SAFETY FIRST

Ο οργανισμός Euro NCAP παρουσίασε τις αλλαγές που θα ισχύσουν κατά τη διεξαγωγή δοκιμών πρόσκρουσης των νέων μοντέλων από φέτος.

Είναι γνωστό πως ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), αποτελεί το πλέον αξιόπιστο "εργαλείο", για τη δοκιμή και αξιολόγησης του επιπέδου ασφαλείας που παρέχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Το κύρος του φαίνεται και από το γεγονός ότι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των κατασκευαστών, οι οποίοι δίνουν έμφαση στα αποτελέσματά του.

Κάθε δύο χρόνια, ο Euro NCAP ανανεώνει τις διαδικασίες πραγματοποίησης των δοκιμών, με τα νέα πρωτόκολλα να είναι πιο απαιτητικά και αυστηρά, από τα προηγούμενα. Οι αλλαγές που θα ισχύσουν από φέτος έχουν 3 σκέλη, καθώς αφορούν στην ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης με το εμπρός μέρος των οχημάτων, στην προστασία τους μετά το ατύχημα και στην αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Αναφορικά με την ασφάλεια των επιβατών σε εμπρόσθια σύγκρουση, εισάγεται το "moving barrier to moving car frontal crash test". Πρόκειται για δοκιμή πρόσκρουσης που αντικαθιστά αυτή που χρησιμοποιούνταν από το Euro NCAP τα τελευταία 23 χρόνια. Στόχος της εν λόγω διαφοροποίησης, είναι να μπορεί να αξιολογηθεί όχι μόνο η προστασία των επιβατών του ενός οχήματος, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο η σύγκρουση επιδρά στους επιβάτες του έτερου οχήματος, με την πρόκληση ή μη, τραυματισμών. Για αυτό το λόγο, στο τεστ πρόσκρουσης θα συμμετάσχει μια εξελιγμένη κούκλα με την ονομασία "Thor". Παράλληλα, θα υπάρξει μια νέα μέθοδος σύγκρισης των οχημάτων που εμπλέκονται στη σύγκρουση, ενώ θα δημιουργηθεί και ένα νέο εργαλείο που ονομάζεται "Mobile Progressive Deformable Barrier".

SF EuroNCAPnew02

Από εκεί και έπειτα, αλλαγές θα υπάρξουν και στην αξιολόγηση των πλευρικών συγκρούσεων, που αποτελούν τον δεύτερο πιο σημαντικό παράγοντα θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Σε αυτό το πλαίσιο, θα υπάρξουν ρυθμίσεις όσον αφορά στην ταχύτητα πλευρικής πρόσκρουσης, καθώς και τη μάζα του αντικειμένου, κάνοντας το τεστ ακόμη πιο αυστηρό. Για πρώτη φορά, θα υπάρξει αξιολόγηση της προστασίας του οδηγού, των επιβατών που βρίσκονται στην απέναντι πλευρά της πρόσκρουσης, αλλά και στην αλληλεπίδραση που θα υπάρξει μετά τη σύγκρουση, μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.

Επίσης, ο Euro NCAP κάνει ακόμη πιο αυστηρή την αξιολόγηση των τελευταίας γενιάς συστημάτων πρόληψης ατυχημάτων και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Όσον αφορά στο Autonomous Emergency Braking (AEB), θα εισαχθούν πιο απαιτητικά τεστ για αυτοκίνητα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως η στροφή σε διασταύρωση. Ένα επιπλέον στοιχείο, αφορά στην αξιολόγηση των συστημάτων παρακολούθησης του οδηγού, όπως αυτά που αφορούν στην ανίχνευση κόπωσης ή απόσπασης προσοχής.

Εκτός από την προστασία κατά τη διάρκεια πρόσκρουσης, ιδιαίτερη σημασία έχει και η προστασία των επιβατών μετά από αυτή. Σε συνεργασία με την International Association of Fire & Rescue Services, αναπτύχθηκαν νέοι κανόνες αναφορικά με την ασφάλεια που πρέπει να παρέχουν τα αυτοκίνητα μετά το ατύχημα. Εφόσον τα αυτοκίνητα διαθέτουν ακριβείς και εύκολα διαθέσιμες πληροφορίες διάσωσης, οι κατασκευαστές θα παίρνουν επιπλέον βαθμούς. Ακόμη, ο Euro NCAP θα βαθμολογεί την ευκολία απεγκλωβισμού, τα ηλεκτρικά χερούλια στις πόρτες, ενώ ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να βελτιώσουν τις λειτουργίες του eCall.

Αυτή την περίοδο, τα τεστ πρόσκρουσης έχουν μπει σε παύση λόγω της πανδημίας, οπότε σύμφωνα με τον Euro NCAP, τα πρώτα αποτελέσματα αναμένονται μετά το καλοκαίρι.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Video για τα νέα δεδομένα του Euro NCAP

Περισσότερα Safety First

Ελλάδα: Ο αριθμός νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε τροχαία τον Ιούλιο
Για ακόμη έναν μήνα οι απώλειες στην άσφαλτο ήταν σημαντικές, καθώς 81 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)
730 νεκροί σε 679 ατυχήματα το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε πρόσφατα τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους τη χρονιά που μας πέρασε. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Επεξήγηση των τεστ
Σε αυτό το άρθρο, θα παρέχουμε μια επεξήγηση των δοκιμασιών που περνούν τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, για την καλύτερη αξιολόγησή τους. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 22.720 παραβάσεις σε μια εβδομάδα
Η Τροχαία ανακοίνωσε πως κατά το χρονικό διάστημα 29 Ιανουαρίου-4 Φεβρουαρίου 2023, βεβαιώθηκαν 22.720 παραβάσεις, ως αποτέλεσμα των 100.547 τροχονομικών ελέγχων που διενεργήθηκαν. ...(περισσότερα)
Safe system approach, από τα Ηνωμένα Έθνη
Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020" (UN Decade of Action for Road Safety 2011-2020), η FIA μέσω του Action for Ro...(περισσότερα)
Κρήτη: Ένα spot οδικής ασφάλειας που αξίζει να δούμε
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων, όπως φαίνεται και από το δυνατό video που παρουσίασε η Περιφέρεια Κρήτης ...(περισσότερα)
Πότε πραγματικά γερνούν τα ελαστικά μας και πόση σημασία έχει, τελικά, η ημερομηνία παραγωγής τους;
Η πραγματική ηλικία των ελαστικών ενός αυτοκινήτου, αποτελεί συνάρτηση πολλών παραγόντων και διαφέρει σε κάθε περίπτωση. ...(περισσότερα)
Φρανκφούρτη: Όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα εντός πόλης
Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Ξανά σε λειτουργία τα ΚΤΕΟ
Με βάση τα πιο πρόσφατα δεδομένα όσον αφορά στην πανδημία, τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ανοίγουν εκ νέου από τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου. ...(περισσότερα)
Ανανέωση αδειών οδήγησης και υποβολή δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω διαδικτύου
Το Υπουργείο Μεταφορών γνωστοποίησε πως από τον Οκτώβριο θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής ανανέωσης άδειας οδήγησης, καθώς επίσης και υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω...(περισσότερα)

S5 Box