SAFETY FIRST

Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία καταδεικνύει πως η νέα αύξηση στην τιμή των καυσίμων, έχει φέρει στο προσκήνιο πιο "πράσινους" τρόπους μετακίνησης.

Η αύξηση τις τιμές των καυσίμων, απότοκο κυρίως του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, φαίνεται πως έχει συνέπειες που ξεφεύγουν από το καθαρά οικονομικό σκέλος της καθημερινότητάς μας.

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα του IAM Roadsmart, ανεξάρτητου φιλανθρωπικού οργανισμού ο οποίος ειδικεύεται στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας στην Μεγάλη Βρετανία, η εκτόξευση του κόστους στις τιμές των καυσίμων, επέφερε αλλαγές στον τρόπο μετακίνησης των Βρετανών.

Με βάση έρευνα που διενεργήθηκε σε 1.004 άτομα, ένας τους τρεις οδηγούς (33%) αποφάσισε να περπατά περισσότερο, λόγω της νέας αύξησης στις τιμές των καυσίμων.

Επίσης, το 17% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν περισσότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ το 7% αγόρασε νέο ποδήλατο ή

χρησιμοποιεί περισσότερο εκείνο που ήδη κατείχε.
Ταυτόχρονα, από όσους συνεχίζουν να οδηγούν, το 38%, ποσοστό που ξεπερνά το 1/3 όσων ρωτήθηκαν, κινείται πλέον με πιο "οικολογικό" τρόπο, ώστε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου.

Επιπλέον, το 19% των Βρετανών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, τηρεί περισσότερο τα όρια ταχύτητας, γεγονός που εμμέσως προκαλεί μείωση της κατανάλωσης.

Η νέα τάση διαμορφώνει μια νέα, πιο "πράσινη" πραγματικότητα στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου, ωστόσο κρύβει και κινδύνους, αφού η αύξηση της παρουσίας ευάλωτων χρηστών του δρόμου (όπως πεζοί ή ποδηλάτες) μπορεί να επιφέρει και αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία αυτοί θα εμπλέκονται.

«Καθώς οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται και πάλι, προκύπτει μια ακόμη πρόσθετη δαπάνη για τα νοικοκυριά σε όλη τη χώρα εν μέσω της εντεινόμενης κρίσης του κόστους ζωής», δήλωσε ο Neil Greig, διευθυντής πολιτικής και έρευνας της IAM RoadSmart. «Ωστόσο, η έρευνά μας καταδεικνύει ότι υπήρξε μια απροσδόκητη "πράσινη επένδυση" στο αυξανόμενο κόστος των καυσίμων, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός αυτοκινητιστών επιλέγει πιο φιλικές προς το περιβάλλον μορφές μεταφοράς.

«Είναι ζωτικής σημασίας να έχουμε κατά νου την ασφάλεια όλων των χρηστών του δρόμου, ιδίως εκείνων που θα είναι πιο ευάλωτοι σε τραυματισμούς σε περίπτωση σύγκρουσης. Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος υπαγορεύει ότι οι χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι ποδηλάτες και οι πεζοί, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από την οδική κυκλοφορία και, ως εκ τούτου, οι οδηγοί πρέπει να έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για την ελαχιστοποίηση της βλάβης, θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στη βοήθεια της Βρετανίας να  προσαρμοστεί σε αυτές τις αλλαγές».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου: Παραβάσεων συνέχεια
Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές. ...(περισσότερα)
Παιχνίδι Οδικής Ασφάλειας για παιδιά!
Η πρώτη εφαρμογή που επιτρέπει στα παιδιά να εξοικειωθούν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και την έννοια της Οδικής Ασφάλειας συνολικά, είναι γεγονός. ...(περισσότερα)
Ο πρώτος δρόμος από πλαστικό, κατασκευάζεται στην Ολλανδία
Μια ενδιαφέρουσα περιβαλλοντική είδηση έφτασε από την Ολλανδία, όπου 3 εταιρείες-κολοσσοί θα συνεργαστούν σε ένα καινοτόμο εγχείρημα. ...(περισσότερα)
Μεταφορά ποινών για οδικά παραπτώματα σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με νέα νομοθεσία που θα απαιτεί την αμοιβαία αναγνώριση ποινών για παραπτώματα οδηγών σε όλες τις χώρες της ...(περισσότερα)
Απλοποίηση ανανέωσης άδειας οδήγησης για οδηγούς με κινητικά προβλήματα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε εγκύκλιο, με βάση την οποία η ανανέωση αδειών οδήγησης ατόμων με κινητικά προβλήματα, θα γίνει με μεγαλύτερη ευκολία. ...(περισσότερα)
701 νεκροί σε 10.740 τροχαία το 2019
Σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2018 κινήθηκαν ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και των θυμάτων στους δρόμους της χώρας μας κατά το 2019, δείχνοντας πως επί της ουσίας, δεν έχει υπάρξει κάποια σημ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέοι κανόνες τιμωρίας οδηγών για τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προχώρησε σε ψήφισμα για την θεσμοθέτηση νέων κανόνων, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν την τιμωρία οδηγών που διαπράττουν τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους. ...(περισσότερα)
Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια: Οι 5 ενότητες
Η ελληνική κυβέρνηση παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, με στόχο τη μείωση κατά 50% των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με ...(περισσότερα)
Αυστραλία: Δράση για την αποφυγή της υπνηλίας κατά την οδήγηση
Η αυστραλιανή Transport Accident Commission (TAC) δημιούργησε τη δράση "Pause Stop", για ευαισθητοποίηση σχετικά με την αποφυγή της υπνηλίας κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)
Σχεδόν 2 στους 3 Βρετανούς δε γνωρίζουν την απόσταση ασφαλείας για προσπέραση ποδηλάτη
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως τα επίπεδα οδικής επιμόρφωσης των Βρετανών παραμένουν χαμηλά, αφού το 58% των αυτοκινητιστών δε γνωρίζουν την ενδεικνυόμενη πλευρική απόσταση από ποδήλατο, κατά...(περισσότερα)

S5 Box