SAFETY FIRST

Σύμφωνα με τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων από το 2010 μέχρι το 2018.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τα πρώτα δεδομένα των τροχαίων ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους για τη χρονιά που πέρασε. Μπορεί τα θανατηφόρα τροχαία να μειώνονται διαρκώς στους δρόμους της Ευρώπης, ωστόσο η μείωση δεν είναι όσο γρήγορη θα θέλαμε. Συγκεκριμένα, το 2018 σημειώθηκαν 25.100 θάνατοι από τροχαία στις χώρες της Ε.Ε. (EU28), αριθμός που αποτελεί μείωση κατά 1% σε σύγκριση με το 2017 και κατά 21% σε σύγκριση με το 2010. Ωστόσο, ο στόχος που είχε τεθεί για τη δεκαετία 2011-2020 ήταν τα θανατηφόρα να μειωθούν κατά 50%, ποσοστό που πολύ δύσκολα θα επιτευχθεί.

Μείωση θανάτων (2010-2018)

Ποια είναι η θέση της Ελλάδας στη συνολική στατιστική. Η μελέτη των αριθμών προσφέρει ένα αναπάντεχα θετικό και ένα αναμενόμενα αρνητικό στοιχείο. Το θετικό είναι πως η χώρα μας παρουσιάζει τη μεγαλύτερη μείωση ατυχημάτων σε όλη την Ευρώπη από το 2010 έως το 2018, η οποία φτάνει στο 45% (ενώ στην Ευρώπη συνολικά είναι 21%). Συγκεκριμένα, το 2010 είχαμε 113 θανάτους/εκατομμύριο κατοίκων, ενώ το 2018 φτάσαμε στους 64 θανάτους/εκατομμύριο κατοίκων. Στο μεταξύ, το 2017 ο απολογισμός ήταν 68 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων από τροχαία ατυχήματα, γεγονός που συνιστά μείωση 6%, ανάμεσα στο 2017 και στο 2018. Το αρνητικό, είναι πως η θνησιμότητα στους ελληνικούς δρόμους ήταν τόσο μεγάλη, που παρά την τεράστια μείωση, η χώρα βρίσκεται μόλις στην 22η θέση και παραμένει μια από τις πιο "επικίνδυνες" στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού

Με βάση τα στατιστικά, το Ηνωμένο Βασίλειο είχε τις λιγότερες απώλειες από τροχαία (28 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων), ενώ ακολούθησαν Δανία (30 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων και Ιρλανδία (31 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων). Αντίθετα, οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαία καταγράφηκαν σε Ρουμανία (96 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων), Βουλγαρία (88 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων) και Λετονία (78 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων).

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη ανακοινώσει σειρά μέτρων για μείωση των τροχαίων τα επόμενα χρόνια. Ανάμεσα σε αυτά, συμπεριλαμβάνεται η ένταξη στο βασικό εξοπλισμό νέων αυτοκινήτων, έξυπνων τεχνολογικών συστημάτων όπως τα Intelligent Speed Assistance, Automated Emergency Braking και Lane Keeping Assistance. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι ο μηδενισμός των θανάτων από τροχαία στους Ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2050, ενώ για τη δεκαετία 2021-2030 στόχος είναι η μείωση των θανάτων κατά 50% σε σύγκριση με το 2020.

Συνολικά στατιστικά 2010-2018

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στη Θεσσαλονίκη
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν από κοινού ένα δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου...(περισσότερα)
Άνω των 55 ετών τα περισσότερα θύματα από τροχαία το 2018
Η στατιστική της Ελληνικής Αστυνομίας για τους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας το 2018, δείχνει τον αριθμό των θανάτων ανά ηλικιακή κατηγορία. ...(περισσότερα)
Διπλή αξιολόγηση για την ανίχνευση πεζών από το Euro NCAP
Το EuroNCAP έχει δημιουργήσει ακόμη μια δοκιμασία για τα νέα αυτοκίνητα, που αφορά στο Σύστημα Αυτόνομου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking - AEB), μια τεχνολογία που αφορά σ...(περισσότερα)
Τι περιλαμβάνει ο πρώτος άξονας του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια;
Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια που αποκαλύφθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, έγινε γνωστό πως ο πρώτος άξονας περιστρέφεται γύρω από τη συλλογή και χρήση των δεδομένων από τροχα...(περισσότερα)
Intelligent Speed Assistance: Το σύστημα που γίνεται υποχρεωτικό από το 2022
Από την επόμενη χρονιά, όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα διαθέτουν έξυπνο σύστημα περιορισμού ταχύτητας. ...(περισσότερα)
Οι άντρες ρισκάρουν περισσότερο από τις γυναίκες στο δρόμο
Έρευνα του 2011 είχε δείξει πως η συντριπτική πλειοψηφία των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα είναι άντρες, τη στιγμή που πρόσφατα δεδομένα από το Βέλγιο, δείχνουν πως το 83% όσων οδηγούν υπό την επήρεια...(περισσότερα)
Η υπερβολική ταχύτητα παραμένει πρώτη αιτία θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη
H υπερβολική ταχύτητα αποτελεί κύρια αιτία θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και οι στατιστικές, το επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 61 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων από τροχαία ατυχήματα το 2023
Με βάση τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, η χώρα μας σημείωσε την 5η χειρότερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσον αφορά στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα το 2023. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Επεξήγηση των τεστ
Σε αυτό το άρθρο, θα παρέχουμε μια επεξήγηση των δοκιμασιών που περνούν τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, για την καλύτερη αξιολόγησή τους. ...(περισσότερα)
Video: Το πρώτο μετωπικό crash test μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε ένα ασυνήθιστο crash test, φέρνοντας δύο ηλεκτρικά της οχήματα σε μετωπική σύγκρουση – δείτε το σχετικό video. ...(περισσότερα)

S5 Box