SAFETY FIRST

Μιλώντας στο πλαίσιο του Συνεδρίου "Energy Dialogues", ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε πως το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση, βρίσκεται προ των πυλών της Βουλής, ενώ υπάρχει προετοιμασία και για εκείνο που αφορά στην ηλεκτροκίνηση.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννης, το θεσμικό πλαίσιο αυτόνομης οδήγησης θα πάει την αστική κυκλοφορία ένα βήμα παρακάτω, ενώ θα επιτρέψει στην Ελλάδα να αποκτήσει σημαντικό ρόλο στην έρευνα τεχνολογιών οχημάτων χωρίς οδηγό. Εφόσον αυτό προχωρήσει, θα υπάρξει η δυνατότητα ανάπτυξης προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, όπως έχει συμβεί στα Τρίκαλα.

Ειδικά για αυτήν την περίπτωση, ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε πως ένας χειριστής αυτόνομων οχημάτων θα έχει τη δυνατότητα ελέγχου σε έως και 4 λεωφορεία, λαμβάνοντας υπόψιν ζητήματα ασφάλειας.

Όσον αφορά στην προετοιμασία του ολοκληρωμένου θεσμικού πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση, ο Υφυπουργός εστίασε στη δυνατότητα που θα δοθεί σε ΟΤΑ και ΣΒΑΚ να δημιουργήσουν δίκτυα υποδομών φόρτισης, καθώς και στην ανάπτυξή τους σε κοινόχρηστους χώρους. Ακόμη, ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε πως θα δημιουργηθεί μητρώο υποδομών ηλεκτροκίνησης, ενώ θα υπάρχει εποπτεία της ομαλής λειτουργίας των υποδομών φόρτισης, μέσω κεντρικής βάσης δεδομένων.

Επιστρέφοντας στο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης, η λογική πίσω από την διαρκή εξέλιξή της, έγκειται στο γεγονός ότι η πλειονότητα των τροχαίων ατυχημάτων είναι αιτία οδηγικού λάθους. Εφόσον λοιπόν οι οδηγοί σταματήσουν να έχουν το τιμόνι στα χέρια τους, τότε τα τροχαία και κατά συνέπεια οι θάνατοι ή σοβαροί τραυματισμοί, θα εκμηδενιστούν.

Φυσικά, από το σημείο που βρισκόμαστε σήμερα μέχρι την πλήρη ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης, αν και εφόσον συμβεί ποτέ αυτό, απαιτούνται ακόμη πολλά χρόνια. Κατά συνέπεια, η δική μας προσοχή και σωστή νοοτροπία στο αυτοκίνητο, παραμένουν πρωταρχικοί παράγοντες για τη μείωση έως και εκμηδένιση των τροχαίων, τουλάχιστον μέχρι νεοτέρας.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

Ελλάδα: Περισσότερες από 3.000 παραβάσεις για μη χρήση κράνους
Η Ελληνική Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των ελέγχων για χρήση κράνους στους δρόμους της χώρας μας, κατά τη χρονική περίοδο 27 Οκτωβρίου-9 Νοεμβρίου 2025. ...(περισσότερα)
Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα πρέπει να διαθέτουν σύστημα ηχητικής προειδοποίησης
Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται πιο αυστηρή για τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία στο εξής θα πρέπει να διαθέτουν ειδικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης. ...(περισσότερα)
Σχεδόν 2 στους 3 Βρετανούς δε γνωρίζουν την απόσταση ασφαλείας για προσπέραση ποδηλάτη
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως τα επίπεδα οδικής επιμόρφωσης των Βρετανών παραμένουν χαμηλά, αφού το 58% των αυτοκινητιστών δε γνωρίζουν την ενδεικνυόμενη πλευρική απόσταση από ποδήλατο, κατά...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τηλεργασία με τα τροχαία ατυχήματα;
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Αύξηση τροχαίων ατυχημάτων κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021
Τα δεδομένα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ) για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, έδειξαν αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους της χώρας μας. ...(περισσότερα)
Intelligent Speed Assistance: Το σύστημα που γίνεται υποχρεωτικό από το 2022
Από την επόμενη χρονιά, όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα διαθέτουν έξυπνο σύστημα περιορισμού ταχύτητας. ...(περισσότερα)
Η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί την ανάλογη εκπαίδευση
Μπορεί η τεχνολογία των μετακινήσεων οχημάτων δίχως την ανάγκη οδηγού να εξελίσσεται διαρκώς, ωστόσο αυτό δε συνεπάγεται τον αυτόματο εκμηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Electronic Stability Control (ESC)
Το "Electronic Stability Control" (ESC), που στα ελληνικά μεταφράζεται ως σύστημα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθεια, είναι ο όρος τον οποίο χρησιμοποιούν οι Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τη στιγμή πο...(περισσότερα)
Τα Ηνωμένα Έθνη συμφώνησαν στα επόμενα βήματα για την Οδική Ασφάλεια
Η Οδική Ασφάλεια αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα στον κόσμο και για αυτό, οι κυβερνήσεις κατέληξαν σε συγκεκριμένα βήματα που θα γίνουν, με στόχο την μείωση των θανάτων παγκοσμίως. ...(περισσότερα)
Οι άντρες ρισκάρουν περισσότερο από τις γυναίκες στο δρόμο
Έρευνα του 2011 είχε δείξει πως η συντριπτική πλειοψηφία των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα είναι άντρες, τη στιγμή που πρόσφατα δεδομένα από το Βέλγιο, δείχνουν πως το 83% όσων οδηγούν υπό την επήρεια...(περισσότερα)

S5 Box