SAFETY FIRST

Ο Οργανισμός που διοργανώνει τα Crash Tests των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια δραστηριότητας που προσφέρει στην ασφάλεια όσων κινούνται με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες ή ακόμη και πεζοί. 

Το Euro NCAP ιδρύθηκε το 1997 και έκτοτε υπολογίζονται πως περισσότερες από 78.000 ζωές έχουν σωθεί, χάρη στη δράση του που έχει ως επακόλουθο την διαρκώς αυξανόμενη ασφάλεια που παρέχουν τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Σύμφωνα με το Euro NCAP, σε αυτά τα 20 χρόνια έχουν δημοσιευτεί τα αποτελέσματα από 630 δοκιμές ασφαλείας, ενώ 1800 αυτοκίνητα έχουν περάσει από διαδικασία crash test τη στιγμή που σύμφωνα με τους υπολογισμούς, έχουν δαπανηθεί περί τα 160 εκατομμύρια ευρώ, στην προσπάθεια βελτίωσης της ασφάλειας των αυτοκινήτων.

Όταν διενεργήθηκαν τα πρώτα crash test το 1997, ακόμη και κορυφαία οικογενειακά αυτοκίνητα δεν περνούσαν τις προδιαγραφές ασφαλείας, γεγονός που άλλαξε τον τρόπο σκέψης και αντίληψης του σχεδιασμού και της κατασκευής οχημάτων, με απώτερο στόχο την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Σήμερα, 9 στα 10 αυτοκίνητα που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή αγορά έχουν περάσει από διαδικασία crash test και διαθέτουν τη βαθμολογία τους, στοιχείο που καταδεικνύει αφενός την απήχηση που έχει το Euro NCAP και αφετέρου, τη στήριξη που δείχνουν σε αυτό οι κατασκευαστές. Η διαφορά που προκύπτει, αν κοιτάξει κάποιος τα αποτελέσματα των crash tests το 1997 και σήμερα, δείχνει και την πρόοδο που έχει συντελεστεί στον τομέα, καθώς εξοπλισμός ασφαλείας όπως αερόσακοι και συστήματα όπως το ESP που τότε ήταν προαιρετικά σε μερικά μόνο αυτοκίνητα, αυτή τη στιγμή θεωρούνται δεδομένα για τα σύγχρονα οχήματα. 

Όταν ξεκίνησε η διενέργεια των Crash Tests, έχοντας φυσικά την αιγίδα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), οι κατασκευαστές αντιμετώπισαν με σκεπτικισμό τη διαδικασία, ειδικά από τη στιγμή που πολλά αυτοκίνητα έπαιρναν 1 ή 2 αστέρια, όταν το "Άριστα" συμβολιζόταν με 4 αστέρια, καθώς οι μετρήσεις για την προστασία πεζών ή τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει ένα αυτοκίνητο, προστέθηκαν στη συνέχεια. Το Euro NCAP ήταν η πρώτη ανεξάρτητη προσπάθεια στον τομέα και με τον καιρό, όταν οι κατασκευαστές που αρχικά κατηγορούσαν τη βαθμολόγηση ως πολύ αυστηρή, διαπίστωσαν πως εντέλει οι στόχοι που έθετε ήταν εφικτοί, άλλαξαν την αντιμετώπισή τους έχοντας πλέον, 20 χρόνια μετά, το θεσμό ως προμετωπίδα για την ασφάλεια που παρέχουν τα αυτοκίνητά τους. 

SafetyFirst EuroNCAP 20Ratingen

Ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen δήλωσε: "Είμαστε πολύ περήφανοι, καθώς συμπληρώνουμε 20 χρόνια στην πρώτη γραμμή της Οδικής Ασφάλειας, που το Euro NCAP έχει πετύχει πολύ σημαντικές βελτιώσεις στην ασφάλεια των αυτοκινήτων και έχει βοηθήσει την Ευρώπη να πετύχει το χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητα από κάθε άλλη Ήπειρο. Το Euro NCAP έχει προσφέρει σε εκατομμύρια καταναλωτές τη γνώση και πεποίθηση, ώστε να διαλέξουν τα ασφαλέστερα δυνατά αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά, η πορεία των τελευταίων ετών έχει δείξει μία μείωση στο βαθμό προόδου όσον αφορά στην Οδική Ασφάλεια και για αυτό το λόγο, δεν πρέπει να σηκώσουμε το πόδι από το γκάζι. Θέλουμε να σιγουρευτούμε πως οι Ευρωπαϊκοί δρόμοι θα γίνουν ακόμη πιο ασφαλείας στα επόμενα 20 χρόνια και μάλιστα, όχι μόνο για τους κατόχους αυτοκινήτων, αλλά για όλους όσοι κινούνται στους δρόμους. Ήδη δοκιμάζονται πολύ περισσότερες πτυχές των αυτοκινήτων από όσες δοκιμάζονταν το 1997 και αυτό θα συνεχιστεί. Την επόμενη χρονιά, θα δοκιμάσουμε συστήματα που αναγνωρίζουν και αποφεύγουν ατυχήματα με δικυκλιστές και ετοιμαζόμαστε για μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο από το 2020 έως το 2025".

SafetyFirst EuroNCAP 20MaxMosley

Δηλώσεις σχετικά με τη σημαντική αυτή επέτειο έκανε και ο πρώτος Πρόεδρος του Euro NCAP και Πρόεδρος του Παγκόσμιου Euro NCAP, Max Mosley: "20 χρόνια από τότε που ξεκίνησε ένα πρόγραμμα που θεωρήθηκε αμφιλεγόμενο, απορριπτέο από τους κατασκευαστές και που υποτίθεται πως στόχευε σε μη ρεαλιστικά πρότυπα ασφαλείας, το Euro NCAP είναι πλέον κομμάτι του αυτοκινητιστικού γίγνεσθαι. Μέσω αυτού έχουν αποφευχθεί χιλιάδες ανθρώπινες απώλειες, ενώ παράλληλα το αίτημα των καταναλωτών για ασφάλεια είναι μεγάλο, την ώρα που οι κατασκευαστές συναγωνίζονται με βάση αποτελέσματα ασφαλείας, δεδομένα που θα οδηγήσουν σε διαρκή βελτίωση των προδιαγραφών ασφαλείας. Το Euro NCAP άλλαξε τόσο πολύ την Ευρωπαϊκή αγορά, που αποτέλεσε καταλύτη και για άλλα NCAP σε όλο τον κόσμο, σε χώρες με μεσαία ή χαμηλά εισοδήματα. Η πίεση που ασκούν οι καταναλωτές οι οποίοι πληροφορούνται από τα crash tests βοηθά να γίνουν γρήγορες αλλαγές στα επίπεδα ασφάλειας σε περιοχές όπως η Ινδία, η Λατινική Αμερική ή τη Νοτιοανατολική Ασία. Το Euro NCAP έχει πραγματικά παγκόσμια επίδραση και αποτελεί μια υπερήφανη κληρονομιά στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, που έχει σώσει αμέτρητες ζωές". 

Ο Πρόεδρος του Euro NCAP Andrew Miller σχολίασε: "Η επίδραση αυτών των τεστ δεν είναι υπερβολική. Μέχρι τότε, οι καταναλωτές είχαν μόνο την οπτική των κατασκευαστών αναφορικά με ένα αυτοκίνητο. Τώρα παρέχονται τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ και τα επίπεδα ασφαλείας του κάθε αυτοκινήτου είναι δημοσιοποιημένα για όλους. Η επιτυχία μπόρεσε να επιτευχθεί μόνο χάρη στη συνεργασία και στην πρόθεση που υπήρξε εντός Ευρώπης, για συνέχιση της επένδυσης στην βελτίωση της ασφάλειας". 

Τέλος, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του European Transport Safety Council, Antonio Avenoso δήλωσε: "Το Euro NCAP αποτέλεσε την δύναμη πυρός αναφορικά με τις βελτιώσεις στην ασφάλεια των οχημάτων στην Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες. Σε μια εποχή αυξανόμενης αυτοματοποίησης και τεχνολογικής αλλαγής, ο ρόλος μιας ανεξάρτητης αρχής δοκιμών ασφαλείας είναι πολύ σημαντική. Ευελπιστούμε να παραμείνει στην πρώτη γραμμή όσον αφορά στην Ασφάλεια που παρέχουν τα αυτοκίνητα, για αρκετά χρόνια στο μέλλον".

Η διαρκής βελτίωση της ασφάλειας που παρέχουν τα αυτοκίνητα σε επιβαίνοντες και πεζούς, είναι το ζητούμενο και σε αυτό το πλαίσιο, το Euro NCAP έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργία. Σήμερα, τα 5 αστέρια που αποτελούν την μεγαλύτερη επίδοση που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητα στα crash tests, δεν αφορούν μόνο στην προστασία των επιβατών, αλλά και σε εκείνη των πεζών κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος, ενώ τα τελευταία χρόνια αξιολογείται και η δυνατότητα που έχουν τα αυτοκίνητα, μέσω των προηγμένων συστημάτων ασφαλείας που διαθέτουν, να αποφύγουν ή έστω να περιορίσουν ένα τροχαίο ατύχημα. 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

Παρίσι: Προς αύξηση στο κόστος των θέσεων parking για SUV με φόντο την Οδική Ασφάλειας
Οι κάτοικοι του Παρισιού αναμένεται να ψηφίσουν αύξηση στο κόστος για μια θέση parking ενός SUV στην Πόλη του Φωτός, αφού μεταξύ άλλων, ο όγκος των συγκεκριμένων αυτοκινήτων προκαλεί κίνδυνο για άλλου...(περισσότερα)
Υπνηλία κατά την οδήγηση: Ένα υποτιμημένο φαινόμενο
Μια από τις πιο σημαντικές και όμως λιγότερο προβεβλημένες αιτίες θανάτων στους δρόμους ανά τον κόσμο, είναι η οδήγηση κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός είναι μισοκοιμισμένος. ...(περισσότερα)
3 στους 4 Βρετανούς επιθυμούν μείωση του ορίου κατανάλωσης αλκοόλ!
Έρευνα για λογαριασμό του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας της Αγγλίας, έδειξε πως το 77% των ερωτηθέντων είναι υπέρ της περαιτέρω μείωσης του κατώτατου επιτρεπτού ορίου κατανάλωσης οινοπνεύματος κατά τη δι...(περισσότερα)
7.255 παραβάσεις σε μία εβδομάδα
Μετά από ελέγχους της Τροχαίας κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 8-14 Ιουνίου, προέκυψαν 7.255 παραβάσεις σε όλη τη χώρα, που αφορούσαν σε κίνηση με υπερβολική ταχύτητα ή οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. ...(περισσότερα)
Η αύξηση στις τιμές καυσίμων οδηγεί σε πιο οικολογικές μορφές μετακίνησης
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία καταδεικνύει πως η νέα αύξηση στην τιμή των καυσίμων, έχει φέρει στο προσκήνιο πιο "πράσινους" τρόπους μετακίνησης. ...(περισσότερα)
Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)
Αυξάνονται τα αυτοκίνητα με 5 αστέρια στο Euro NCAP
Το Euro NCAP ανακοίνωσε τα μηνιαία αποτελέσματα ασφαλείας για 4 νέα αυτοκίνητα, τα Kia Niro, Renault Scenic, Subaru Levorg και Toyota Hilux. ...(περισσότερα)
Αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων κατά τον Απρίλιο
Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ δείχνει σημαντική αύξηση στα τροχαία που καταγράφηκαν τον Απρίλιο 2021 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα της προηγούμενης χρονιάς, με το lockdown να έχει παίξει πάντως σημαντικό ρόλο σε α...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
Ανανέωση αδειών οδήγησης και υποβολή δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω διαδικτύου
Το Υπουργείο Μεταφορών γνωστοποίησε πως από τον Οκτώβριο θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής ανανέωσης άδειας οδήγησης, καθώς επίσης και υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω...(περισσότερα)

S5 Box