SAFETY FIRST

Διαβάστε ποιες είναι αλλαγές αναμένεται να γίνουν στο προσεχές χρονικό διάστημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Με δηλώσεις του στο πλαίσιο παρουσίασης του νέου έργου Safestrip, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, προανήγγειλε μια σειρά από αλλαγές, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, η αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ., που αναμένεται να συμβεί το προσεχές χρονικό διάστημα, θα εστιάζει σε 6 τομείς:

Κατηγοριοποίηση παραβάσεων με βάση το βαθμό επικινδυνότητάς τους

Διαχωρισμός κυρώσεων με κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος

Μείωση μέσης ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές

Ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα)

Υποχρεωτική χρήση κράνους για ποδηλάτες ηλικίας έως 12 ετών

Υιοθέτηση χαμηλών προστίμων και προσαύξηση σε περίπτωση μη έγκαιρης πληρωμής

Ακόμη, ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στην πρόθεση ψηφιοποίησης της βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του Κ.Ο.Κ., εγχείρημα που θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς επίσης και την ενεργοποίηση του Point System. Επιπλέον, οι βεβαιώσεις και καταχωρήσεις παραβάσεων, ειδικά για περιπτώσεις κατά τις οποίες ο οδηγός δεν είναι παρών (παράνομη στάθμευση ή υπερβολική ταχύτητα) θα καταχωρούνται ηλεκτρονικά, ενώ θα δίνεται και η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής. Αν το πρόστιμο δεν πληρώνεται εντός του χρονικού ορίου, το ποσό θα βεβαιώνεται στο Taxis του εκάστοτε παραβάτη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα Safety First

Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Τι περιλαμβάνει ο πρώτος άξονας του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια;
Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια που αποκαλύφθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, έγινε γνωστό πως ο πρώτος άξονας περιστρέφεται γύρω από τη συλλογή και χρήση των δεδομένων από τροχα...(περισσότερα)
Ελαστικά για όλες τις καιρικές συνθήκες
Καθώς τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται σε άμεση επαφή με το δρόμο, είναι σημαντικό να διατηρούν κορυφαίες επιδόσεις σε επίπεδο ασφάλειας ανεξαρτήτως καιρικών συνθ...(περισσότερα)
Πρωταθλητές στις κακές συνήθειες οι Έλληνες οδηγοί
Τα αποτελέσματα του 12ου Βαρόμετρου του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, πιστοποιούν πως οι Έλληνες διατηρούν πολλές από τις κακές τους συνήθειες πίσω από το τιμόνι. ...(περισσότερα)
Αυξάνονται οι πόλεις με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα
Στο πλαίσιο βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και της μείωσης εκπομπής ρύπων, αρκετές πόλεις στην Ευρώπη υιοθετούν ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Το Νότιο Αιγαίο στις περιοχές της Ευρώπης με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία
Σύμφωνα με στατιστικά ευρήματα της Eurostat για το 2016, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στις 5 πιο επικίνδυνες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην πιθανότητα θανάτου από τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στην Αθήνα
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο στο Μουσείο Αυτοκινήτου, την Τετάρτη 12 Φ...(περισσότερα)
ΗΠΑ: Αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα
Τα στατιστικά δεδομένα στις Ηνωμένες Πολιτείες, δείχνουν πως το 2020 σημειώθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων από τροχαία ατυχήματα των τελευταίων ετών, με αρνητικά ρεκόρ σε θανάτους πεζών, μοτοσικλετ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Ανεπαρκής στατιστική αποτίμηση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα
H διαδικασία καταμέτρησης και αποτίμησης των σοβαρών τραυματισμών στους Ευρωπαϊκούς δρόμους δεν είναι επαρκής, γεγονός που δημιουργεί δυσκολίες στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)

S5 Box