SAFETY FIRST

Οι Ισπανοί αναμένεται να περιορίσουν την μέγιστη επιτρεπόμενη συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, στα 0,2 mg ανά λίτρο.

Η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις συνηθέστερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, με ή χωρίς θανάτους ή τραυματισμούς.

Για αυτόν τον λόγο, υπάρχει μια διεθνής τάση αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου, με τη μείωση του επιτρεπτού ορίου συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα, να συνιστά μια βασική ενέργεια πολλών κρατών ή οργανισμών.

Αντίστοιχη τακτική θα ακολουθήσει και η Ισπανία, η οποία αναμένεται να ελαττώσει το όριο στα 0,2 mg οινοπνεύματος ανά λίτρο αίματος, από 0,25-0,5 που βρίσκεται αυτή τη στιγμή.

Σε περίπτωση που ένας οδηγός ανιχνευθεί με αυτές τις ποσότητες αλκοόλ στο αίμα, προβλέπεται να πληρώσει πρόστιμο 500 ευρώ και να χάσει 4 βαθμούς από την άδεια οδήγησής του. Παράλληλα, για πιο μεγάλες παραβάσεις, αυτή τη στιγμή η ισπανική νομοθεσία προβλέπει κράτηση της άδειας κυκλοφορίας για χρονικό διάστημα έως 4 ετών και φυλάκιση για περισσότερους από 6 μήνες.

Την είδηση για την πρόθεση μείωσης του επιτρεπτού ορίου συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα γνωστοποίησε σε μια συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο Υπουργός Εσωτερικών της ιβηρικής χώρας, Fernando Grande-Marlaska, αναφέροντας μάλιστα πως η ισπανική κοινωνία είναι έτοιμη να δεχθεί πιο αυστηρή νομοθεσία σε αυτόν τον τομέα.

Επιπλέον, σχολίασε πως η κίνηση αυτή αποτελεί συνέχεια πρότασης που κατατέθηκε από το ισπανικό Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, έπειτα από ένα δυσάρεστο καλοκαίρι που επέφερε 241 θανάτους από τροχαία, περισσότεροι από τους μισούς εκ των οποίων είχαν ως αιτία την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Σύμφωνα με τους Ισπανούς, μπορεί συνολικά οι θάνατοι τα τελευταία χρόνια να παρουσιάζουν καθοδική πορεία, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως το 2022, οι μισοί από τους 1.815 θανάτους στους δρόμους της χώρας, προήλθαν από οδηγό που βρισκόταν υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών.

Η αναμενόμενη νομοθέτηση του ορίου 0,2 mg αλκοόλ/λίτρο αίματος, σημαίνει πως πρακτικά όσοι σκοπεύουν να οδηγήσουν, δε θα μπορούν να καταναλώσουν ούτε ένα μικρό ποτήρι μπύρας ή κρασιού, αφού ενδεικτικά η κατανάλωση 300 ml μπύρας δημιουργεί συγκέντρωση 0,2mg και 0,3 mg οινοπνεύματος/λίτρο αίματος σε άτομα βάρους 80 και 70 κιλών αντίστοιχα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Σουηδία: Χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για αξιολόγηση της ολισθηρότητας στους δρόμους
Οι Σουηδοί ξεκινούν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, αγοράζοντας δεδομένα από την κίνηση οχημάτων σε πραγματικό χρόνο, με στόχο την κατανόηση και έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων εξαιτίας ολισθηρότητας στο...(περισσότερα)
Στην Πολωνία το διεθνές βραβείο Οδικής Ασφάλειας 2023
Η Πολωνία πέτυχε μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 47% σε μια δεκαετία, επίδοση που δεν πέρασε απαρατήρητη στην Ευρώπη και της απέφερε το διεθνές βραβείο PIN. ...(περισσότερα)
Τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης δεν υποκαθιστούν τους οδηγούς
Στις πρόσφατες δοκιμές ασφάλειας που έγιναν από το Euro NCAP, προστέθηκε για πρώτη φορά και ο έλεγχος των αυτόματων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ο οποίος έδειξε πως τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Τροχαία και παραβάσεις Μαρτίου στην Αττική
Ανακοινώθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής τα τροχαία ατυχήματα και οι παραβάσεις στην Αττική κατά τον περασμένο Μάρτιο, όπου δυστυχώς ξεχωρίζουν οι 15 νεκροί σε ισάριθμα θανατηφόρα τροχαία ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Τροχαία ατυχήματα: Η βασική αιτία θανάτου για παιδιά ηλικίας 1-13 ετών
Τα τροχαία ατυχήματα είναι η βασική αιτία θανάτου παιδιών ηλικίας 1-13 ετών, γεγονός που οι περισσότεροι αντιλαμβανόμαστε και οι στατιστικές δυστυχώς, επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η ανάγκη βελτίωσης των οδικών υποδομών
Η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης επιβάλλει την περαιτέρω βελτίωση των οδικών υποδομών, αφού μελέτες στις ΗΠΑ έχει δείξει πως οι προστατευτικές μπαριέρες δεν μπορούν να συγκρατήσουν τα, αυξημένου βάρους, η...(περισσότερα)
Euro NCAP: Σημαντικές αλλαγές προ των πυλών
Τη νέα χρονιά, ο Euro NCAP θα προχωρήσει στις σημαντικότερες αλλαγές του πρωτοκόλλου διεξαγωγής των δοκιμών πρόσκρουσης από το 2009, όταν και έθεσε σε ισχύ την αξιολόγηση νέων αυτοκινήτων στον τομέα τ...(περισσότερα)
Μεγάλο ποσοστό Βρετανών αποσπάται κατά την οδήγηση
Η απώλεια συγκέντρωσης λόγω κούρασης αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα θανάτων από τροχαία ατυχήματα φτάνοντας στο 62%, ενώ μετά τη σχετική έρευνα που διενεργήθηκε από τη Βρετανική Exchange and Mar...(περισσότερα)

S5 Box