SAFETY FIRST

Η Οδική Ασφάλεια αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα στον κόσμο και για αυτό, οι κυβερνήσεις κατέληξαν σε συγκεκριμένα βήματα που θα γίνουν, με στόχο την μείωση των θανάτων παγκοσμίως.

 

Όπως ανακοίνωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) αποφασίστηκε μια σειρά βημάτων, αναφορικά με την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας. 

Συγκεκριμένα, τα κράτη-μέλη των Ηνωμένων Εθνών δέχθηκαν με ικανοποίηση τους παγκόσμιους στόχους για την Οδική Ασφάλεια. Οι στόχοι αυτοί σχετίζονται με τους 5 βασικούς πυλώνες του Παγκόσμιου Σχεδίου για τη Δεκαετία Δράσης (Global Plan for the Decade of Action) όπως η διαχείριση της Οδικής Ασφάλειας, η δημιουργία πιο ασφαλών δρόμων και οχημάτων, η εκπαίδευση όλων των χρηστών του δρόμου καθώς και η ανταπόκριση από τις Αρχές σε περίπτωση ατυχήματος. Περαιτέρω, παρέχεται στις χώρες ένα πλαίσιο εντός του οποίου αυτές καλούνται να διαμορφώσουν τις δραστηριότητες Οδικής Ασφάλειας τόσο σε εθνικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ένα επιπλέον νέο αφορά στη θέσπιση ενός " UN Road Safety Trust Fund", δηλαδή κεφαλαίου που θα δοθεί στις μεσαίες ή χαμηλού εισοδήματος χώρες, ώστε να αναπτύξουν προγράμματα σχετικά με την Οδική Ασφάλεια. 

Ακόμη, η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ζήτησε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να συνεχίσει την σύνταξη παγκόσμιων αναφορών για την Οδική Ασφάλεια, με στόχο την σωστή παρακολούθηση της προόδου στον τομέα. Στο πλαίσιο της βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας εντάσσονται μελλοντικές ενέργειες όχι μόνο αναφορικά με την κινητικότητα καθαυτή, αλλά και σχετικά με τον σχεδιασμό των πόλεων. Οι κυβερνήσεις και συνολικά τα Κράτη-Μέλη καλούνται να αναπτύξουν αποτελεσματικές πολιτικές και νόμους για την Οδική Ασφάλεια και να συμμετέχουν ενεργά στην ετήσια Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Ατυχημάτων, με σειρά ενεργειών.  

Όλα τα παραπάνω, πυροδοτούν για ακόμη μια φορά τη συζήτηση γύρω από την Οδική Ασφάλεια, καθώς οι αριθμοί συνεχίζουν να είναι ιδιαίτερα ανησυχητικοί. Περίπου 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους και 50 εκατομμύρια τραυματίζονται κάθε χρόνο στους δρόμους του πλανήτη, τη στιγμή που τα τροχαία παραμένουν ο Νο.1 παράγοντας θανάτου των ανθρώπων ηλικίας 15-29 ετών παγκοσμίως. Με βάση αυτά τα δεδομένα, υπολογίζεται ότι ο στόχος που είχε τεθεί, δηλαδή της μείωσης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2020 στο μισό σε σύγκριση με τη δεκαετία έως το 2010, δε θα επιτευχθεί, οπότε είναι φανερό πως έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε σε αυτό το κομμάτι. Τόσο διεθνώς, όσο και στη χώρα μας...

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην υπηρεσία της ιατρικής;
Όπως φαίνεται, η σχέση του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την Ιατρική γίνεται ολοένα και πιο στενή χάρη στη δυνατότητα εφαρμογής της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχει χρησιμοποιηθεί στον κάθε ...(περισσότερα)
Αναστολή λειτουργίας ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ έως 31 Μαρτίου
Η έξαρση του κορονοϊού COVID-19 έχει οδηγήσει, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων, στην αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τουλάχιστον έως το τέλος Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Video: Το πρώτο μετωπικό crash test μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε ένα ασυνήθιστο crash test, φέρνοντας δύο ηλεκτρικά της οχήματα σε μετωπική σύγκρουση – δείτε το σχετικό video. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 27.577 παραβάσεις σε 9 ημέρες
Οι περισσότερες παραβάσεις διαπιστώθηκαν στην Αττική, ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός εξ αυτών αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Πόδια στο ταμπλό: Μια θανάσιμα κακή συνήθεια
Όταν βάζουμε τα πόδια στα ταμπλό ενώ βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού διαπράττουμε ένα τεράστιο λάθος, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, έστω και με μικρή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι από σπάσιμο π...(περισσότερα)
Μ. Βρετανία: Ποια είναι η πρώτη κλήση των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος;
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, έδειξε πως το πρώτο τηλεφώνημα που κάνουν οι οδηγοί εφόσον εμπλακούν σε μικρής έκτασης τροχαίο ατύχημα, δεν είναι αυτό που πιθανώς θα περιμέναμε. ...(περισσότερα)
Αξιολόγηση στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης από το Euro NCAP
Ο οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρωτόκολλο αξιολόγησης των νέων οχημάτων, όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. ...(περισσότερα)
Πάσχα 2022: Οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας και τα οχήματα που εξαιρούντα
H Τροχαία θα προχωρήσει σε σειρά μέτρων για την κατά το δυνατόν πιο ασφαλή μετακίνηση των εκδρομέων κατά την περίοδο του Πάσχα. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Ανησυχία για την αύξηση βάρους των νέων οχημάτων
Ο Οργανισμός Euro NCAP υποστηρίζει πως η αύξηση βάρους και διαστάσεων στα νέα οχήματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Οδική Ασφάλεια όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Η έλλειψη χρημάτων καθυστερεί τις αλλαγές ελαστικών
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, πολλοί οδηγοί καθυστερούν τη διαδικασία επισκευής ή αλλαγής ελαστικών, λόγω του αυξημένου κόστους ζωής. ...(περισσότερα)

S5 Box