SAFETY FIRST

Οι Ισπανοί αναμένεται να περιορίσουν την μέγιστη επιτρεπόμενη συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, στα 0,2 mg ανά λίτρο.

Η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις συνηθέστερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, με ή χωρίς θανάτους ή τραυματισμούς.

Για αυτόν τον λόγο, υπάρχει μια διεθνής τάση αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου, με τη μείωση του επιτρεπτού ορίου συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα, να συνιστά μια βασική ενέργεια πολλών κρατών ή οργανισμών.

Αντίστοιχη τακτική θα ακολουθήσει και η Ισπανία, η οποία αναμένεται να ελαττώσει το όριο στα 0,2 mg οινοπνεύματος ανά λίτρο αίματος, από 0,25-0,5 που βρίσκεται αυτή τη στιγμή.

Σε περίπτωση που ένας οδηγός ανιχνευθεί με αυτές τις ποσότητες αλκοόλ στο αίμα, προβλέπεται να πληρώσει πρόστιμο 500 ευρώ και να χάσει 4 βαθμούς από την άδεια οδήγησής του. Παράλληλα, για πιο μεγάλες παραβάσεις, αυτή τη στιγμή η ισπανική νομοθεσία προβλέπει κράτηση της άδειας κυκλοφορίας για χρονικό διάστημα έως 4 ετών και φυλάκιση για περισσότερους από 6 μήνες.

Την είδηση για την πρόθεση μείωσης του επιτρεπτού ορίου συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα γνωστοποίησε σε μια συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο Υπουργός Εσωτερικών της ιβηρικής χώρας, Fernando Grande-Marlaska, αναφέροντας μάλιστα πως η ισπανική κοινωνία είναι έτοιμη να δεχθεί πιο αυστηρή νομοθεσία σε αυτόν τον τομέα.

Επιπλέον, σχολίασε πως η κίνηση αυτή αποτελεί συνέχεια πρότασης που κατατέθηκε από το ισπανικό Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, έπειτα από ένα δυσάρεστο καλοκαίρι που επέφερε 241 θανάτους από τροχαία, περισσότεροι από τους μισούς εκ των οποίων είχαν ως αιτία την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Σύμφωνα με τους Ισπανούς, μπορεί συνολικά οι θάνατοι τα τελευταία χρόνια να παρουσιάζουν καθοδική πορεία, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως το 2022, οι μισοί από τους 1.815 θανάτους στους δρόμους της χώρας, προήλθαν από οδηγό που βρισκόταν υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών.

Η αναμενόμενη νομοθέτηση του ορίου 0,2 mg αλκοόλ/λίτρο αίματος, σημαίνει πως πρακτικά όσοι σκοπεύουν να οδηγήσουν, δε θα μπορούν να καταναλώσουν ούτε ένα μικρό ποτήρι μπύρας ή κρασιού, αφού ενδεικτικά η κατανάλωση 300 ml μπύρας δημιουργεί συγκέντρωση 0,2mg και 0,3 mg οινοπνεύματος/λίτρο αίματος σε άτομα βάρους 80 και 70 κιλών αντίστοιχα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Πόδια στο ταμπλό: Μια θανάσιμα κακή συνήθεια
Όταν βάζουμε τα πόδια στα ταμπλό ενώ βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού διαπράττουμε ένα τεράστιο λάθος, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, έστω και με μικρή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι από σπάσιμο π...(περισσότερα)
Ευρώπη: Ελλειμματική χρηματοδότηση στην Οδική Ασφάλεια
Η χρηματοδότηση για έρευνα στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, παρουσιάζει σαφή μείωση σε όλη την Ευρώπη, με τους ερευνητές να κρούουν κώδωνα κινδύνου. ...(περισσότερα)
Πρωτοβουλία ενάντια στην οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών στις ΗΠΑ
Η National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) του Αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών, ανακοίνωσε την έναρξη εκστρατείας για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, π...(περισσότερα)
Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου: Παραβάσεων συνέχεια
Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές. ...(περισσότερα)
Παραβίαση ΚΟΚ: Κανόνας, όχι εξαίρεση
Σε κανόνα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως παραδέχονται Έλληνες και Ευρωπαίοι οδηγοί. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Η επιλογή αυτοκινήτων
Ένα σύνηθες ερώτημα που τίθεται σχετικά με τη διαδικασία των Crash Tests που διενεργούνται από το Euro NCAP, είναι ο τρόπος με τον οποίο επιλέγονται τα αυτοκίνητα. ...(περισσότερα)
Ανανέωση αδειών οδήγησης και υποβολή δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω διαδικτύου
Το Υπουργείο Μεταφορών γνωστοποίησε πως από τον Οκτώβριο θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής ανανέωσης άδειας οδήγησης, καθώς επίσης και υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω...(περισσότερα)
Traction Control System (TCS)
Πρόκειται για ένα από τα πιο διαδεδομένα συστήματα ασφαλείας, με την "έξυπνη" λειτουργία του να έχει αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη μιας πλειάδας συστημάτων, που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τα οποία...(περισσότερα)
Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)
Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)

S5 Box