SAFETY FIRST

Σύμφωνα με τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων από το 2010 μέχρι το 2018.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τα πρώτα δεδομένα των τροχαίων ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους για τη χρονιά που πέρασε. Μπορεί τα θανατηφόρα τροχαία να μειώνονται διαρκώς στους δρόμους της Ευρώπης, ωστόσο η μείωση δεν είναι όσο γρήγορη θα θέλαμε. Συγκεκριμένα, το 2018 σημειώθηκαν 25.100 θάνατοι από τροχαία στις χώρες της Ε.Ε. (EU28), αριθμός που αποτελεί μείωση κατά 1% σε σύγκριση με το 2017 και κατά 21% σε σύγκριση με το 2010. Ωστόσο, ο στόχος που είχε τεθεί για τη δεκαετία 2011-2020 ήταν τα θανατηφόρα να μειωθούν κατά 50%, ποσοστό που πολύ δύσκολα θα επιτευχθεί.

Μείωση θανάτων (2010-2018)

Ποια είναι η θέση της Ελλάδας στη συνολική στατιστική. Η μελέτη των αριθμών προσφέρει ένα αναπάντεχα θετικό και ένα αναμενόμενα αρνητικό στοιχείο. Το θετικό είναι πως η χώρα μας παρουσιάζει τη μεγαλύτερη μείωση ατυχημάτων σε όλη την Ευρώπη από το 2010 έως το 2018, η οποία φτάνει στο 45% (ενώ στην Ευρώπη συνολικά είναι 21%). Συγκεκριμένα, το 2010 είχαμε 113 θανάτους/εκατομμύριο κατοίκων, ενώ το 2018 φτάσαμε στους 64 θανάτους/εκατομμύριο κατοίκων. Στο μεταξύ, το 2017 ο απολογισμός ήταν 68 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων από τροχαία ατυχήματα, γεγονός που συνιστά μείωση 6%, ανάμεσα στο 2017 και στο 2018. Το αρνητικό, είναι πως η θνησιμότητα στους ελληνικούς δρόμους ήταν τόσο μεγάλη, που παρά την τεράστια μείωση, η χώρα βρίσκεται μόλις στην 22η θέση και παραμένει μια από τις πιο "επικίνδυνες" στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού

Με βάση τα στατιστικά, το Ηνωμένο Βασίλειο είχε τις λιγότερες απώλειες από τροχαία (28 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων), ενώ ακολούθησαν Δανία (30 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων και Ιρλανδία (31 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων). Αντίθετα, οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαία καταγράφηκαν σε Ρουμανία (96 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων), Βουλγαρία (88 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων) και Λετονία (78 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων).

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη ανακοινώσει σειρά μέτρων για μείωση των τροχαίων τα επόμενα χρόνια. Ανάμεσα σε αυτά, συμπεριλαμβάνεται η ένταξη στο βασικό εξοπλισμό νέων αυτοκινήτων, έξυπνων τεχνολογικών συστημάτων όπως τα Intelligent Speed Assistance, Automated Emergency Braking και Lane Keeping Assistance. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι ο μηδενισμός των θανάτων από τροχαία στους Ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2050, ενώ για τη δεκαετία 2021-2030 στόχος είναι η μείωση των θανάτων κατά 50% σε σύγκριση με το 2020.

Συνολικά στατιστικά 2010-2018

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Συνεχίζει στην προεδρία της FIA ο Jean Todt
O Jean Todt είναι έτοιμος για την τρίτη του θητεία ως Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), μετά από Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. ...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Μπορεί η αύξηση στις τιμές καυσίμων να φέρει βελτίωση στην Οδική Ασφάλεια;
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως η κατακόρυφη αύξηση της τιμής στα καύσιμα, έχει δημιουργήσει καλύτερες οδηγικές συνήθειες στους δρόμους της χώρας. ...(περισσότερα)
Παγκόσμια πρώτη: Δυνατότητα αυτόνομου παρκαρίσματος στο μουσείο της Mercedes-Benz
Σε μια στιγμή-ορόσημο για την πορεία της αυτόνομης αυτοκίνησης, εγκρίθηκε στη Γερμανία το Automated Valet Parking, που επιτρέπει για πρώτη φορά το αυτόνομο παρκάρισμα οχήματος, χωρίς την παρουσία οδηγ...(περισσότερα)
Αξιοποίηση δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την οδήγηση
Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eu...(περισσότερα)
Πρόστιμο 1.500 ευρώ για κάπνισμα στο αυτοκίνητο
Με νέα εγκύκλιο που εκδόθηκε από το Υπουργείο Υγείας, ο Υπουργός Ανδρέας Ξανθός ζητά να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι, τη στιγμή που ο αντικαπνιστικός νόμος περιλαμβάνει πρόστιμα και για όσους καπνίζουν...(περισσότερα)
Θυμός κατά την οδήγηση: Μια ανησυχητική τάση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι πιο θυμωμένοι οδηγοί έχουν ηλικία 17-45 ετών. ...(περισσότερα)
Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση
Η προστασία του περιβάλλοντος έχει αναχθεί σε προτεραιότητα και οι χώρες της Ευρώπης ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη την πρόθεση να απαγορεύσουν τη χρήση αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου, με στόχο έ...(περισσότερα)
Ουαλία: Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Η Ουαλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που ψηφίζει την μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια (30 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Χαμηλότερα όρια ταχύτητας = Λιγότερα τροχαία ατυχήματα
Οι στατιστικές έρευνες στο Βέλγιο, καθώς και στη Γαλλία, δείχνουν πως η στρατηγική μείωσης των ορίων ταχύτητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, επιφέρουν σταθερή μείωση στους θανάτους από τροχαία ατ...(περισσότερα)

S5 Box