SAFETY FIRST

Σύμφωνα με δύο έρευνες που πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council) η μείωση της αστυνόμευσης στους Ευρωπαϊκούς δρόμους έχει οδηγήσει στην πρώτη αύξηση των θανάτων από το 2001.

Πιο συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι 26.000 περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους πέρυσι, με την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή γενικά την οδήγηση με απόσπαση προσοχής (π.χ. κινητό τηλέφωνο) και τη μη χρήση ζώνης να συνεχίζουν να αποτελούν τις κύριες αιτίες, σύμφωνα με τους ερευνητές, για τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με μια ξεχωριστή έρευνα για το ETSC που αφορά στην αστυνόμευση, τα αποτελέσματα έδειξαν πως σε περισσότερες από τις μισές χώρες όπου υπάρχουν δεδομένα, ο αριθμός των ελέγχων για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης έχει μειωθεί την τελευταία πενταετία, καταδεικνύοντας έτσι τη μείωση της αστυνόμευσης σε αυτόν τον τομέα στη Γηραιά Ήπειρο.

Όπως δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC Antonio Avenoso, "οι μειώσεις στην αστυνόμευση προκαλούν διπλή ζημιά, αφού από τη μία λιγότεροι επικίνδυνοι οδηγοί συλλαμβάνονται, ενώ από την άλλη η πιθανότητα του ρίσκου μιας σύλληψης ή μιας κλήσης μειώνεται". Παράλληλα, ο Antonio Avenoso πρόσθεσε: "Ενώ υπάρχει μεγάλη ανάγκη για επαναπροσδιορισμό της διαχείρισης των οικονομικών πόρων ανά την Ευρώπη, δεν προκύπτει κανένα νόημα να μειωθούν οι πόροι που αφορούν στην οδική ασφάλεια, αφού 26.000 άνθρωποι πεθαίνουν στους δρόμους και οι αριθμοί δε θα αρχίσουν να μειώνονται χωρίς ενορχηστρωμένη δράση".

Επιστρέφοντας στα αποτελέσματα των ερευνών, η Σουηδία, η Ολλανδία και η Φινλανδία συγκαταλέγονται μεταξύ των χωρών που έχουν μειώσει τον αριθμό των κλήσεων και διόλου τυχαία, είναι μεταξύ των χωρών που η πρόοδος στη μείωση των θανάτων στους δρόμους, έχει σταματήσει από το 2010. Στο Ηνωμένο Βασίλειο που ο ρυθμός μείωσης των θανάτων είναι επίσης μικρός, οι κλήσεις μειώθηκαν από το 2010 λόγω αναπροσαρμογής των οικονομικών πολιτικών της κυβέρνησης αλλά έχουν αρχίσει να αυξάνονται ξανά, ενώ στη Γερμανία δεν υπάρχουν εθνικά δεδομένα αναφορικά με τον αριθμό των κλήσεων. Όσο για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ; Οι μισές χώρες που παρέχουν στοιχεία και μείωσαν τον αριθμό των ελέγχων και κλήσεων από το 2010, έχουν αύξηση στα τροχαία ατυχήματα. Τα αλκοτέστ έχουν αυξηθεί ετησίως κατά 39% στην Πολωνία, κατά 24% στην Εσθονία και κατά 12% στην Πορτογαλία, ενώ έχουν μειωθεί κατά 13% στη Σουηδία, κατά 10% στην Κύπρο και κατά 5% στην Αγγλία και την Ουαλία.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, το 2% των χιλιομέτρων που κάνουν οι οδηγοί στους Ευρωπαϊκούς δρόμους γίνεται με περισσότερο από το επιτρεπτό, συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα ενώ το 25% των θανάτων σχετίζεται με το αλκοόλ, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τοποθετείται για την Οδική Ασφάλεια
Με αφορμή την 4η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) στις 8-14 Μαΐου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (W.H.O.) τοποθετήθηκε αναφορικά με αυτό ...(περισσότερα)
Η Ευρώπη ευαισθητοποιείται περαιτέρω για την Οδική Ασφάλεια
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλούς Μετακίνησης (European Transport Safety Council), 5 Υπουργοί Μεταφορών Ευρωπαϊκών Κρατών υπέγραψαν από κοινού διακήρυξη προς την Ευρωπαϊ...(περισσότερα)
Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η μείωση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία!
Το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών που προκύπτουν από αυτά, είναι μεταξύ των πιο σημαντικών από όσα απασχολούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. ...(περισσότερα)
FIA Action for Road Safety: 10 κανόνες
Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου έχει παρουσιάσει 10 Χρυσούς Κανόνες Οδικής Συμπεριφοράς, στο πλαίσιο της εκστρατείας της με τίτλο "FIA Action for Road Safety". ...(περισσότερα)
Οι άντρες ρισκάρουν περισσότερο από τις γυναίκες στο δρόμο
Έρευνα του 2011 είχε δείξει πως η συντριπτική πλειοψηφία των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα είναι άντρες, τη στιγμή που πρόσφατα δεδομένα από το Βέλγιο, δείχνουν πως το 83% όσων οδηγούν υπό την επήρεια...(περισσότερα)
Χιλιάδες κλήσεις για στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ
Η ελλιπέστατη οδηγική, αλλά και συνολική, παιδεία μας αποκαλύπτεται για ακόμη μια φορά, από τη στατιστική των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν σε αστικές περιοχές, για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2019...(περισσότερα)
Τι περιλαμβάνει ο πρώτος άξονας του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια;
Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια που αποκαλύφθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, έγινε γνωστό πως ο πρώτος άξονας περιστρέφεται γύρω από τη συλλογή και χρήση των δεδομένων από τροχα...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών στην Ισλανδία
Ένας πρωτότυπος τρόπος βρέθηκε στη μακρινή Ισλανδία, ώστε οι οδηγοί να μειώνουν ταχύτητα και να προσέχουν ακόμη περισσότερο τους πεζούς, όταν εισέρχονται σε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη. ...(περισσότερα)
Εγκύκλιος για παράταση ισχύος σε όσες άδειες έληγαν εντός του Νοεμβρίου
Μέσω εγκυκλίου που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Κεφαλογιάννης, δόθηκε παράταση τρίμηνης διάρκειας μεταξύ άλλων, στην ισχύ των αδειών οδήγησης και των πιστοποιητικών επαγγελματ...(περισσότερα)
Παραβάσεις κατά την οδήγηση και οι
Οι Έλληνες προβαίνουν σε πολλές παραβάσεις και είναι ιδιαίτερα επιθετικοί κατά την οδήγηση, όπως δείχνουν τα δεδομένα έρευνας από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)

S5 Box