SAFETY FIRST

Ο Υπουργός Κινητικότητας και Αναπληρωτής Πρωθυπουργός του Βελγίου, Georges Gilkinet, προχώρησε σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση, προτείνοντας ποινή απαγόρευσης οδήγησης προς όσους προβαίνουν σε αναρτήσεις στα social media, που προωθούν την κίνηση με υπερβολική ταχύτητα και συνολικά, την επικίνδυνη οδήγηση.

Η κίνηση με υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την πιο διαδεδομένη, καταγεγραμμένη αιτία θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα τις τελευταίες δεκαετίες, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη.

Δυστυχώς, αυτή η τάση όχι μόνο δε δείχνει να μειώνεται, αλλά μεγαλώνει και πολλοί οδηγοί, νιώθουν υπερήφανοι για αυτή την "θανάσιμη" υπερβολή τους πίσω από το τιμόνι.

Ιδιαίτερα μετά από την άνθιση των social media, δεν είναι λίγες οι φορές που ασυνείδητοι έχουν ανεβάσει videos όπου φαίνεται όχι απλά να παραβιάζουν το όριο ταχύτητας, αλλά να κινούνται τραγικά πιο γρήγορα και να κάνουν ενέργειες, που θέτουν σε κίνδυνο τους ίδιους, καθώς και άλλους ανυποψίαστους οδηγούς.

Αυτή η κακή συνήθεια χρειάζεται αντιμετώπιση, μια λύση για την οποία πρότεινε ο Υπουργός Κινητικότητας και Αναπληρωτής Πρωθυπουργός -αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία- του Βελγίου, George Gilkinet. Η πρότασή του, έγκειται στη δημιουργία νόμου, με βάση τον οποίο προβλέπεται τιμωρία απαγόρευσης οδήγησης, προς όσους αναρτούν εικόνες ή videos στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προβάλλοντας-εξυμνώντας την κίνηση με υπερβολική ταχύτητα.

Εφόσον προχωρήσει η ψήφιση του νόμου, η τιμωρία όσων αναρτούν εικόνες ή videos με επικίνδυνη οδήγηση στα social media θα αφορά σε επιβολή προστίμου και απαγόρευσης οδήγησης για χρονικό διάστημα από έναν έως 12 μήνες.

Μεταξύ των ενεργειών που θα θεωρούνται ως επικίνδυνη οδήγηση, πέραν της κίνησης με υπερβολική ταχύτητας εντάσσονται η άρνηση παραχώρησης προτεραιότητας, η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ και διαδικασίες κίνησης όπως οι σφήνες.

«Η υπερβολική ταχύτητα, μαζί με την απόσπαση προσοχής και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, είναι μεταξύ των τριών «δολοφόνων» στους δρόμους μας», δήλωσε ο Gilkinet. «Δεν μπορώ να δεχτώ ότι κάποιοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τους δρόμους μας σαν πίστες της Formula 1 και στη συνέχεια καυχιούνται γι' αυτό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εξύμνηση της ταχύτητας ή άλλων συμπεριφορών που θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια στους δρόμους μας δεν είναι αποδεκτή και είναι εξαιρετικά επιζήμια όσον αφορά την κοινωνική αποδοχή ορισμένων συμπεριφορών. Δεν μπορεί να υπάρξει καμία ανοχή για όσους παρακωλύουν ανοιχτά και χωρίς όρια τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και των ορίων ταχύτητας».

Στόχος του George Giklinet, είναι η συγκεκριμένη νομοθεσία να ψηφιστεί εντός της χρονιάς που διανύουμε.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash - Joseph Chan

Περισσότερα Safety First

Λονδίνο: Αύξηση εσόδων σε μια πενταετία λόγω περισσότερων προστίμων
Οι εισπράξεις από πρόστιμα για οδικές παραβάσεις στο Λονδίνο κατά την χρονική περίοδο 2023-2024 φτάνουν στα 89 εκατομμύρια λίρες. ...(περισσότερα)
Πάσχα 2022: Οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας και τα οχήματα που εξαιρούντα
H Τροχαία θα προχωρήσει σε σειρά μέτρων για την κατά το δυνατόν πιο ασφαλή μετακίνηση των εκδρομέων κατά την περίοδο του Πάσχα. ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα συστήματα C-ITS
Η ομάδα εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσίασε το πόρισμά της σχετικά με την πλατφόρμα C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems), το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από συστάσεις με...(περισσότερα)
Οι Έλληνες πρώτοι στις βρισιές κατά την οδήγηση
Πολλοί θα το είχαμε υποψιαστεί, ωστόσο τώρα υπάρχουν και απτές αποδείξεις, χάρη στην έρευνα του Vinci Autoroutes Foundation, καθώς οι Έλληνες κατέχουν την πρωτιά στο βρίσιμο κατά τη διάρκεια της οδήγη...(περισσότερα)
Το παράλληλο παρκάρισμα είναι ο δυσκολότερος ελιγμός
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία έδειξε πως το παράλληλο παρκάρισμα θεωρείται από τους Βρετανούς ως το δυσκολότερη εγχείρημα κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Επικίνδυνες οδηγικές συνήθειες από τους νεαρούς Βρετανούς
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως οι νεαροί διαθέτουν ορισμένες πολύ επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση, όπως μεταξύ άλλων η καταγραφή βίντεο και το ποστάρισμά του στα social media. ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τηλεργασία με τα τροχαία ατυχήματα;
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Πώς επηρεάζεται η πίεση των ελαστικών μας από τη ζέστη
Η κατάλληλη πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας παίζει σημαντικό ρόλο για την ασφάλεια, με την εξωτερική θερμοκρασία να αποτελεί καθοριστικό παράγοντα σε κάθε περίπτωση. ...(περισσότερα)

S5 Box