SAFETY FIRST

Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα.

Τα ελαστικά, που αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια. Για αυτό, οι εταιρείες παραγωγής ελαστικών όπως η Michelin, βρίσκονται σε διαρκή διαδικασία εξέλιξης προς αυτή την κατεύθυνση.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, ότι η Michelin έχει αναπτύξει τα ελαστικά " Green X" τα οποία διαθέτουν χαμηλή αντίσταση στην κύλιση, έχουν αυξημένη χιλιομετρική απόδοση και παράλληλα, είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Όμως, εκτός από τα ελαστικά καθαυτά, ο δρόμος για τη μείωση της κατανάλωσης, περνάει και από τους ίδιους τους οδηγούς, οι οποίοι με μικρές ενέργειες οικολογικής οδήγησης, μπορούν να πετύχουν ένα καλύτερο, σε επίπεδο φιλικότητας προς το περιβάλλον, αποτέλεσμα.

Παρακάτω, ακολουθούν συμβουλές για πιο οικολογική οδήγηση, με βάση και τη διεθνή τεχνογνωσία της Michelin στον τομέα.

1. Οδήγηση με σταθερή ταχύτητα, χωρίς απότομες αυξομειώσεις της κινητικής ενέργειας του αυτοκινήτου, δηλαδή απότομο πάτημα στο γκάζι ή στο φρένο.

2. Αλλαγές σχέσεων μεταξύ 2000 και 2500 στροφών, ώστε να επιτευχθεί ο βέλτιστος συνδυασμός ταχύτητας και ομαλής κύλισης, χωρίς μεγάλη καταπόνηση του κινητήρα και άρα, χωρίς αύξηση της εκπομπής ρύπων.

3. Έλεγχος της πίεσης των ελαστικών, καθώς σε περίπτωση που αυτά έχουν χαμηλότερη πίεση από αυτήν που πρέπει, τότε η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων αυξάνονται.

4. Κατά την οδήγηση, πρέπει να προσπαθούμε να εστιάζουμε μακριά, ώστε να έχουμε όσο μεγαλύτερο πεδίο ορατότητας γίνεται. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την πρόληψη από ξαφνικές και απότομες αυξομειώσεις ταχύτητας και κατά συνέπεια, πιο ομαλή οδήγηση που μειώνει την κατανάλωση.

5. Ειδικά για μεγαλύτερες ταχύτητες όπως π.χ. κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, διατηρούμε κλειστά τα παράθυρα, καθώς σε περίπτωση που αυτά είναι ανοικτά επηρεάζεται αρνητικά η αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου και η κατανάλωση αυξάνεται.

6. Σε περιπτώσεις ακινητοποίησης σε μποτιλιάρισμα, είναι χρήσιμο ακόμη και να σβήνουμε τον κινητήρα, σε περίπτωση που το όχημά μας δεν διαθέτει σύστημα Start&Stop (αυτόματο σύστημα προσωρινής διακοπής λειτουργίας κινητήρα), ώστε να μειωθεί η εκπομπή ρύπων.

7. Όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος ενός οχήματος, τόσο αυξάνονται η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων, οπότε το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι όσο πιο ελαφρύ γίνεται σε επίπεδο φόρτωσης.

8. Επιπλέον αξεσουάρ όπως σχάρα οροφής ή αποσκευών, αυξάνουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, καθώς επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Περισσότερα Safety First

Πρωτοβουλία ενάντια στην οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών στις ΗΠΑ
Η National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) του Αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών, ανακοίνωσε την έναρξη εκστρατείας για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, π...(περισσότερα)
Μεταφορά ποινών για οδικά παραπτώματα σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με νέα νομοθεσία που θα απαιτεί την αμοιβαία αναγνώριση ποινών για παραπτώματα οδηγών σε όλες τις χώρες της ...(περισσότερα)
Σπουδαστές βραβεύονται για την προσφορά στην Οδική Ασφάλεια της χώρας τους
Η προσπάθεια 8 σπουδαστών από Ιταλία, Λιθουανία και Πολωνία σχετικά με τη βελτίωση επικίνδυνων οδικών υποδομών στην περιοχή τους, αναγνωρίστηκε μέσα από τα φετινά βραβεία YEARS. ...(περισσότερα)
Αγγλία: Ενέργειες για μείωση του ορίου οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Οργανώσεις ιατρικής και Οδικής Ασφάλειας στην Αγγλία, έχουν ξεκινήσει ενέργειες προκειμένου να μειωθεί το κατώτατο επιτρεπτό όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ στη χώρα. ...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
Αίτια και είδη θανατηφόρων τροχαίων το 2018
Στα στατιστικά της Τροχαίας για τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν το 2018, έχουν καταγραφεί τα αίτια, καθώς και τα είδη τους. Διαβάστε ποια είναι αυτά. ...(περισσότερα)
Απόσπαση προσοχής: Παραμένει στις κύριες αιτίες τροχαίων σε Ευρώπη και Ελλάδα
Αν και η ευαισθητοποίηση σχετικά με την Οδική Ασφάλεια φαινομενικά αυξάνεται, η απόσπαση προσοχής, συνεχίζει να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και...(περισσότερα)
Video: Η τεχνολογία συνδεδεμένων φωτεινών σηματοδοτών από την Ford
Η Ford δοκιμάζει μια τεχνολογία συνδεδεμένων φωτεινών σηματοδοτών, που μπορεί να διευκολύνει τη διέλευση ασθενοφόρων, πυροσβεστικών ή περιπολικών. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Έκκληση για ευρύτερη χρήση συστημάτων ασφαλείας στα μικρά φορτηγά οχήματα
Ο οργανισμός Οδικής Ασφάλειας Euro NCAP, κάλεσε τους κατασκευαστές να διαθέσουν περισσότερα έξυπνα συστήματα ασφαλείας στον βασικό εξοπλισμό των μικρών επαγγελματικών τους οχημάτων – ο λόγος είναι ιδι...(περισσότερα)
Λακκούβες δεν έχουν μόνο οι ελληνικοί δρόμοι
Μπορεί οι λακκούβες να αποτελούν συνηθισμένο –και επικίνδυνο- θέαμα στους ελληνικούς δρόμους, όμως πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)

S5 Box