SAFETY FIRST

Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα.

Τα ελαστικά, που αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια. Για αυτό, οι εταιρείες παραγωγής ελαστικών όπως η Michelin, βρίσκονται σε διαρκή διαδικασία εξέλιξης προς αυτή την κατεύθυνση.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, ότι η Michelin έχει αναπτύξει τα ελαστικά " Green X" τα οποία διαθέτουν χαμηλή αντίσταση στην κύλιση, έχουν αυξημένη χιλιομετρική απόδοση και παράλληλα, είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Όμως, εκτός από τα ελαστικά καθαυτά, ο δρόμος για τη μείωση της κατανάλωσης, περνάει και από τους ίδιους τους οδηγούς, οι οποίοι με μικρές ενέργειες οικολογικής οδήγησης, μπορούν να πετύχουν ένα καλύτερο, σε επίπεδο φιλικότητας προς το περιβάλλον, αποτέλεσμα.

Παρακάτω, ακολουθούν συμβουλές για πιο οικολογική οδήγηση, με βάση και τη διεθνή τεχνογνωσία της Michelin στον τομέα.

1. Οδήγηση με σταθερή ταχύτητα, χωρίς απότομες αυξομειώσεις της κινητικής ενέργειας του αυτοκινήτου, δηλαδή απότομο πάτημα στο γκάζι ή στο φρένο.

2. Αλλαγές σχέσεων μεταξύ 2000 και 2500 στροφών, ώστε να επιτευχθεί ο βέλτιστος συνδυασμός ταχύτητας και ομαλής κύλισης, χωρίς μεγάλη καταπόνηση του κινητήρα και άρα, χωρίς αύξηση της εκπομπής ρύπων.

3. Έλεγχος της πίεσης των ελαστικών, καθώς σε περίπτωση που αυτά έχουν χαμηλότερη πίεση από αυτήν που πρέπει, τότε η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων αυξάνονται.

4. Κατά την οδήγηση, πρέπει να προσπαθούμε να εστιάζουμε μακριά, ώστε να έχουμε όσο μεγαλύτερο πεδίο ορατότητας γίνεται. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την πρόληψη από ξαφνικές και απότομες αυξομειώσεις ταχύτητας και κατά συνέπεια, πιο ομαλή οδήγηση που μειώνει την κατανάλωση.

5. Ειδικά για μεγαλύτερες ταχύτητες όπως π.χ. κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, διατηρούμε κλειστά τα παράθυρα, καθώς σε περίπτωση που αυτά είναι ανοικτά επηρεάζεται αρνητικά η αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου και η κατανάλωση αυξάνεται.

6. Σε περιπτώσεις ακινητοποίησης σε μποτιλιάρισμα, είναι χρήσιμο ακόμη και να σβήνουμε τον κινητήρα, σε περίπτωση που το όχημά μας δεν διαθέτει σύστημα Start&Stop (αυτόματο σύστημα προσωρινής διακοπής λειτουργίας κινητήρα), ώστε να μειωθεί η εκπομπή ρύπων.

7. Όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος ενός οχήματος, τόσο αυξάνονται η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων, οπότε το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι όσο πιο ελαφρύ γίνεται σε επίπεδο φόρτωσης.

8. Επιπλέον αξεσουάρ όπως σχάρα οροφής ή αποσκευών, αυξάνουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, καθώς επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Περισσότερα Safety First

Η δυνατή μουσική επηρεάζει την αυτοσυγκέντρωση κατά την οδήγηση
Οι Βρετανοί οδηγοί παραδέχονται πως η αυτοσυγκέντρωσή τους πίσω από το τιμόνι μειώνεται, στις περιπτώσεις που ο ήχος της μουσικής είναι πολύ δυνατός. ...(περισσότερα)
Οι δοκιμές των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού από το Euro NCAP
Ο σημαντικότερος οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας νέων οχημάτων στην Ευρώπη, έχει ξεκινήσει δοκιμές στα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης. ...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Πάσχα 2022: Οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας και τα οχήματα που εξαιρούντα
H Τροχαία θα προχωρήσει σε σειρά μέτρων για την κατά το δυνατόν πιο ασφαλή μετακίνηση των εκδρομέων κατά την περίοδο του Πάσχα. ...(περισσότερα)
Μεταφορά ποινών για οδικά παραπτώματα σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με νέα νομοθεσία που θα απαιτεί την αμοιβαία αναγνώριση ποινών για παραπτώματα οδηγών σε όλες τις χώρες της ...(περισσότερα)
Αισθητήρες παρκαρίσματος: Το πιο δημοφιλές
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι νέοι οδηγοί θεωρούν πιο σημαντικό προαιρετικό αξεσουάρ για το αυτοκίνητο, τους αισθητήρες παρκαρίσματος. ...(περισσότερα)
Αυξάνονται οι πόλεις με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα
Στο πλαίσιο βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και της μείωσης εκπομπής ρύπων, αρκετές πόλεις στην Ευρώπη υιοθετούν ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Ιταλία: Αντιδράσεις για το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα
Η υιοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές συνεχίζεται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Μπολόνια της Ιταλίας, όπου πάντως δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. ...(περισσότερα)
Φεβρουάριος 2020: Τα στατιστικά των τροχαίων στην Αττική
Οι ανθρώπινες απώλειες και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας δεν έλειψαν ούτε το προηγούμενο μήνα, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής. ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά της κατανάλωσης αλκοόλ από άντρες και γυναίκες
Σε προηγούμενο  άρθρο, είχαμε αναφερθεί στην έρευνα που παρουσίασε το ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Traffic Injury Research Foundation (TIRF), με αντικείμενο τη διαφορετική αντιμετώπιση του φαινομέ...(περισσότερα)

S5 Box