SAFETY FIRST

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Περιφέρεια Αττικής, ανακοίνωσαν την έναρξη έργων υποδομής, για βελτίωση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο.

Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πριν από λίγες ημέρες υπογράφηκε δανειακή σύμβαση 450 εκατομμυρίων ευρώ μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Εγνατίας Οδού ΑΕ, με φόντο το "Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας".

Το συγκεκριμένο, που εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας", έχει ως βάση το αποτέλεσμα μελετών που διενεργήθηκαν από την Εγνατία Οδό. Όπως έγινε γνωστό, συνολικά πραγματοποιήθηκαν 60 μελέτες, για όλες τις Περιφέρειες και Περιφερειακές Ενότητες της χώρας. Αυτές αφορούσαν σε οδικά τμήματα μήκους 15.000 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4.200 σε εθνική οδό και τα 10.800, σε περιφερειακές οδούς. Από τις μελέτες, προέκυψαν 7.000 επικίνδυνες θέσεις, κατά μήκος 2.500 χιλιομέτρων σε 80 οδικούς άξονες της χώρας.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, θα γίνουν μικρές κατασκευαστικές παρεμβάσεις, όπως αναβάθμιση ή αντικατάσταση εξοπλισμού (διαγράμμιση, σήμανση, μονάδες για απόσβεση ενέργειας κ.α.), βελτιώσεις υποδομών (νέοι ασφαλτοτάπητες, έργα αποχέτευσης, διαπλάτυνση οδών κ.α.), ενώ θα δημιουργηθούν και νέοι ισόπεδοι κόμβοι.

Ακόμη, η Περιφέρεια Αττικής ανακοίνωσε την έναρξη εργασιών για βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Παραλιακή λεωφόρο, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, θα υπάρξουν εργασίες άρσης επικινδυνότητας σε 100 σιδηροϊστούς ηλεκτρικού φωτισμού στην περιοχή της Βουλιαγμένης, στις οδούς Αθηνάς (κατεύθυνση προς Αθήνα) και Αλκυονιδών (κατεύθυνση προς Βάρκιζα).

Αυτό που διαπιστώθηκε, ήταν πως λόγω επιχώσεων στις νησίδες μεταξύ των δύο λωρίδων, τμήματα από τις κολώνες φωτισμού έχουν θαφτεί στο έδαφος, γεγονός που προκαλεί συσσώρευση υδάτων και διάβρωση των ιστών στη βάση της εκάστοτε κολώνας. Το παραπάνω, επηρεάζει την ευστάθεια που έχουν οι κολώνες, οπότε αυξάνεται η πιθανότητα να πέσουν στο έδαφος σε περίπτωση ισχυρών ανέμων. Η ανακατασκευή των βάσεων των ιστών και εν συνεχεία αντικατάστασή τους έχει ξεκινήσει, με τον προϋπολογισμό του έργου να ανέρχεται στα 1,5 εκατομμύρια ευρώ.

Επιπλέον, ανακοινώθηκε πως με έργο προϋπολογισμού 37 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα λάβει σύντομα μορφή σύμβασης, θα υπάρξει και επιπλέον τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Το κράνος έσωσε μικρό ποδηλάτη στην Αυστραλία
Ένα μικρό αγόρι που χτυπήθηκε με το ποδήλατό του από αυτοκίνητο στο Σίδνει, απέφυγε τα χειρότερα επειδή φορούσε κράνος. ...(περισσότερα)
Πρωταθλητές στις κακές συνήθειες οι Έλληνες οδηγοί
Τα αποτελέσματα του 12ου Βαρόμετρου του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, πιστοποιούν πως οι Έλληνες διατηρούν πολλές από τις κακές τους συνήθειες πίσω από το τιμόνι. ...(περισσότερα)
Traction Control System (TCS)
Πρόκειται για ένα από τα πιο διαδεδομένα συστήματα ασφαλείας, με την "έξυπνη" λειτουργία του να έχει αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη μιας πλειάδας συστημάτων, που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τα οποία...(περισσότερα)
Ελλάδα: Ο αριθμός νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε τροχαία τον Ιούλιο
Για ακόμη έναν μήνα οι απώλειες στην άσφαλτο ήταν σημαντικές, καθώς 81 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)
Πολιτική Βούληση και Συναισθηματική Νοημοσύνη
Ο Ιαβέρης γράφει με αφορμή τον κορονοϊό, μια άποψη που αφορά και στην Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Άνω των 55 ετών τα περισσότερα θύματα από τροχαία το 2018
Η στατιστική της Ελληνικής Αστυνομίας για τους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας το 2018, δείχνει τον αριθμό των θανάτων ανά ηλικιακή κατηγορία. ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Οι συνέπειες της απώλειας συγκέντρωσης και των μειωμένων αντανακλαστικών στην οδήγηση
Η οδήγηση αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες της καθημερινότητάς μας και ως εκ τούτου, η αντιμετώπισή της απαιτεί τη δέουσα σοβαρότητα. ...(περισσότερα)
Τι είναι η τεχνολογία γεωεντοπισμού; (+video)
Η τεχνολογία γεωεντοπισμού (geofencing) που δοκιμάζεται από την Ford, αφορά στην αυτόματη μείωση ταχύτητας οχημάτων σε αστικές περιοχές. ...(περισσότερα)
Ελσίνκι: Ένας χρόνος χωρίς θύματα σε τροχαίο ατύχημα
Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας, Ελσίνκι, σημείωσε μια σπάνια επίδοση στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, καταγράφοντας μηδενικούς θανάτους από τροχαία ατυχήματα σε διάρκεια ενός έτους. ...(περισσότερα)

S5 Box