SAFETY FIRST

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η διαθεσιμότητα δεδομένων για τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους της εκάστοτε χώρας, θα βοηθήσει στην περαιτέρω βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας.

Πώς θα συμβεί αυτό; Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Σύστημα Έξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας, τα οποία παρέχουν πληροφορίες για όρια ταχύτητας στο εκάστοτε σημείο ενός αυτοκινητοδρόμου μέσω κάμερας, αλλά και μέσω δεδομένων που προκύπτουν από ψηφιακούς χάρτες.

Η παροχή αυτών των δεδομένων από τις αρχές της εκάστοτε χώρας, διασφαλίζει την εγκυρότητα των πληροφοριών, γεγονός που καθιστά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού των αυτοκινήτων, πιο αξιόπιστα.

Το αρχικό σχέδιο, οι ακριβείς κανόνες του οποίου μένει να συμφωνηθούν από τα μέλη-κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προβλέπει παροχή δεδομένων για όρια ταχύτητας στους δρόμους που εντάσσονται στο Ευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο ΤΕΝ-Τ (Trans-European Transport Network) και βασικές οδούς, έως τον Δεκέμβριο του 2025.

Το επόμενο βήμα, αφορά σε κάλυψη όλου του οδικού δικτύου της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως τον Δεκέμβριο του 2028.

Παράλληλα, μέχρι το τέλος του 2026 προβλέπεται η επέκταση των παρεχόμενων δεδομένων και σε άλλα χρήσιμα στοιχεία που αφορούν στην Οδική Ασφάλεια, όπως οι δρόμοι που γλιστρούν υπέρμετρα, τα επικίνδυνα σημεία οδών που δεν έχουν επαρκή προστασία, ή ακόμη και τοποθεσίες όπου συναντώνται ακραίες καιρικές συνθήκες.

Όλα τα παραπάνω, εφόσον χρησιμοποιηθούν σωστά, μπορούν να διατίθενται ως πληροφορίες μέσω προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων, ενώ ταυτόχρονα περιορίζεται ο όγκος των λανθασμένων δεδομένων, τα οποία θα αποβούν ενοχλητικά ή και επικίνδυνα,

Ήδη, υπάρχει η πλατφόρμα TN-ITS, που διευκολύνει την κοινοποίηση αλλαγών σε στατικά δεδομένα του οδικού δικτύου Ευρωπαϊκών χωρών, στα οποία εντάσσονται και τα όρια ταχύτητας, μεταξύ των Αρχών και των χρηστών δεδομένων, όπως είναι οι δημιουργοί ψηφιακών χαρτών.

Η χρηματοδότηση του project ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2021, και επέφερε πιλοτική χρήση των υπηρεσιών TN-ITS σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων βρίσκονται η Ελλάδα και η Κύπρος.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Προτάσεις για 11 βελτιώσεις στα νέα αυτοκίνητα έως το 2021
Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τις προτάσεις της οι οποίες περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τοποθέτηση 11 ...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της εβδομάδας πριν από τα Χριστούγεννα
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 18-24 Δεκεμβρίου, στη χώρα μας καταγράφηκαν περισσότερες από 20.000 παραβάσεις - Διαβάστε πώς κατανέμονται αυτές ανά τύπο και περιοχή. ...(περισσότερα)
Επικίνδυνες υποσυνείδητες προκαταλήψεις για την οδήγηση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέδειξε πως η πλειονότητα των ανθρώπων έχουν υποσυνείδητες προκαταλήψεις για τη διαδικασία της οδήγησης, οι οποίες μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για την υγεία και την ασ...(περισσότερα)
Πρόοδος στον έλεγχο παραβάσεων στο εξωτερικό
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι νέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στις παραβάσεις που συντελούνται από χρήστες του δρόμου εκτός της χώρας καταγωγής τους, είχε θετικό αντίκτυπο. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Επικίνδυνες οδηγικές συνήθειες από τους νεαρούς Βρετανούς
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως οι νεαροί διαθέτουν ορισμένες πολύ επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση, όπως μεταξύ άλλων η καταγραφή βίντεο και το ποστάρισμά του στα social media. ...(περισσότερα)
Περισσότερες από 8000 παραβάσεις σε δύο εβδομάδες
Τη σειρά ελέγχων υπό τη γενικότερη ονομασία "παράβαση της εβδομάδας" συνέχισε η Τροχαία τις περασμένες εβδομάδες, εστιάζοντας αρχικά στη μη χρήση κράνους και έπειτα, σε υπερβολική ταχύτητα και οδήγηση...(περισσότερα)
Το ανώτατο επιτρεπτό όριο αλκοόλ ανά την Ευρώπη
Μεγάλη συζήτηση γίνεται στην Ευρώπη σχετικά με τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ να αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες τους. ...(περισσότερα)

S5 Box