SAFETY FIRST

Η πρόσφατη, μεγάλη χορηγική συμφωνία μεταξύ της Formula 1 και της γνωστής ζυθοποιίας "Heineken" δεν έχει γίνει δεκτή με καλό μάτι από τους Οργανισμούς που ασχολούνται με την καμπάνια ενάντια στο αλκοόλ κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

 

Όπως έχει αναφερθεί σε άλλο άρθρο, η Heineken ανακοίνωσε μια πολυετή χορηγική συμφωνία με την Formula 1, με αρχή το πρόσφατο GP Καναδά. Η συμφωνία περιλαμβάνει την παρουσία του λογοτύπου της εταιρείας στις πινακίδες αρκετών αγώνων του Πρωταθλήματος Formula 1, ενώ ανταποδοτικά η Heineken θα επενδύσει ένα σεβαστό ποσό σε καμπάνιες προώθησης, για την περαιτέρω βελτίωση του προφίλ της F1.

Η συμφωνία και οι μετέπειτα προωθητικές ενέργειες που έχουν ανακοινωθεί, έχουν όμως προκαλέσει και αντιδράσεις, με τον Διεθνή Οργανισμό για την Ευρωπαϊκή Πολιτική σχετικά με το Αλκοόλ (European Alcohol Policy Alliance) να αποστέλλει ανοικτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της FIA Jean Todt, απευθύνοντας συγκεκριμένα ερωτήματα και ζητώντας, να απαγορευτεί η διαφήμιση αλκοόλ στη Formula 1!

Παρακάτω, σας παραθέτουμε την επιστολή που απέστειλε η Γενική Γραμματέας του European Alcohol Policy Alliance στη FIA, με αποδέκτη τον Jean Todt:
"Αγαπητέ κύριε Todt

Αντίδραση στην Χορηγική Συμφωνία μεταξύ F1 και Heineken

Η Heineken πρόσφατα παρουσίασε την χορηγική της συμφωνία με την F1, που έχει διάρκεια 5 ετών και αξία 150 εκατομμυρίων δολαρίων. Μέσω αυτής, η Heineken θα αποτελέσει έναν από τους πιο σημαντικούς χορηγούς του σπορ, είτε ως Χορηγός Ονομασίας αγώνων, είτε μέσω διαφημιστικών σποτ και άλλων δραστηριοτήτων προώθησης.

Αυτή η εξέλιξη μας προκαλεί μεγάλη ανησυχία, καθώς το αλκοόλ και η οδήγηση δε θα έπρεπε να αναμιγνύονται. Οι εταιρείες παραγωγής αλκοόλ κυριαρχούν στις χορηγίες της Formula 1 αυτή την περίοδο, συνδέοντας έτσι ένα δημοφιλές σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού με έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες θανάτων στους δρόμους, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

SafetyFirst HeinekenReactions02

 

Το marketing στον τομέα του αλκοόλ έχει σημαντική επίδραση στην κοινωνία και ιδιαίτερα στους νέους ανθρώπους. Όπως γνωρίζετε πολύ καλά, η Formula 1 είναι ένα σπορ που χορηγούνταν ευρέως από τους παραγωγούς αλκοόλ, ακόμη και πριν τη συμφωνία με την Heineken. Μια αναφορά σχετικά με την έκθεση σε εταιρείες παραγωγής αλκοόλ στο περσινό GP Μονακό, έδειξε πως υπήρχαν κατά μέσο όρο 11 αναφορές σε εταιρείες αλκοόλ ανά λεπτό, δηλαδή 1 αναφορά κάθε 5 δευτερόλεπτα. Η προώθηση του αλκοόλ και μάλιστα σε θρυλικούς αγώνες, ενισχύει και υπερβαίνει τους κοινωνικούς κανόνες pro-alcohol. Το GP Μονακό έχει ένα παγκόσμιο κοινό περίπου 500 εκατομμυρίων ανθρώπων και αν προσθέσουμε στις προγενέστερες χορηγικές συμφωνίες την τελευταία, η F1 τείνει να μετατραπεί από ένα αθλητικό γεγονός σε μια εκδήλωση που εγγυάται την παγκόσμια προβολή των εταιρειών παραγωγής αλκοολούχων ποτών.
Σας έχουμε ξαναγράψει τους προβληματισμούς μας επ' αυτού και στην απάντησή σας, δηλώσατε την δέσμευση, τόσο προσωπικά όσο και ως FIA στην Οδική Ασφάλεια, αναφερόμενος στην δουλειά που έχει γίνει με το πρόγραμμα "Action for Road Safety", σε συνδυασμό με τη δική σας παρουσία ως Ειδικός επιτετραμμένος για την Οδική Ασφάλεια στα Ηνωμένα Έθνη.

Θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες θανάτων στους δρόμους. Ως εκ τούτου, είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι η F1 αποτελεί πια συνδετικό κρίκο μεταξύ των εταιρειών παραγωγής οινοπνευματωδών ποτών και του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να πάρετε πολύ σοβαρά το θέμα και να σκεφτείτε την απομάκρυνση από αυτές τις χορηγικές συμφωνίες, όπως συνέβη παλαιότερα με τις χορηγίες των καπνοβιομηχανιών. Η FIA δεν στερείται υπευθυνοτήτων, από τη στιγμή μάλιστα που αποτελεί το κυβερνητικό σώμα της F1 και ταυτόχρονα έναν από τους βασικούς μετόχους της."

Όπως γίνεται αντιληπτό, ένας μικρός "πόλεμος" έχει ξεκινήσει και απομένει να δούμε ποια θα είναι η εξέλιξη, υπενθυμίζοντας πως σε μια αντίστοιχη περίπτωση κατά την περίοδο του 2000, οι χορηγίες των καπνοβιομηχανιών σταμάτησαν να υφίστανται και τυπικά από το 2008, με τη Ferrari να είναι η τελευταία που είχε χορηγική συμφωνία με την Marlboro.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Πώς επηρεάζεται η πίεση των ελαστικών μας από τη ζέστη
Η κατάλληλη πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας παίζει σημαντικό ρόλο για την ασφάλεια, με την εξωτερική θερμοκρασία να αποτελεί καθοριστικό παράγοντα σε κάθε περίπτωση. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Επεξήγηση των τεστ
Σε αυτό το άρθρο, θα παρέχουμε μια επεξήγηση των δοκιμασιών που περνούν τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, για την καλύτερη αξιολόγησή τους. ...(περισσότερα)
Ουαλία: Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Η Ουαλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που ψηφίζει την μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια (30 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Προσωρινή άδεια οδήγησης αυτοκινήτου από ηλικία 17 ετών
Με νέο σχέδιο Νόμου, προβλέπεται μεταξύ άλλων η δυνατότητα απόκτησης διπλώματος αυτοκίνητου για άτομα ηλικίας 17 ετών, που θα έχουν δυνατότητα οδήγησης με συνοδό. ...(περισσότερα)
Μείωση της αστυνόμευσης και αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη
Σύμφωνα με δύο έρευνες που πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council) η μείωση της αστυνόμευσης στους Ευρωπαϊκούς δρόμους έχει ο...(περισσότερα)
Αλλαγή ελαστικών: Ένα πρωταρχικό θέμα
Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα της συντήρησης ενός αυτοκινήτου, είναι η συντήρηση και αλλαγή των ελαστικών, καθώς η σωστή κατάσταση των ελαστικών είναι κρίσιμος παράγοντας όσον αφορά στην ασφάλειά ...(περισσότερα)
Έρχεται αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Διαβάστε ποιες είναι αλλαγές αναμένεται να γίνουν στο προσεχές χρονικό διάστημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Αύξηση 14,8% στις παραβάσεις μεταξύ 2019 και 2018
Όπως προκύπτει από τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά τη διάρκεια του 2019 βεβαιώθηκαν 63.579 παραβάσεις περισσότερες από την προηγούμενη χρονιά. ...(περισσότερα)
Δυνατότητα οδήγησης δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ. ...(περισσότερα)
Εκστρατεία εναντίον της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στις Η.Π.Α.
Η προσπάθεια εξάλειψης του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στις Η.Π.Α. ...(περισσότερα)

S5 Box