SAFETY FIRST

Οι Ισπανοί αναμένεται να περιορίσουν την μέγιστη επιτρεπόμενη συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, στα 0,2 mg ανά λίτρο.

Η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις συνηθέστερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, με ή χωρίς θανάτους ή τραυματισμούς.

Για αυτόν τον λόγο, υπάρχει μια διεθνής τάση αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου, με τη μείωση του επιτρεπτού ορίου συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα, να συνιστά μια βασική ενέργεια πολλών κρατών ή οργανισμών.

Αντίστοιχη τακτική θα ακολουθήσει και η Ισπανία, η οποία αναμένεται να ελαττώσει το όριο στα 0,2 mg οινοπνεύματος ανά λίτρο αίματος, από 0,25-0,5 που βρίσκεται αυτή τη στιγμή.

Σε περίπτωση που ένας οδηγός ανιχνευθεί με αυτές τις ποσότητες αλκοόλ στο αίμα, προβλέπεται να πληρώσει πρόστιμο 500 ευρώ και να χάσει 4 βαθμούς από την άδεια οδήγησής του. Παράλληλα, για πιο μεγάλες παραβάσεις, αυτή τη στιγμή η ισπανική νομοθεσία προβλέπει κράτηση της άδειας κυκλοφορίας για χρονικό διάστημα έως 4 ετών και φυλάκιση για περισσότερους από 6 μήνες.

Την είδηση για την πρόθεση μείωσης του επιτρεπτού ορίου συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα γνωστοποίησε σε μια συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο Υπουργός Εσωτερικών της ιβηρικής χώρας, Fernando Grande-Marlaska, αναφέροντας μάλιστα πως η ισπανική κοινωνία είναι έτοιμη να δεχθεί πιο αυστηρή νομοθεσία σε αυτόν τον τομέα.

Επιπλέον, σχολίασε πως η κίνηση αυτή αποτελεί συνέχεια πρότασης που κατατέθηκε από το ισπανικό Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, έπειτα από ένα δυσάρεστο καλοκαίρι που επέφερε 241 θανάτους από τροχαία, περισσότεροι από τους μισούς εκ των οποίων είχαν ως αιτία την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Σύμφωνα με τους Ισπανούς, μπορεί συνολικά οι θάνατοι τα τελευταία χρόνια να παρουσιάζουν καθοδική πορεία, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως το 2022, οι μισοί από τους 1.815 θανάτους στους δρόμους της χώρας, προήλθαν από οδηγό που βρισκόταν υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών.

Η αναμενόμενη νομοθέτηση του ορίου 0,2 mg αλκοόλ/λίτρο αίματος, σημαίνει πως πρακτικά όσοι σκοπεύουν να οδηγήσουν, δε θα μπορούν να καταναλώσουν ούτε ένα μικρό ποτήρι μπύρας ή κρασιού, αφού ενδεικτικά η κατανάλωση 300 ml μπύρας δημιουργεί συγκέντρωση 0,2mg και 0,3 mg οινοπνεύματος/λίτρο αίματος σε άτομα βάρους 80 και 70 κιλών αντίστοιχα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Χαμηλότερα όρια ταχύτητας = Λιγότερα τροχαία ατυχήματα
Οι στατιστικές έρευνες στο Βέλγιο, καθώς και στη Γαλλία, δείχνουν πως η στρατηγική μείωσης των ορίων ταχύτητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, επιφέρουν σταθερή μείωση στους θανάτους από τροχαία ατ...(περισσότερα)
Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων
Κάθε χρόνο έχει θεσπιστεί διεθνώς, η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου να αποτελεί ημέρα μνήμης για τα θύματα των ατυχημάτων στους δρόμους. ...(περισσότερα)
H Ford θέτει το gaming στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας (+video)
Με το πρόγραμμα "Driving Skills for Life" (DSFL) και τη βοήθεια Ευρωπαίων gamers, η Ford επιδιώκει να βοηθήσει τους νέους, ώστε να αντιληφθούν ευρύτερα τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκο...(περισσότερα)
Οικολογική οδήγηση: Τι πρέπει να γνωρίζετε;
Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα. ...(περισσότερα)
Θυμός κατά την οδήγηση: Μια ανησυχητική τάση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι πιο θυμωμένοι οδηγοί έχουν ηλικία 17-45 ετών. ...(περισσότερα)
Αυτόνομη αλλαγή λωρίδας: Οι οδηγοί είναι υπεύθυνοι σε περίπτωση ατυχήματος
Η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης συνεχίζεται, οπότε η θέσπιση της κατάλληλης νομοθεσίας κρίνεται αναγκαία, καθώς προκύπτουν νέα δεδομένα που χρήζουν αποσαφήνισης. ...(περισσότερα)
Περί απαγόρευσης της οδήγησης στους ηλικιωμένους...
Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια σε αρκετές χώρες, σχετικά με την διαχείριση της άδειας οδήγησης των ηλικιωμένων. ...(περισσότερα)
Σε λειτουργία από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου τα ΚΤΕΟ
Τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων θα ανοίξουν τις πόρτες τους από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, με τη λειτουργία τους να διέπεται από αυστηρούς κανόνες υγειονομικής ασφάλειας, στο πλαίσιο προστασίας από...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
Στη Νορβηγία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας για το 2025
Η Νορβηγία κατέκτησε το διεθνές βραβείο “Road Safety Performance Index” (PIN) για το 2025, ως αναγνώριση της επιτυχημένης πολιτικής μείωσης θανάτων από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)

S5 Box