SAFETY FIRST

Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι πιο θυμωμένοι οδηγοί έχουν ηλικία 17-45 ετών.

Ο αυξημένος θυμός, κυρίως στους νεότερους ηλικιακά ανθρώπους, είναι ένα φαινόμενο που τείνει να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, ιδιαίτερα μετά από την πανδημία.

Ο τομέας της οδήγησης δεν εξαιρείται, όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσίευσε ο Οργανισμός IAM Roadsmart .

Μετά από έρευνα σε στατιστικό δείγμα άνω των 2.000 ατόμων, το 63% των οδηγών ηλικίας 17-34 ετών (Gen Z) παραδέχθηκαν πως έχουν πατήσει την κόρνα του οχήματός τους κατά τον τελευταίο χρόνο, για να εκφράσουν το θυμό τους προς άλλον χρήστη του δρόμου.

Από την άλλη, οι οδηγοί ηλικίας άνω των 70 ετών που παραδέχθηκαν τη χρήση κόρνας για τον ίδιο λόγο, περιορίζονται στο 42%, τη στιγμή που το 66% των ερωτηθέντων προβληματίζεται περισσότερο από πέρυσι, αναφορικά με την αυξανόμενη επιθετικότητα που επιδεικνύεται πίσω από το τιμόνι.

Ενδεικτικό της επιθετικής οδικής συμπεριφοράς των Βρετανών, είναι το γεγονός ότι 81% των συμμετεχόντων στην έρευνα, έχει δει άλλους οδηγούς να «κολλούν» στο πίσω μέρος του οχήματος μη τηρώντας απόσταση ασφαλείας, με το 75% αυτών να κινείται σε εθνική οδό ή δρόμο διπλής λωρίδας.

Η συγκεκριμένη ενέργεια αποτέλεσε αιτία σύγκρουσης στο 1/8 των ατυχημάτων της περσινής χρονιάς, τη στιγμή που το 83% των ερωτηθέντων τίθεται σαφέστατα υπέρ της αξιοποίησης δεδομένων από κάμερες κυκλοφορίας κάμερας για τον εντοπισμό τέτοιων περιπτώσεων.

Αξίζει να τονιστεί, πως η επιθετικότητα στο δρόμο είναι πλέον σημαντικός παράγοντας και στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, αφού στατιστικά από το Τμήμα Μεταφορών της Μεγάλης Βρετανίας, δείχνουν πως το 1/10 (περίπου 145 νεκροί) των 1.454 θανάτων στους δρόμους της χώρας το 2023, σχετιζόταν με επιθετική οδική συμπεριφορά.

Συνολικά, το 31% των ερωτηθέντων παραδέχθηκε πως χρησιμοποιεί την κόρνα ώστε να πιέσει τον προπορευόμενο οδηγό να κινηθεί ταχύτερα, τη στιγμή που το 63% δηλώνει πιο ανήσυχο για την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Επιπλέον, τα στοιχεία του Βρετανικού Υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι ο όγκος των μετακινήσεων με αυτοκίνητα είναι σε γενικές γραμμές αντίστοιχος με την εποχή προ πανδημίας, ωστόσο η χρήση οχημάτων τα Σαββατοκύριακα φαίνεται να είναι υψηλότερη. Αυτό υποδηλώνει ότι η συμφόρηση στις μετακινήσεις αναψυχής και όχι στις μετακινήσεις για εργασία, είναι αυτή που προκαλεί τη μεγαλύτερη απογοήτευση και οργή.

«Οι αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν περισσότερες προκλήσεις από ποτέ - κίνηση, λακκούβες και οδικά έργα για να αναφέρουμε μόνο μερικά, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για να ξεσπάσουμε στους άλλους οδηγούς», δήλωσε ο Nicholas Lyes, Διευθυντής Πολιτικής και Προτύπων της IAM RoadSmart. «Όλοι πρέπει να μοιραζόμαστε το δρόμο και να έχουμε κατά νου ότι επιθετικές τακτικές όπως η μη διατήρηση απόστασης ασφαλείας από προπορευόμενο όχημα όχι μόνο δε θα εξοικονομήσουν χρόνο, αλλά καταστήσουν μια σύγκρουση περισσότερο πιθανή. Οι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν ότι μερικές φορές υπάρχουν πράγματα που δεν ελέγχονται από αυτούς. Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τα αγχωτικά ταξίδια είναι να σχεδιάζετε τη διαδρομή σας πριν φύγετε και να έχετε αρκετό χρόνο για να φτάσετε στον προορισμό σας».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Εικονικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα και οι πρώτες αντιδράσεις
Η τεχνολογία αναπτύσσεται με γοργούς, σε πολλές περιπτώσεις ιλιγγιώδεις, ρυθμούς που ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες σε αρκετές περιπτώσεις δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. ...(περισσότερα)
H Ford θέτει το gaming στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας (+video)
Με το πρόγραμμα "Driving Skills for Life" (DSFL) και τη βοήθεια Ευρωπαίων gamers, η Ford επιδιώκει να βοηθήσει τους νέους, ώστε να αντιληφθούν ευρύτερα τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκο...(περισσότερα)
Ηλικίες, ώρες και οδικά δίκτυα των θανατηφόρων τροχαίων του 2019
Τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας προσφέρουν μεταξύ άλλων, δεδομένα σχετικά με την ηλικία, την ώρα, καθώς και το οδικό δίκτυο που συνέβησαν τα θανατηφόρα τροχαία κατά τη χρονιά που πέρασ...(περισσότερα)
Αύξηση των θανάτων από τροχαία στις Η.Π.Α. για το 2015
Οι μετρήσεις για το 2015 έδειξαν πως 2.348 περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από ατυχήματα στους Αμερικανικούς δρόμους, σε σύγκριση με το 2014. ...(περισσότερα)
Θερμοπληξία: Μια συχνή αιτία θανάτου για τα μικρά παιδιά
Μπορεί να μην είναι η πιο συχνή αιτία θανάτου, ωστόσο η θερμοπληξία είναι μία από τις πολλές αιτίες θανάτου για μικρά παιδιά που βρίσκονται για αρκετή ώρα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, όταν ο καιρός είν...(περισσότερα)
Τι είναι η τεχνολογία γεωεντοπισμού; (+video)
Η τεχνολογία γεωεντοπισμού (geofencing) που δοκιμάζεται από την Ford, αφορά στην αυτόματη μείωση ταχύτητας οχημάτων σε αστικές περιοχές. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Αλλαγές στις δοκιμές πρόσκρουσης για το 2020
Ο οργανισμός Euro NCAP παρουσίασε τις αλλαγές που θα ισχύσουν κατά τη διεξαγωγή δοκιμών πρόσκρουσης των νέων μοντέλων από φέτος. ...(περισσότερα)
Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)
Αττική: Έρχονται κάμερες παρακολούθησης παραβίασης ερυθρού σηματοδότη
Η Περιφέρεια Αττικής θα τοποθετήσει 388 κάμερες για παρακολούθηση των παραβιάσεων σε ερυθρούς σηματοδότες – Διαβάστε σε ποιες λεωφόρους θα γίνει αυτό. ...(περισσότερα)
Φινλανδία: Βραβείο για τις επιδόσεις στην Οδική Ασφάλεια
Η Φινλανδία πέτυχε για ακόμη μια φορά καλές επιδόσεις στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, κατακτώντας μάλιστα και το ομώνυμο βραβείο. ...(περισσότερα)

S5 Box