SAFETY FIRST

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η διαθεσιμότητα δεδομένων για τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους της εκάστοτε χώρας, θα βοηθήσει στην περαιτέρω βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας.

Πώς θα συμβεί αυτό; Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Σύστημα Έξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας, τα οποία παρέχουν πληροφορίες για όρια ταχύτητας στο εκάστοτε σημείο ενός αυτοκινητοδρόμου μέσω κάμερας, αλλά και μέσω δεδομένων που προκύπτουν από ψηφιακούς χάρτες.

Η παροχή αυτών των δεδομένων από τις αρχές της εκάστοτε χώρας, διασφαλίζει την εγκυρότητα των πληροφοριών, γεγονός που καθιστά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού των αυτοκινήτων, πιο αξιόπιστα.

Το αρχικό σχέδιο, οι ακριβείς κανόνες του οποίου μένει να συμφωνηθούν από τα μέλη-κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προβλέπει παροχή δεδομένων για όρια ταχύτητας στους δρόμους που εντάσσονται στο Ευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο ΤΕΝ-Τ (Trans-European Transport Network) και βασικές οδούς, έως τον Δεκέμβριο του 2025.

Το επόμενο βήμα, αφορά σε κάλυψη όλου του οδικού δικτύου της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως τον Δεκέμβριο του 2028.

Παράλληλα, μέχρι το τέλος του 2026 προβλέπεται η επέκταση των παρεχόμενων δεδομένων και σε άλλα χρήσιμα στοιχεία που αφορούν στην Οδική Ασφάλεια, όπως οι δρόμοι που γλιστρούν υπέρμετρα, τα επικίνδυνα σημεία οδών που δεν έχουν επαρκή προστασία, ή ακόμη και τοποθεσίες όπου συναντώνται ακραίες καιρικές συνθήκες.

Όλα τα παραπάνω, εφόσον χρησιμοποιηθούν σωστά, μπορούν να διατίθενται ως πληροφορίες μέσω προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων, ενώ ταυτόχρονα περιορίζεται ο όγκος των λανθασμένων δεδομένων, τα οποία θα αποβούν ενοχλητικά ή και επικίνδυνα,

Ήδη, υπάρχει η πλατφόρμα TN-ITS, που διευκολύνει την κοινοποίηση αλλαγών σε στατικά δεδομένα του οδικού δικτύου Ευρωπαϊκών χωρών, στα οποία εντάσσονται και τα όρια ταχύτητας, μεταξύ των Αρχών και των χρηστών δεδομένων, όπως είναι οι δημιουργοί ψηφιακών χαρτών.

Η χρηματοδότηση του project ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2021, και επέφερε πιλοτική χρήση των υπηρεσιών TN-ITS σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων βρίσκονται η Ελλάδα και η Κύπρος.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών στην Ισλανδία
Ένας πρωτότυπος τρόπος βρέθηκε στη μακρινή Ισλανδία, ώστε οι οδηγοί να μειώνουν ταχύτητα και να προσέχουν ακόμη περισσότερο τους πεζούς, όταν εισέρχονται σε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη. ...(περισσότερα)
Νέα από την Ευρώπη σχετικά με την Οδική Ασφάλεια
Η νέα χρονιά φέρνει ελπίδες για περαιτέρω μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, ειδικά για τους νέους. ...(περισσότερα)
Τα αυξημένα μέτρα της Τροχαίας για τον Δεκαπενταύγουστο
Η Ελληνική Αστυνομία παρουσίασε τα επιπλέον μέτρα που έχουν ληφθεί, ενόψει της εξόδου του Δεκαπενταύγουστου. ...(περισσότερα)
Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα πρέπει να διαθέτουν σύστημα ηχητικής προειδοποίησης
Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται πιο αυστηρή για τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία στο εξής θα πρέπει να διαθέτουν ειδικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης. ...(περισσότερα)
Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η μείωση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία!
Το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών που προκύπτουν από αυτά, είναι μεταξύ των πιο σημαντικών από όσα απασχολούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. ...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών και στην Ελλάδα
Οι 3D διαβάσεις πεζών στη χώρα μας είναι γεγονός και μία τέτοια βρίσκεται κοντά σε δύο σχολεία, στο Χαλάνδρι Αττικής. ...(περισσότερα)
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή. ...(περισσότερα)
Praise Awards 2016
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) έχει δημιουργήσει τα "Praise Awards", βραβεία που απονέμονται κάθε χρόνο σε εταιρείες που έχουν πάρει μέτρα για τη β...(περισσότερα)
Ένα πρωτότυπο με τεχνολογίες ασφαλείας από το μέλλον
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξερευνούν μελλοντικές τεχνολογίες ασφαλείας και το νέο πειραματικό όχημα οδικής ασφάλειας της Mercedes-Benz, ESF 2019, είναι ένα τέτοιο δείγμα. ...(περισσότερα)

S5 Box