SAFETY FIRST

Στο πλαίσιο περαιτέρω μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προχωρήσει στη θέσπιση κανόνων, με βάση τους οποίους πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού σε αυτοκίνητα και φορτηγά, γίνονται υποχρεωτικά από το 2022.

Μπορεί οι ευρωπαϊκοί δρόμοι να θεωρούνται από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως, αφού σε αυτούς συντελούνται 49 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων, ωστόσο αυτό δεν αφήνει περιθώρια χαλάρωσης. Άλλωστε, απόλυτος στόχος πρέπει να είναι ο μηδενισμός των θανάτων και ιδανικά, των τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στους δρόμους.

Θέλοντας να συμβάλλει στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρά σε μια σειρά από μέτρα, αρχής γενομένης από το 2022. Μέσω αυτών, καθίσταται υποχρεωτική η ύπαρξη συγκεκριμένων ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού στα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται το 2024, όταν και όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να διαθέτουν τα εν λόγω συστήματα.

Αναλυτικά, τα συστήματα που κάθε νέο αυτοκίνητο θα πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτει είναι:

Σύστημα προειδοποίησης ορίων ταχύτητας

Ειδοποίηση ανίχνευσης υπνηλίας

Ανίχνευση αλλαγής λωρίδας

Στάση έκτακτης ανάγκης (ενεργοποίηση των φλας όταν ο οδηγός φρενάρει απότομα)

Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών

Σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά, καθώς για φορτηγά και λεωφορεία υπάρχει ήδη)

Σύστημα ανίχνευσης πεζών (φορτηγά και λεωφορεία)

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Έρχεται αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Διαβάστε ποιες είναι αλλαγές αναμένεται να γίνουν στο προσεχές χρονικό διάστημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Έκκληση για ευρύτερη χρήση συστημάτων ασφαλείας στα μικρά φορτηγά οχήματα
Ο οργανισμός Οδικής Ασφάλειας Euro NCAP, κάλεσε τους κατασκευαστές να διαθέσουν περισσότερα έξυπνα συστήματα ασφαλείας στον βασικό εξοπλισμό των μικρών επαγγελματικών τους οχημάτων – ο λόγος είναι ιδι...(περισσότερα)
Παγκόσμια πρώτη: Δυνατότητα αυτόνομου παρκαρίσματος στο μουσείο της Mercedes-Benz
Σε μια στιγμή-ορόσημο για την πορεία της αυτόνομης αυτοκίνησης, εγκρίθηκε στη Γερμανία το Automated Valet Parking, που επιτρέπει για πρώτη φορά το αυτόνομο παρκάρισμα οχήματος, χωρίς την παρουσία οδηγ...(περισσότερα)
Φεβρουάριος: Οι παραβάσεις κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο στην Αττική
Η Τροχαία έδωσε στη δημοσιότητα τον αριθμό των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν στην Αττική, κατά τις πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου. ...(περισσότερα)
Συνεχίζουν την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ οι Έλληνες οδηγοί
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες θανάτων στους δρόμους, ωστόσο οι Έλληνες οδηγοί φαίνεται πως δεν επηρεάζονται από αυτό. ...(περισσότερα)
Βέλγιο: Μια ασυνήθιστη πρόταση από τον Υπουργό Κινητικότητας
Ο Υπουργός Κινητικότητας και Αναπληρωτής Πρωθυπουργός του Βελγίου, Georges Gilkinet, προχώρησε σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση, προτείνοντας ποινή απαγόρευσης οδήγησης προς όσους προβαίνουν σε αναρτήσε...(περισσότερα)
Παράταση ισχύος για τις άδειες οδήγησης που λήγουν έως τα μέσα Δεκεμβρίου
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την παράταση ισχύος κατά 3 μήνες, στις άδειες οδήγησης που λήγουν στην περίοδο 3 Νοεμβρίου-14 Δεκεμβρίου, λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας. ...(περισσότερα)
Λιθουανία – Σουηδία: Συνεργασία με φόντο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Στην προσπάθεια βελτίωσης του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας, η Λιθουανία θα αναδιαμορφώσει μια κομβική διαδρομή με βάση την τεχνογνωσία που απέκτησε από την Σουηδία. ...(περισσότερα)
Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)
Μπορεί η εικονική πραγματικότητα να βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων;
Αυτό θα ερευνήσει ένας οργανισμός από τη Σουηδία, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή... ...(περισσότερα)

S5 Box