SAFETY FIRST

Ο σημαντικότερος οργανισμός οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη, παρουσίασε τον Road Map 2025, με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για τα νέα, αυτόματα συστήματα ασφαλείας που εισέρχονται με ταχύ ρυθμό στη ζωή μας.

 

Έχοντας ιδρυθεί το 1997, το Euro NCAP έχει διαδραματίσει σε συνεργασία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων. Με βάση τα στατιστικά, υπολογίζεται πως χάρη στα crash tests και την αξιολόγηση των αυτοκινήτων σε συστήματα ασφαλείας, έχουν σωθεί περίπου 76.000. Ο Οδικής Χάρτης 2025 εκδόθηκε φέτος, στο πλαίσιο του εορτασμού των 20 χρόνων του Euro NCAP, θέτοντας για πρώτη φορά τις προτεραιότητες αναφορικά με την τεχνολογική επανάσταση που συντελείται στην αυτοκίνηση το τελευταίο διάστημα και αφορά στα αυτοματοποιημένα οχήματα.

Στόχος του οργανισμού, είναι να ενημερώσει επαρκώς τους καταναλωτές για τα νέα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας. Να σημειωθεί, πως το "Road Map 2025" θα εγκαινιαστεί επισήμως από τον Kris Peeters, Αντιπρόεδρο και Υπουργό Εργασίας, Οικονομίας και Κατανάλωσης του Βελγίου, με τη συνεργασία ανθρώπων από την αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικών στην οδική ασφάλεια και φορέων χάραξης πολιτικής. Το παραπάνω, δείχνει επαρκώς τη μεγάλη έμφαση που δίνεται στον νευραλγικό τομέα της οδικής ασφάλειας, στο Βέλγιο και την Κεντρική Ευρώπη συνολικά.

Όπως κάνει σαφές, το Euro NCAP θέλει μέσω του "Road Map 2025", να ωθήσει τους κατασκευαστές να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν πιο ασφαλή αυτοκίνητα σε κάθε κατηγορία και χώρα, προστατεύοντας όχι μόνο τους επιβάτες των οχημάτων ανεξαρτήτως ηλικίας, αλλά και τις υπόλοιπες ευπαθείς ομάδες χρηστών των δρόμων, όπως οι μοτοσικλετιστές, οι ποδηλάτες και οι πεζοί. Εκτός από τα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα συστήματα ασφαλείας, για πρώτη φορά γίνεται λόγος και για τριτεύοντα συστήματα, ώστε να προκύψει μια ολιστική αντίληψη σχετικά με την ασφάλεια που θα παρέχουν τα αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα, οι τομείς και τα αντίστοιχα συστήματα ασφαλείας χωρίζονται σύμφωνα με τον οργανισμό ως εξής (σε παρένθεση παρατίθεται το έτος προτεινόμενης εφαρμογής):
Πρωτογενής Ασφάλεια: Παρακολούθηση οδηγού (2020), αυτόματη πηδαλιούχηση έκτακτης ανάγκης (2020, 2022), αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (2020, 2022), ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ οχημάτων και υποδομών (2024)
Δευτερογενής Ασφάλεια: Προστασία σπονδυλικής στήλης/Προσκρούσεων στο πίσω μέρος (2020), ασφάλεια πεζών και δικυκλιστών (2022)
Τριτογενής Ασφάλεια: Διάσωση, απεγλωβισμός και ασφάλεια (2020), Ανίχνευση παρουσίας παιδιών (2022)

Ο Πρόεδρος του Euro NCAP, Pierre Castaing, δήλωσε: "Η ασφάλεια των αυτοκινήτων έχει βελτιωθεί πολύ από τότε που ξεκινήσαμε να δοκιμάζουμε αυτοκίνητα, πριν από 20 χρόνια και πλέον, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν τα crash tests σαν ένα σημαντικό κομμάτι σχετικά με τη λήψη της τελικής τους απόφασης. Πολλοί προβλέπουν πως η αυτοκίνηση θα μεταβληθεί κατά τα επόμενα 10 χρόνια, περισσότερο από όσο έχει συμβεί τα τελευταία 100 χρόνια. Σε αυτή τη διαδικασία, ένας από τους κύριους ρόλους του Euro NCAP είναι να παρέχει καθαρή και αμερόληπτη καθοδήγηση σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που διαθέτει πολλούς αυτοματισμούς, καθώς επίσης και να βοηθήσει στην αναγνώριση των πλεονεκτημάτων που αυτά προσφέρουν αναφορικά με τη διάσωση περισσότερων ανθρώπινων ζωών."

Ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, δήλωσε με τη σειρά του: "Τα οφέλη από την αυτοματοποιημένη οδήγηση είναι τεράστια. Αν καταφέρουμε να εξαλείψουμε τα ανθρώπινα λάθη, θα δούμε τις απώλειες στους δρόμους να μειώνονται κατά πολύ. Παρόλα αυτά, υπάρχει σημαντική έλλειψη κατανόησης, δημιουργία υπερβολικών προσδοκιών και σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και καχυποψία, για έναν κόσμο με αυτοκίνητα που θα κινούνται μόνα τους. Ο ρόλος μας είναι να παρέχουμε σαφείς πληροφορίες στους καταναλωτές για το βαθμό αυτοματισμού στα αυτοκίνητα, καθώς και πόσο ασφαλής αυτός θα είναι. Πρόκειται για μια σημαντική πρόσκληση, η οποία όμως είναι βασική ώστε το Euro NCAP να συνεχίσει να πιέζει αυτούς που κατασκευάζουν αυτοκίνητα, αλλά και να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες σε εκείνους που τα αγοράζουν."

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Praise Awards 2016
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) έχει δημιουργήσει τα "Praise Awards", βραβεία που απονέμονται κάθε χρόνο σε εταιρείες που έχουν πάρει μέτρα για τη β...(περισσότερα)
Μειώνεται διαρκώς η συγκέντρωση των οδηγών στο δρόμο
Έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, δείχνει πως η απόσπαση της προσοχής, η υπνηλία και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραμένουν σε υψηλό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Οι κατασκευαστές θα ευθύνονται για τροχαία ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα
Νομοσχέδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, προβλέπει πως η ευθύνη για τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτόνομα οχήματα δε θα ανήκει στους ιδιοκτήτες, αλλά στους κατασκευαστές. ...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
20.000 οδηγοί ανιχνεύτηκαν υπό επήρεια ναρκωτικών σε Αγγλία και Ουαλία
Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC στη Μεγάλη Βρετανία, από τη στιγμή που άλλαξε η νομοθεσία σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, το 2015, ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν βρεθεί ή και...(περισσότερα)
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην υπηρεσία της ιατρικής;
Όπως φαίνεται, η σχέση του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την Ιατρική γίνεται ολοένα και πιο στενή χάρη στη δυνατότητα εφαρμογής της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχει χρησιμοποιηθεί στον κάθε ...(περισσότερα)
Στη Νορβηγία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας του European Transport Safety Council
Η Νορβηγία που θα παραλάβει το ετήσιο βραβείο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών για την Οδική Ασφάλεια, σημειώνοντας σαφή πρόοδο στην μείωση των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαί...(περισσότερα)
Δυτική Αττική: Προκήρυξη έργων για την Οδική Ασφάλεια
Ο ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός που έχει ως αντικείμενο τη βελτίωση των οδικών υποδομών, προκηρύχθηκε από την Περιφέρεια Αττικής. ...(περισσότερα)
Συνεργασία κρατών και αυτοκινητοβιομηχανιών για εξέλιξη συστημάτων ασφαλείας
Μια νέα προσπάθεια αρχίζει στην Ευρώπη, για την ανάπτυξη συστημάτων που θα βοηθήσουν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)

S5 Box