SAFETY FIRST

Πείραμα της Ford έδειξε πως η χρήση ακουστικών κατά τις μετακινήσεις με τετράτροχα ή δίτροχα οχήματα, καθώς και ως πεζοί, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για τους χρήστες των δρόμων.

Η χρήση ακουστικών σε πολλές δραστηριότητες της καθημερινότητας, από το σπίτι μέχρι τον χώρο εργασίας ή τις διαδικασίες μελέτης, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη.

Ακόμη ένας τομέας όπου είναι αρκετά διαδεδομένη η χρήση ακουστικών, είναι κατά τις μετακινήσεις στο δρόμο, είτε με όχημα είτε ως πεζοί.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη συνήθεια που μεταξύ άλλων έχει απαγορευτεί στη Γαλλία, ενώ μπορεί κάλλιστα να αποδειχθεί επικίνδυνη, αυξάνοντας το ρίσκο πρόκλησης ατυχήματος.

Μια βασική λειτουργία που επιτελούν τα ακουστικά, είναι πως αποκόβουν ήχους και πηγές απόσπασης προσοχής, επιτρέποντας στους χρήστες να έχουν αυξημένη αυτοσυγκέντρωση.

Σε άλλες περιπτώσεις αυτό μπορεί να είναι θετικό, όχι όμως και κατά τη μετακίνηση στους δρόμους, όπως αποδεικνύεται μέσω πειράματος που πραγματοποίησε η Ford, στο πλαίσιο της εκστρατείας "Share The Road".

SF HeadphonesFord01

Μιας καμπάνιας που όπως δηλώνεται επισήμως από το Blue Oval, έχει αναπτυχθεί με στόχο "την προώθηση μεγαλύτερης αρμονίας και κατανόησης μεταξύ των χρηστών του οδικού δικτύου".

Στο πείραμα συμμετείχαν περισσότεροι από 2.000 άνθρωποι με καταγωγή από Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίοι μετακινούνται στους δρόμους ακούγοντας μουσική ακουστικά.

Από αυτούς, το 56% ανέφερε πως είχε βρεθεί κοντά σε οδικό ατύχημα, ενώ το 27% αυτού του ποσοστού, παραδέχθηκε πως εκείνη τη στιγμή, φορούσε ακουστικά.

Οι συμμετέχοντες στο πείραμα υποβλήθηκαν σε διαδικασία να τεθούν αντιμέτωποι με πιθανούς κινδύνους στο κέντρο μιας πόλης, σε συνθήκες εικονικής πραγματικότητας, έχοντας την αρωγή μιας ειδικής χωρικής εμπειρίας 8 διαστάσεων (8D).

Μετά από την ολοκλήρωσή της, οι περισσότεροι συμμετέχοντες ανέφεραν πως θα σταματήσουν να φορούν ακουστικά όταν βρίσκονται σε κίνηση.

Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες που φορούσαν ακουστικά καθυστερούσαν κατά 4,2 δευτερόλεπτα να αναγνωρίσουν και να αντιδράσουν σε έναν οδικό κίνδυνο, σε σύγκριση με εκείνους που δεν φορούσαν.

Πριν από την διεξαγωγή της έρευνας, οι συμμετέχοντες δήλωσαν σε ποσοστό 44%, πως δε θα φορούν ακουστικά κατά τη διάρκεια της μετακίνησης.

Μετά από αυτήν, το 58% δήλωσε πως δε θα φορέσει ποτέ ξανά ακουστικά.

SF HeadphonesFord03

Παράλληλα, ο αριθμός των ανθρώπων που επέμεινε πως θα φορά ακουστικά κατά την κίνηση στο δρόμο, μειώθηκε κατά 64%.

"Χρησιμοποιούμε διαρκώς ακουστικά, σαν έναν τρόπο διαχείρισης πιθανής απόσπασης προσοχής, αλλαγής διάθεσης ή αυτοσυγκέντρωσης", δήλωσε η Δρ Maria Chait, καθηγήτρια Ακουστικής Γνωστικής Νευροεπιστήμης στο University College London.

"Το αρνητικό κομμάτι των ακουστικών, είναι πως εμποδίζουν σημαντικές πληροφορίες στις οποίες βασίζεται το μυαλό μας για την επιβίωση στο περιβάλλον.

"Ο ήχος παίζει σημαντικό ρόλο στην ικανότητά μας να κατανοούμε το περιβάλλον μας - πολύ συχνά ακούμε σημαντικά γεγονότα που συμβαίνουν γύρω μας πριν τα δούμε.

"Αν και τα ακουστικά μπορεί να μας ωφελήσουν σε πολλές περιπτώσεις, στο δρόμο μπορεί να αποκλείσουν σημαντικές ηχητικές ενδείξεις, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να μην είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε κοντινά οχήματα ή χρήστες του δρόμου, θέτοντας ενδεχομένως αυτούς και εμάς σε κίνδυνο".

"Η πρόκληση ήταν να δημιουργήσουμε μια συναρπαστική εμπειρία που θα έδειχνε την αξία του θορύβου στην Οδική Ασφάλεια, δημιουργώντας πραγματική ενσυναίσθηση και αλλαγή συμπεριφοράς μεταξύ των συμμετεχόντων", πρόσθεσε ο Επιστήμονας στον τομέα της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς, Δρ. Adam Flitton.

Σύμφωνα με τον Flitton, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι μετά από το πέρας του πειράματος, παρατηρήθηκε αύξηση σε ποσοστό 31%, των ανθρώπων που δήλωσαν πως δε θα χρησιμοποιήσουν ξανά ακουστικά στο δρόμο, καθώς και αύξηση κατά 20% στους ανθρώπους που θεωρούν πως η χρήση ακουστικών εμπεριέχει ρίσκο.

"Με την έρευνα αυτή αναδεικνύουμε ένα σημαντικό ζήτημα οδικής ασφάλειας που συχνά περνάει κάτω από το ραντάρ", ανέφερε ο επικεφαλής επικοινωνίας της καμπάνιας "Share the Road" για την Ford Ευρώπης, Emmanuel Lubrani. "Προσβάσιμη σε οποιονδήποτε διαθέτει smartphone, ελπίζουμε ότι η έρευνα Share The Road: Safe and Sound θα αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με την πραγματικότητα της χρήσης ακουστικών εν κινήσει".

Μπορείτε να βιώσετε την εμπειρία, μέσω εφαρμογής σε smartphone, ακολουθώντας το παρακάτω link

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photos: Ford

Δείτε το σχετικό video

Περισσότερα Safety First

3 στους 4 Βρετανούς επιθυμούν μείωση του ορίου κατανάλωσης αλκοόλ!
Έρευνα για λογαριασμό του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας της Αγγλίας, έδειξε πως το 77% των ερωτηθέντων είναι υπέρ της περαιτέρω μείωσης του κατώτατου επιτρεπτού ορίου κατανάλωσης οινοπνεύματος κατά τη δι...(περισσότερα)
Το Νότιο Αιγαίο στις περιοχές της Ευρώπης με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία
Σύμφωνα με στατιστικά ευρήματα της Eurostat για το 2016, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στις 5 πιο επικίνδυνες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην πιθανότητα θανάτου από τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Κατακόρυφη αύξηση στην οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών
Στατιστικά δεδομένα από την Μεγάλη Βρετανία, καταδεικνύουν ανησυχητικά μεγάλη αύξηση στα ατυχήματα που προκαλούνται από οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ουσιών. ...(περισσότερα)
Απόσπαση προσοχής: Παραμένει στις κύριες αιτίες τροχαίων σε Ευρώπη και Ελλάδα
Αν και η ευαισθητοποίηση σχετικά με την Οδική Ασφάλεια φαινομενικά αυξάνεται, η απόσπαση προσοχής, συνεχίζει να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και...(περισσότερα)
Εγκύκλιος για παράταση ισχύος σε όσες άδειες έληγαν εντός του Νοεμβρίου
Μέσω εγκυκλίου που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Κεφαλογιάννης, δόθηκε παράταση τρίμηνης διάρκειας μεταξύ άλλων, στην ισχύ των αδειών οδήγησης και των πιστοποιητικών επαγγελματ...(περισσότερα)
Traction Control System (TCS)
Πρόκειται για ένα από τα πιο διαδεδομένα συστήματα ασφαλείας, με την "έξυπνη" λειτουργία του να έχει αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη μιας πλειάδας συστημάτων, που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τα οποία...(περισσότερα)
Euro NCAP: Ανησυχία για την αύξηση βάρους των νέων οχημάτων
Ο Οργανισμός Euro NCAP υποστηρίζει πως η αύξηση βάρους και διαστάσεων στα νέα οχήματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Οδική Ασφάλεια όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. ...(περισσότερα)
Μεγάλη χορηγική συμφωνία μεταξύ Heineken και Formula 1
H FOM (Formula One Management) σε πολυετή χορηγική συμφωνία με τη γνωστή ζυθοποιία Heineken, η οποία θα είναι από τον αγώνα της Μόντσα, που θα μετονομαστεί σε Formula 1 Gran Premio Heineken D' Italia ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 4 στους 10 οδηγούς δε γνωρίζουν το όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Δυστυχώς η άγνοια για σημαντικές παραμέτρους της οδήγησης φαίνεται πως υφίσταται και σε θεωρητικά προηγμένες χώρες, όπως εκείνες που απαρτίζουν την Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Χιλιάδες κλήσεις για στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ
Η ελλιπέστατη οδηγική, αλλά και συνολική, παιδεία μας αποκαλύπτεται για ακόμη μια φορά, από τη στατιστική των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν σε αστικές περιοχές, για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2019...(περισσότερα)

S5 Box