SAFETY FIRST

Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι πιο θυμωμένοι οδηγοί έχουν ηλικία 17-45 ετών.

Ο αυξημένος θυμός, κυρίως στους νεότερους ηλικιακά ανθρώπους, είναι ένα φαινόμενο που τείνει να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, ιδιαίτερα μετά από την πανδημία.

Ο τομέας της οδήγησης δεν εξαιρείται, όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσίευσε ο Οργανισμός IAM Roadsmart .

Μετά από έρευνα σε στατιστικό δείγμα άνω των 2.000 ατόμων, το 63% των οδηγών ηλικίας 17-34 ετών (Gen Z) παραδέχθηκαν πως έχουν πατήσει την κόρνα του οχήματός τους κατά τον τελευταίο χρόνο, για να εκφράσουν το θυμό τους προς άλλον χρήστη του δρόμου.

Από την άλλη, οι οδηγοί ηλικίας άνω των 70 ετών που παραδέχθηκαν τη χρήση κόρνας για τον ίδιο λόγο, περιορίζονται στο 42%, τη στιγμή που το 66% των ερωτηθέντων προβληματίζεται περισσότερο από πέρυσι, αναφορικά με την αυξανόμενη επιθετικότητα που επιδεικνύεται πίσω από το τιμόνι.

Ενδεικτικό της επιθετικής οδικής συμπεριφοράς των Βρετανών, είναι το γεγονός ότι 81% των συμμετεχόντων στην έρευνα, έχει δει άλλους οδηγούς να «κολλούν» στο πίσω μέρος του οχήματος μη τηρώντας απόσταση ασφαλείας, με το 75% αυτών να κινείται σε εθνική οδό ή δρόμο διπλής λωρίδας.

Η συγκεκριμένη ενέργεια αποτέλεσε αιτία σύγκρουσης στο 1/8 των ατυχημάτων της περσινής χρονιάς, τη στιγμή που το 83% των ερωτηθέντων τίθεται σαφέστατα υπέρ της αξιοποίησης δεδομένων από κάμερες κυκλοφορίας κάμερας για τον εντοπισμό τέτοιων περιπτώσεων.

Αξίζει να τονιστεί, πως η επιθετικότητα στο δρόμο είναι πλέον σημαντικός παράγοντας και στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, αφού στατιστικά από το Τμήμα Μεταφορών της Μεγάλης Βρετανίας, δείχνουν πως το 1/10 (περίπου 145 νεκροί) των 1.454 θανάτων στους δρόμους της χώρας το 2023, σχετιζόταν με επιθετική οδική συμπεριφορά.

Συνολικά, το 31% των ερωτηθέντων παραδέχθηκε πως χρησιμοποιεί την κόρνα ώστε να πιέσει τον προπορευόμενο οδηγό να κινηθεί ταχύτερα, τη στιγμή που το 63% δηλώνει πιο ανήσυχο για την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Επιπλέον, τα στοιχεία του Βρετανικού Υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι ο όγκος των μετακινήσεων με αυτοκίνητα είναι σε γενικές γραμμές αντίστοιχος με την εποχή προ πανδημίας, ωστόσο η χρήση οχημάτων τα Σαββατοκύριακα φαίνεται να είναι υψηλότερη. Αυτό υποδηλώνει ότι η συμφόρηση στις μετακινήσεις αναψυχής και όχι στις μετακινήσεις για εργασία, είναι αυτή που προκαλεί τη μεγαλύτερη απογοήτευση και οργή.

«Οι αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν περισσότερες προκλήσεις από ποτέ - κίνηση, λακκούβες και οδικά έργα για να αναφέρουμε μόνο μερικά, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για να ξεσπάσουμε στους άλλους οδηγούς», δήλωσε ο Nicholas Lyes, Διευθυντής Πολιτικής και Προτύπων της IAM RoadSmart. «Όλοι πρέπει να μοιραζόμαστε το δρόμο και να έχουμε κατά νου ότι επιθετικές τακτικές όπως η μη διατήρηση απόστασης ασφαλείας από προπορευόμενο όχημα όχι μόνο δε θα εξοικονομήσουν χρόνο, αλλά καταστήσουν μια σύγκρουση περισσότερο πιθανή. Οι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν ότι μερικές φορές υπάρχουν πράγματα που δεν ελέγχονται από αυτούς. Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τα αγχωτικά ταξίδια είναι να σχεδιάζετε τη διαδρομή σας πριν φύγετε και να έχετε αρκετό χρόνο για να φτάσετε στον προορισμό σας».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Άδειες οδήγησης: Διεύρυνση ηλεκτρονικών υπηρεσιών
Όπως έγινε γνωστό, οι πολίτες στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου, θα μπορούν να υποβάλλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για αντικατάσταση του εντύπου άδειας οδήγη...(περισσότερα)
Λακκούβες δεν έχουν μόνο οι ελληνικοί δρόμοι
Μπορεί οι λακκούβες να αποτελούν συνηθισμένο –και επικίνδυνο- θέαμα στους ελληνικούς δρόμους, όμως πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Εξετάσεις κάθε 5 χρόνια επιθυμούν οι οδηγοί άνω των 60 ετών
Η πλειοψηφία των οδηγών ηλικίας άνω των 60 ετών, συμφωνεί με την επανεξέταση ικανοτήτων κάθε 5 χρόνια μετά από την ανανέωση της άδειας οδήγησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμέν...(περισσότερα)
Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)
Πόδια στο ταμπλό: Μια θανάσιμα κακή συνήθεια
Όταν βάζουμε τα πόδια στα ταμπλό ενώ βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού διαπράττουμε ένα τεράστιο λάθος, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, έστω και με μικρή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι από σπάσιμο π...(περισσότερα)
Ευθυγράμμιση: Πότε την ελέγχουμε και γιατί είναι τόσο σημαντική;
Μια από τις ενέργειες που σχετίζονται άμεσα με τη βέλτιστη απόδοση των ελαστικών και κατά συνέπεια, με την ασφάλειά μας στο δρόμο, είναι η ευθυγράμμιση. ...(περισσότερα)
Αττική: Σωρεία παραβάσεων και 14 νεκροί τον Αύγουστο
Οι παραβάσεις και οι θάνατοι ή τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα, δεν έλειψαν ούτε κατά τη διάρκεια του Αυγούστου από την Αττική. ...(περισσότερα)
Περισσότερες από 20.000 τροχαίες παραβάσεις σε μία εβδομάδα
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε και στην οποία περιλαμβάνεται το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, στη χώρα μας καταγράφηκαν 20.508 παραβάσεις. ...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών στην Ισλανδία
Ένας πρωτότυπος τρόπος βρέθηκε στη μακρινή Ισλανδία, ώστε οι οδηγοί να μειώνουν ταχύτητα και να προσέχουν ακόμη περισσότερο τους πεζούς, όταν εισέρχονται σε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη. ...(περισσότερα)

S5 Box