SAFETY FIRST

Η τελευταία δοκιμασία που έχει εισάγει το Euro NCAP φαίνεται πως φέρνει αποτελέσματα, αφού σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, τρία νέα μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών έλαβαν 5 αστέρια, διαθέτοντας το Σύστημα Αυτόνομου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking - AEB), στον βασικό εξοπλισμό.


Όπως έχει αναφερθεί και σε προηγούμενο άρθρο, από την αρχή της χρονιάς το Euro NCAP έχει εισάγει ένα σύστημα διπλής αξιολόγησης για το εν λόγω σύστημα (ΑΕΒ), το οποίο μπορεί να βρίσκεται είτε στον βασικό, είτε στον προαιρετικό εξοπλισμό ενός αυτοκινήτου. Έτσι, σε περίπτωση που το Autonomous Emergency Braking διατίθεται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως μέρος προαιρετικού εξοπλισμού, το Euro NCAP δημοσιεύει δύο διαφορετικά αποτελέσματα, με το πρώτο να αφορά τα αστέρια που λαμβάνει το αυτοκίνητο χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα και το δεύτερο να αφορά στην αξιολόγησή του, με αυτό το σύστημα.

Το Euro NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης τριών νέων μοντέλων, της Alfa Romeo Giulia, του Seat Ateca και του VW Tiguan. Το κοινό τους χαρακτηριστικό ήταν ότι όλα διέθεταν το AEB στον βασικό τους εξοπλισμό προς όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όλα, έλαβαν 5 αστέρια στον συγκεκριμένο τομέα. Υπενθυμίζεται, πως η αξιολόγηση Προηγμένων Τεχνολογικών Συστημάτων εισήχθη στο Euro NCAP το 2014, όμως το Σύστημα Αυτόνομου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης όσον αφορά στους πεζούς, εισήχθη φέτος.

Ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen δήλωσε: "Το Euro NCAP δείχνει τι μπορεί να επιτευχθεί όταν κυβερνήσεις, ομάδες καταναλωτών και αυτοκινητιστικοί οργανισμοί της Ευρώπης συνεργάζονται. Όλοι μαζί μπορούμε να επιτύχουμε ένα επίπεδο επιρροής στην αυτοκινητοβιομηχανία που θα ήταν δύσκολο να επιτευχθεί με άλλον τρόπο. Χαιρόμαστε που βλέπουμε ότι σημαντικοί κατασκευαστές έχουν προσθέσει αυτά τα συστήματα στο βασικό εξοπλισμό των οχημάτων που διατίθενται στην EU28, αν και γνωρίζουμε πως αγορές εκτός της Ευρωζώνης δεν αντιμετωπίζονται το ίδιο σωστά σε ορισμένες περιπτώσεις".

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Πώς επηρεάζεται η πίεση των ελαστικών μας από τη ζέστη
Η κατάλληλη πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας παίζει σημαντικό ρόλο για την ασφάλεια, με την εξωτερική θερμοκρασία να αποτελεί καθοριστικό παράγοντα σε κάθε περίπτωση. ...(περισσότερα)
Τα νέα συστήματα ασφαλείας βοηθούν στη μείωση των ατυχημάτων
Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις Η.Π.Α. έδειξε πως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) και Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detection...(περισσότερα)
Όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα στο κέντρο του Λονδίνου
Όπως αναφέρουν τα μεγαλύτερα ΜΜΕ της Αγγλίας, έως το 2020 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία περαιτέρω μείωσης των ορίων ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα, σε οδούς-κλειδιά του Κεντρικού Λονδίνου. ...(περισσότερα)
Σύστημα προειδοποίησης κίνησης στην αντίθετη λωρίδα από την Bosch
Η Bosch εξελίσσει ένα ειδικό σύστημα για την αντιμετώπιση ενός από τα πιο σημαντικά προβλήματα στους δρόμους της Ευρώπης, την κίνηση στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας ...(περισσότερα)
Εκστρατεία εναντίον της χρήσης τηλεφώνου κατά την οδήγηση στην Αγγλία
Μεγάλη έκταση έχει πάρει η εκστρατεία ενάντια στη χρήση τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην Αγγλία, με την Theresa May να συμμετέχει προσωπικά σε αυτήν. ...(περισσότερα)
Ηχητική προειδοποίηση για τους πεζούς θα εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό, ωστόσο ανησυχία έχει προκαλέσει το γεγονός ότι επειδή είναι αθόρυβα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τους πεζούς στις πόλεις. ...(περισσότερα)
Το παράλληλο παρκάρισμα είναι ο δυσκολότερος ελιγμός
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία έδειξε πως το παράλληλο παρκάρισμα θεωρείται από τους Βρετανούς ως το δυσκολότερη εγχείρημα κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)
Κρήτη: Ένα spot οδικής ασφάλειας που αξίζει να δούμε
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων, όπως φαίνεται και από το δυνατό video που παρουσίασε η Περιφέρεια Κρήτης ...(περισσότερα)
Euro NCAP (European New Car Assessment Programme)
Πρόκειται για τον πιο γνωστό και αναγνωρισμένο οργανισμό διενέργειας crash test, από τον οποίο εξάγονται αποτελέσματα για εταιρείες και αυτοκίνητα στην Ευρώπη. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Ελλειμματική χρηματοδότηση στην Οδική Ασφάλεια
Η χρηματοδότηση για έρευνα στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, παρουσιάζει σαφή μείωση σε όλη την Ευρώπη, με τους ερευνητές να κρούουν κώδωνα κινδύνου. ...(περισσότερα)

S5 Box