SAFETY FIRST

Το συνολικό σκορ υπολογίζεται ως άθροισμα πόντων της κάθε ενότητας ενώ πρέπει οπωσδήποτε σε καμιά ενότητα να μην υπάρχει βαθμός κάτω από τη βάση.


Για αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν πριν το 2009, το Euro NCAP παρέχει τρεις ενότητες μέτρησης, που αφορούσε προστασία ενηλίκων, παιδιών και πεζών.

Οι δείκτες για την προστασία ενηλίκων και παιδιών, προκύπτουν μετά από δοκιμές συγκρούσεων από εμπρός, από το πλάι καθώς και από χτύπημα σε κολώνα. Ξεχωριστό τεστ διενεργείται για τους πεζούς, ενώ τονίζεται πως τα τεστ μεταβάλλονται διαρκώς λόγω της συνεχούς ανάπτυξης της τεχνολογίας, με το τελευταίο που προστέθηκε το Νοέμβριο του 2015, να αφορά στην ηλεκτρονική λειτουργία της ανίχνευσης πεζών και της αποφυγής τους.

Από το 2009, το Euro NCAP δημοσιεύει ένα αποτέλεσμα για κάθε αυτοκίνητο, που αποτελεί το άθροισμα των αποτελεσμάτων σε 4 επιμέρους περιοχές:

• Προστασία ενηλίκων
Γίνονται δοκιμές για μπροστινές και πλευρικές συγκρούσεις, καθώς και για χτύπημα σε κολώνα. Υπάρχουν διάφορες τροποποιήσεις, ώστε να καλυφθούν περιπτώσεις επιβατών διαφορετικών μεγεθών, ενώ έμφαση δίνεται στα γόνατα. Το σκορ ολοκληρώνεται με το τεστ Προστασίας Αυχένα, που διενεργείται χωριστά στη θέση οδηγού και σε αυτές των επιβατών.

• Προστασία παιδιών
Κάθε χρόνο πεθαίνουν περισσότερα από 1000 παιδιά σε ατυχήματα. Η αξιολόγηση γίνεται με βάση 3 τομείς. Αρχικά, ελέγχοντας το σύστημα προστασίας παιδιών (CRS Child Restraint System), με κούκλες που έχουν τοποθετηθεί στο παιδικό κάθισμα και υπόκεινται σε μπροστινές και πλαϊνές συγκρούσεις. Έπειτα, ελέγχεται η δυνατότητα και ευκολία τοποθέτησης του παιδικού καθίσματος, μέσω του ελέγχου εγκατάστασης (child installation check). Τελευταίο, ελέγχεται το σύστημα ISOFIX του αυτοκινήτου. Διενεργείται μικρότερος έλεγχος στα αυτοκίνητα μειωμένης δυνατότητας μεταφοράς παιδιών, όπως τα διθέσια.

• Προστασία πεζών
Περίπου το 14% των θυμάτων τροχαίων είναι πεζοί, κυρίως παιδιά και ηλικιωμένοι. Οι πεζοί είναι μαζί με τους μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες, οι πιο ευάλωτοι χρήστες των δρόμων. Για την προστασία των πεζών, το Euro NCAP διενεργεί ελέγχους στο εμπρός μέρος των αυτοκινήτων και πιο συγκεκριμένα στο καπό, το παρμπρίζ, τον προφυλακτήρα και την άκρη του καπό. Το Euro NCAP παρουσίασε ένα αστέρι ειδικά για την προστασία πεζών, για οχήματα από το 1997 έως το 2009. Από το 2009 έως σήμερα, είναι σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας.

• Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας
Έλεγχος των βοηθητικών συστημάτων ασφαλείας.

 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μεγάλη Βρετανία: Οι κακές συνήθειες των επαγγελματιών οδηγών
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επ...(περισσότερα)
3.500 ζωές
Έτσι ονομάζεται η εκστρατεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια, στην οποία συμμετέχουν ως πρεσβευτές και γνωστοί αθλητές ή καλλιτέχνες. ...(περισσότερα)
Μεγάλος ο αριθμός θανάτων από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στη Μ. Βρετανία
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνουν πως 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σε τροχαία ατυχήματα όπου εμπλεκόταν  τουλάχιστον ένας οδηγός που βρισκόταν πάνω από το όριο κατανάλωσης αλκοόλ...(περισσότερα)
Περισσότερες από 20.000 τροχαίες παραβάσεις σε μία εβδομάδα
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε και στην οποία περιλαμβάνεται το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, στη χώρα μας καταγράφηκαν 20.508 παραβάσεις. ...(περισσότερα)
Οδήγηση στην ομίχλη: Ένα απαιτητικό εγχείρημα
Η οδήγηση στην ομίχλη απαιτεί γνώση και αυτοσυγκέντρωση, όμως πάνω από όλα χρειάζεται, όπως σε κάθε δραστηριότητα της οδήγησης, κοινό νου. ...(περισσότερα)
Αύξηση θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Κατά τη διάρκεια του 2022, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους αυξήθηκε – Διαβάστε τι συνέβη σε Ελλάδα και Κύπρο. ...(περισσότερα)
Η Γαλλία θα περιορίσει την ακτίνα λειτουργίας των Smart Phones...
Η Γαλλική κυβέρνηση ενημέρωσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πως σκοπεύει να εισαγάγει μέτρα τα οποία θα εμποδίζουν τις εφαρμογές Infotainment των αυτοκινήτων, από το να παρέχουν στους οδηγούς πληροφορίες όπω...(περισσότερα)
Προτάσεις για 11 βελτιώσεις στα νέα αυτοκίνητα έως το 2021
Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τις προτάσεις της οι οποίες περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τοποθέτηση 11 ...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Η χρήση ακουστικών κατά την κίνηση αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος (+video)
Πείραμα της Ford έδειξε πως η χρήση ακουστικών κατά τις μετακινήσεις με τετράτροχα ή δίτροχα οχήματα, καθώς και ως πεζοί, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για τους χρήστες των δρόμων. ...(περισσότερα)

S5 Box