SAFETY FIRST

Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP.

Τα βραβεία Euro NCAP Advanced απονέμονται από το 2010 στους κατασκευαστές για την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών ασφαλείας, που αποτελούν μια επιστημονικά ενδεδειγμένη λύση για τους καταναλωτές και την κοινωνία. Μέσω αυτής της διαδικασίας, η Euro NCAP θέλει να ωθήσει τους κατασκευαστές να επιταχύνουν την ενσωμάτωση τεχνολογικού εξοπλισμού στα μοντέλα τους και βοηθά τους αγοραστές να κάνουν την καλύτερη δυνατή επιλογή. Η ύπαρξη αυτοκινήτων με τεχνολογικά συστήματα προχωρημένης τεχνολογίας στον τομέα της ασφάλειας, βοηθούν και σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας. Ο λόγος είναι πως πολλά από αυτά βοηθούν στην αποφυγή ατυχήματος πληροφορώντας, συμβουλεύοντας και προειδοποιώντας για επικίνδυνες καταστάσεις, ή ακόμη και βοηθώντας στην αποφυγή του ατυχήματος. Ορισμένες τεχνολογίες προετοιμάζουν τα συστήματα του αυτοκινήτου λίγες στιγμές πριν το ατύχημα, για καλύτερη προστασία και άλλες δημιουργούν καλύτερες συνθήκες για τα σωστικά συνεργεία.

Δυστυχώς οι περισσότεροι από τους αγοραστές δε γνωρίζουν τα συστήματα αυτά ούτε τη βαρύτητα που έχουν. Για κάθε τεχνολογικό επίτευγμα που έχει δηλώσει ένας κατασκευαστής, η Euro NCAP δημιουργεί μια ομάδα ειδικών που εξετάζουν τα στοιχεία που παρέχει ο κατασκευαστής. Μέσω ανάλυσης, πειραμάτων αλλά και εμπειριών από πραγματικά ατυχήματα, καθορίζεται η αποτελεσματικότητα του συστήματος.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

• Παρατηρητής τυφλής γωνίας
Ορισμένες εταιρείες έχουν αναπτύξει συστήματος "παρατήρησης της τυφλής γωνίας", η οποία γίνεται είτε μέσω κάμερας είτε μέσω ραντάρ και έτσι ο οδηγός μπορεί να δει ένα αυτοκίνητο σε σημείο που δε θα το έβλεπε από τους καθρέφτες.

• Συστήματα υποστήριξης λωρίδας
Μερικές φορές μπορεί να φύγουμε κατά λάθος από τη λωρίδα μας. Σε αυτή την περίπτωση, αυτά τα συστήματα μας επιστρέφουν στην "τάξη". Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις που οι τροχοί μπορεί να βρεθούν κατά λάθος εκτός ασφάλτου (στο χώμα, σε χορτάρι) με αποτέλεσμα ο οδηγός να πανικοβληθεί και να χάσει τον έλεγχο. Άλλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν σηματοδότηση (ανάβει κάποιο φωτάκι) ή άλλοι τη δόνηση του τιμονιού, με σκοπό να αφυπνίσουν τον οδηγό πως υπάρχει κάποιος κίνδυνος.

• Speed Alert Systems
Σε αυτή την περίπτωση ο κατασκευαστής φροντίζει να μας επαναφέρει στην τάξη όσον αφορά στα όρια ταχύτητας. Αυτά τα συστήματα μπορεί φερ' ειπείν να απεικονίζουν μέσω ραντάρ το όριο ταχύτητας στο συγκεκριμένο σημείο, ώστε να το έχει υπ' όψιν του ο οδηγός, ή ακόμη και να ανάψει κάποιο φωτάκι, όταν ο οδηγός το ξεπεράσει.

• Αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης
Αρκετά αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με τέτοιο σύστημα, ώστε σε περίπτωση ανίχνευσης μιας έκτακτης κατάστασης (που μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται πολύ κοντά και με το οποίο δε θα αποφύγουμε τη σύγκρουση) το αυτοκίνητο να φρενάρει μόνο του, με φρενάρισμα πανικού.

• Υποβοήθηση προσοχής
Σύστημα που βοηθά τους οδηγούς να μην αποκοιμηθούν, κάνοντας θόρυβο αν αναγνωρίσει πως βρίσκονται σε κατάσταση υπνηλίας.

• Αυτόματη Κλήσης Ανάγκης (e-call)
Σε περίπτωση ατυχήματος, αυτό το σύστημα στέλνει αυτόματα μήνυμα σε ένα κέντρο εκτάκτων αναγκών

• Συστήματα Pre-crash
Συστήματα αναγνώρισης του ατυχήματος και προετοιμασίας του αυτοκινήτου και των επιβατών για αυτό. Σε πολλές περιπτώσεις, αν το σύστημα ανιχνεύσει πως το ατύχημα είναι αναπόφευκτο, εστιάζει στην καλύτερη προετοιμασία των επιβατών για αυτό.

• Συστήματα βελτίωσης όρασης
Κυρίως πρόκειται για συστήματα φωτισμού του δρόμου τη νύχτα, με φώτα προσαρμόζονται ανάλογα με τη μορφολογία της στροφής.

 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μειώνεται διαρκώς η συγκέντρωση των οδηγών στο δρόμο
Έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, δείχνει πως η απόσπαση της προσοχής, η υπνηλία και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραμένουν σε υψηλό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα στο κέντρο του Λονδίνου
Όπως αναφέρουν τα μεγαλύτερα ΜΜΕ της Αγγλίας, έως το 2020 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία περαιτέρω μείωσης των ορίων ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα, σε οδούς-κλειδιά του Κεντρικού Λονδίνου. ...(περισσότερα)
Άνω των 55 ετών τα περισσότερα θύματα από τροχαία το 2018
Η στατιστική της Ελληνικής Αστυνομίας για τους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας το 2018, δείχνει τον αριθμό των θανάτων ανά ηλικιακή κατηγορία. ...(περισσότερα)
Επικίνδυνη οδήγηση: Ο νέος ποινικός κώδικας προβλέπει αυστηρές τιμωρίες
Η Βουλή των Ελλήνων προέβη σε αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, με τις τιμωρίες σε περίπτωση επικίνδυνης οδήγησης να γίνονται πιο αυστηρές. ...(περισσότερα)
Χαμηλότερα όρια ταχύτητας = Λιγότερα τροχαία ατυχήματα
Οι στατιστικές έρευνες στο Βέλγιο, καθώς και στη Γαλλία, δείχνουν πως η στρατηγική μείωσης των ορίων ταχύτητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, επιφέρουν σταθερή μείωση στους θανάτους από τροχαία ατ...(περισσότερα)
Η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί την ανάλογη εκπαίδευση
Μπορεί η τεχνολογία των μετακινήσεων οχημάτων δίχως την ανάγκη οδηγού να εξελίσσεται διαρκώς, ωστόσο αυτό δε συνεπάγεται τον αυτόματο εκμηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: 6.000 παιδιά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία σε μια δεκαετία
Ο αριθμός των παιδιών ηλικίας έως 14 ετών, που έφυγαν από τη ζωή λόγω τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2011-2020, καθιστά επιτακτική την άμεση εύρεση ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 61 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων από τροχαία ατυχήματα το 2023
Με βάση τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, η χώρα μας σημείωσε την 5η χειρότερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσον αφορά στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα το 2023. ...(περισσότερα)
Παγκόσμια πρώτη: Δυνατότητα αυτόνομου παρκαρίσματος στο μουσείο της Mercedes-Benz
Σε μια στιγμή-ορόσημο για την πορεία της αυτόνομης αυτοκίνησης, εγκρίθηκε στη Γερμανία το Automated Valet Parking, που επιτρέπει για πρώτη φορά το αυτόνομο παρκάρισμα οχήματος, χωρίς την παρουσία οδηγ...(περισσότερα)
Δυνατότητα οδήγησης δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ. ...(περισσότερα)

S5 Box