SAFETY FIRST

Ο Υπουργός Κινητικότητας και Αναπληρωτής Πρωθυπουργός του Βελγίου, Georges Gilkinet, προχώρησε σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση, προτείνοντας ποινή απαγόρευσης οδήγησης προς όσους προβαίνουν σε αναρτήσεις στα social media, που προωθούν την κίνηση με υπερβολική ταχύτητα και συνολικά, την επικίνδυνη οδήγηση.

Η κίνηση με υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την πιο διαδεδομένη, καταγεγραμμένη αιτία θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα τις τελευταίες δεκαετίες, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη.

Δυστυχώς, αυτή η τάση όχι μόνο δε δείχνει να μειώνεται, αλλά μεγαλώνει και πολλοί οδηγοί, νιώθουν υπερήφανοι για αυτή την "θανάσιμη" υπερβολή τους πίσω από το τιμόνι.

Ιδιαίτερα μετά από την άνθιση των social media, δεν είναι λίγες οι φορές που ασυνείδητοι έχουν ανεβάσει videos όπου φαίνεται όχι απλά να παραβιάζουν το όριο ταχύτητας, αλλά να κινούνται τραγικά πιο γρήγορα και να κάνουν ενέργειες, που θέτουν σε κίνδυνο τους ίδιους, καθώς και άλλους ανυποψίαστους οδηγούς.

Αυτή η κακή συνήθεια χρειάζεται αντιμετώπιση, μια λύση για την οποία πρότεινε ο Υπουργός Κινητικότητας και Αναπληρωτής Πρωθυπουργός -αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία- του Βελγίου, George Gilkinet. Η πρότασή του, έγκειται στη δημιουργία νόμου, με βάση τον οποίο προβλέπεται τιμωρία απαγόρευσης οδήγησης, προς όσους αναρτούν εικόνες ή videos στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προβάλλοντας-εξυμνώντας την κίνηση με υπερβολική ταχύτητα.

Εφόσον προχωρήσει η ψήφιση του νόμου, η τιμωρία όσων αναρτούν εικόνες ή videos με επικίνδυνη οδήγηση στα social media θα αφορά σε επιβολή προστίμου και απαγόρευσης οδήγησης για χρονικό διάστημα από έναν έως 12 μήνες.

Μεταξύ των ενεργειών που θα θεωρούνται ως επικίνδυνη οδήγηση, πέραν της κίνησης με υπερβολική ταχύτητας εντάσσονται η άρνηση παραχώρησης προτεραιότητας, η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ και διαδικασίες κίνησης όπως οι σφήνες.

«Η υπερβολική ταχύτητα, μαζί με την απόσπαση προσοχής και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, είναι μεταξύ των τριών «δολοφόνων» στους δρόμους μας», δήλωσε ο Gilkinet. «Δεν μπορώ να δεχτώ ότι κάποιοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τους δρόμους μας σαν πίστες της Formula 1 και στη συνέχεια καυχιούνται γι' αυτό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εξύμνηση της ταχύτητας ή άλλων συμπεριφορών που θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια στους δρόμους μας δεν είναι αποδεκτή και είναι εξαιρετικά επιζήμια όσον αφορά την κοινωνική αποδοχή ορισμένων συμπεριφορών. Δεν μπορεί να υπάρξει καμία ανοχή για όσους παρακωλύουν ανοιχτά και χωρίς όρια τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και των ορίων ταχύτητας».

Στόχος του George Giklinet, είναι η συγκεκριμένη νομοθεσία να ψηφιστεί εντός της χρονιάς που διανύουμε.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash - Joseph Chan

Περισσότερα Safety First

Ελαστικά: Μέτρηση πιέσεων
Τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται διαρκώς σε επαφή με το δρόμο και κατά συνέπεια, χρήζουν ειδικής μέριμνας και φροντίδας. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Περισσότερες από 3.000 παραβάσεις για μη χρήση κράνους
Η Ελληνική Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των ελέγχων για χρήση κράνους στους δρόμους της χώρας μας, κατά τη χρονική περίοδο 27 Οκτωβρίου-9 Νοεμβρίου 2025. ...(περισσότερα)
Σωστή τοποθέτηση αντικειμένων στο αυτοκίνητο: Ζήτημα υψίστης ασφαλείας
Η σωστή τοποθέτηση αντικειμένου, ειδικά μεγάλου όγκου, στο αυτοκίνητο δεν αφορά μόνο στην άνεση του ταξιδιού αλλά -κυρίως- την ασφάλειά μας κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα ανά κατηγορία για το 2024
Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε μια λίστα με τα αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας, που απέδωσαν καλύτερα στα τεστ πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια του 2024. ...(περισσότερα)
Λειτουργία οδήγησης στα smartphones;
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα τα τελευταίας τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα, τα γνωστά σε όλους smartphones να ήταν εφοδιασμένα, εκτός από λειτουργία πτήσης και με λειτουργία οδήγησης; ...(περισσότερα)
Τα νέα συστήματα ασφαλείας βοηθούν στη μείωση των ατυχημάτων
Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις Η.Π.Α. έδειξε πως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) και Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detection...(περισσότερα)
Αύξηση της κίνησης κατά 37,5% στην Αττική σε σύγκριση με το πρώτο lockdown
Με βάση τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 37,5%, ενώ είναι μειωμένη συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ έχει μειωθεί κατά 15,4% σε σχ...(περισσότερα)
Τι περιλαμβάνει ο πρώτος άξονας του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια;
Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια που αποκαλύφθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, έγινε γνωστό πως ο πρώτος άξονας περιστρέφεται γύρω από τη συλλογή και χρήση των δεδομένων από τροχα...(περισσότερα)
Οι νεαροί οδηγοί προτιμούν μηνύματα που προωθούν υπεύθυνη οδική συμπεριφορά παρά  φόβο
Έρευνα που πραγματοποίησαν από κοινού Πανεπιστήμια σε Βέλγιο και Αγγλία, έδειξε πως οι νέοι οδηγοί προτιμούν να βλέπουν σποτ που αναδεικνύουν την υπεύθυνη οδική συμπεριφορά, παρά το φόβο ενός ατυχήματ...(περισσότερα)

S5 Box