SAFETY FIRST

Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα.

Τα ελαστικά, που αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια. Για αυτό, οι εταιρείες παραγωγής ελαστικών όπως η Michelin, βρίσκονται σε διαρκή διαδικασία εξέλιξης προς αυτή την κατεύθυνση.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, ότι η Michelin έχει αναπτύξει τα ελαστικά " Green X" τα οποία διαθέτουν χαμηλή αντίσταση στην κύλιση, έχουν αυξημένη χιλιομετρική απόδοση και παράλληλα, είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Όμως, εκτός από τα ελαστικά καθαυτά, ο δρόμος για τη μείωση της κατανάλωσης, περνάει και από τους ίδιους τους οδηγούς, οι οποίοι με μικρές ενέργειες οικολογικής οδήγησης, μπορούν να πετύχουν ένα καλύτερο, σε επίπεδο φιλικότητας προς το περιβάλλον, αποτέλεσμα.

Παρακάτω, ακολουθούν συμβουλές για πιο οικολογική οδήγηση, με βάση και τη διεθνή τεχνογνωσία της Michelin στον τομέα.

1. Οδήγηση με σταθερή ταχύτητα, χωρίς απότομες αυξομειώσεις της κινητικής ενέργειας του αυτοκινήτου, δηλαδή απότομο πάτημα στο γκάζι ή στο φρένο.

2. Αλλαγές σχέσεων μεταξύ 2000 και 2500 στροφών, ώστε να επιτευχθεί ο βέλτιστος συνδυασμός ταχύτητας και ομαλής κύλισης, χωρίς μεγάλη καταπόνηση του κινητήρα και άρα, χωρίς αύξηση της εκπομπής ρύπων.

3. Έλεγχος της πίεσης των ελαστικών, καθώς σε περίπτωση που αυτά έχουν χαμηλότερη πίεση από αυτήν που πρέπει, τότε η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων αυξάνονται.

4. Κατά την οδήγηση, πρέπει να προσπαθούμε να εστιάζουμε μακριά, ώστε να έχουμε όσο μεγαλύτερο πεδίο ορατότητας γίνεται. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την πρόληψη από ξαφνικές και απότομες αυξομειώσεις ταχύτητας και κατά συνέπεια, πιο ομαλή οδήγηση που μειώνει την κατανάλωση.

5. Ειδικά για μεγαλύτερες ταχύτητες όπως π.χ. κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, διατηρούμε κλειστά τα παράθυρα, καθώς σε περίπτωση που αυτά είναι ανοικτά επηρεάζεται αρνητικά η αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου και η κατανάλωση αυξάνεται.

6. Σε περιπτώσεις ακινητοποίησης σε μποτιλιάρισμα, είναι χρήσιμο ακόμη και να σβήνουμε τον κινητήρα, σε περίπτωση που το όχημά μας δεν διαθέτει σύστημα Start&Stop (αυτόματο σύστημα προσωρινής διακοπής λειτουργίας κινητήρα), ώστε να μειωθεί η εκπομπή ρύπων.

7. Όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος ενός οχήματος, τόσο αυξάνονται η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων, οπότε το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι όσο πιο ελαφρύ γίνεται σε επίπεδο φόρτωσης.

8. Επιπλέον αξεσουάρ όπως σχάρα οροφής ή αποσκευών, αυξάνουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, καθώς επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Περισσότερα Safety First

Euro NCAP: Τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα ανά κατηγορία για το 2024
Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε μια λίστα με τα αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας, που απέδωσαν καλύτερα στα τεστ πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια του 2024. ...(περισσότερα)
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην υπηρεσία της ιατρικής;
Όπως φαίνεται, η σχέση του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την Ιατρική γίνεται ολοένα και πιο στενή χάρη στη δυνατότητα εφαρμογής της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχει χρησιμοποιηθεί στον κάθε ...(περισσότερα)
Ο πρώτος δρόμος από πλαστικό, κατασκευάζεται στην Ολλανδία
Μια ενδιαφέρουσα περιβαλλοντική είδηση έφτασε από την Ολλανδία, όπου 3 εταιρείες-κολοσσοί θα συνεργαστούν σε ένα καινοτόμο εγχείρημα. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Πιέσεις για περισσότερα όρια ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων
Η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές στην Ευρώπη, όπως φαίνεται από πρόσφατα αιτήματα σε Ιταλία και Αυστρία. ...(περισσότερα)
Στη Νορβηγία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας του European Transport Safety Council
Η Νορβηγία που θα παραλάβει το ετήσιο βραβείο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών για την Οδική Ασφάλεια, σημειώνοντας σαφή πρόοδο στην μείωση των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαί...(περισσότερα)
Ειδική σήμανση στις ράμπες του Δήμου Αθηναίων
Θέλοντας να διευκολύνει την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, αλλά και να μειώσει την παράνομη στάθμευση, ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε ειδική σήμανση στις αντίστοιχες ράμπ...(περισσότερα)
Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε ποινές και πρόστιμα
Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις ποινές και στα πρόστιμα. ...(περισσότερα)
Όχι στην τοποθέτηση των παιδιών στο παιδικό κάθισμα με μπουφάν
Μόλις χαμηλώσει η θερμοκρασία, πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να διατηρούμε το μπουφάν στο αυτοκίνητο και ακριβώς το ίδιο, κάνουμε για τα παιδιά τα οποία κάθονται στο παιδικό κάθισμα. ...(περισσότερα)
Οι νεαροί οδηγοί προτιμούν μηνύματα που προωθούν υπεύθυνη οδική συμπεριφορά παρά  φόβο
Έρευνα που πραγματοποίησαν από κοινού Πανεπιστήμια σε Βέλγιο και Αγγλία, έδειξε πως οι νέοι οδηγοί προτιμούν να βλέπουν σποτ που αναδεικνύουν την υπεύθυνη οδική συμπεριφορά, παρά το φόβο ενός ατυχήματ...(περισσότερα)
Τροχαία ατυχήματα: Η βασική αιτία θανάτου για παιδιά ηλικίας 1-13 ετών
Τα τροχαία ατυχήματα είναι η βασική αιτία θανάτου παιδιών ηλικίας 1-13 ετών, γεγονός που οι περισσότεροι αντιλαμβανόμαστε και οι στατιστικές δυστυχώς, επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)

S5 Box