται κοντά σε δύο σχολεία, στο Χαλάνδρι Αττικής. ...(περισσότερα)
Ελαστικά και Οδική Ασφάλεια
Η διατήρηση των ελαστικών του οχήματός μας σε καλή κατάσταση, παίζει σημαντικό ρόλο στην βελτίωση της ασφάλειας κατά τη διάρκεια της οδήγησης. ...(περισσότερα)
Τι ισχύει για εξετάσεις οδήγησης και ΚΤΕΟ έως 30 Νοεμβρίου
Λόγω των μέτρων για την πανδημία, μέχρι το τέλος του μήνα έχει ανασταλεί η διαδικασία εξετάσεων για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, όχι όμως για απόκτηση επαγγελματικών αδειών ή Πιστοποιητικού Επαγγελματ...(περισσότερα)
Οι φωνητικοί βοηθοί μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των συγκρούσεων λόγω υπνηλίας
Πρόσφατη επιστημονική μελέτη έδειξε πως η ύπαρξη φωνητικών βοηθών στα σύγχρονα αυτοκίνητα, μπορεί να αποδειχθεί θετικός παράγοντας στην πρόληψη ατυχημάτων που σχετίζονται με την υπνηλία κατά τη διάρκε...(περισσότερα)
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην υπηρεσία της ιατρικής;
Όπως φαίνεται, η σχέση του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την Ιατρική γίνεται ολοένα και πιο στενή χάρη στη δυνατότητα εφαρμογής της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχει χρησιμοποιηθεί στον κάθε ...(περισσότερα)
Euro NCAP Advanced (Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας)
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP. ...(περισσότερα)

S5 Box