SAFETY FIRST

Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι πιο θυμωμένοι οδηγοί έχουν ηλικία 17-45 ετών.

Ο αυξημένος θυμός, κυρίως στους νεότερους ηλικιακά ανθρώπους, είναι ένα φαινόμενο που τείνει να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, ιδιαίτερα μετά από την πανδημία.

Ο τομέας της οδήγησης δεν εξαιρείται, όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσίευσε ο Οργανισμός IAM Roadsmart .

Μετά από έρευνα σε στατιστικό δείγμα άνω των 2.000 ατόμων, το 63% των οδηγών ηλικίας 17-34 ετών (Gen Z) παραδέχθηκαν πως έχουν πατήσει την κόρνα του οχήματός τους κατά τον τελευταίο χρόνο, για να εκφράσουν το θυμό τους προς άλλον χρήστη του δρόμου.

Από την άλλη, οι οδηγοί ηλικίας άνω των 70 ετών που παραδέχθηκαν τη χρήση κόρνας για τον ίδιο λόγο, περιορίζονται στο 42%, τη στιγμή που το 66% των ερωτηθέντων προβληματίζεται περισσότερο από πέρυσι, αναφορικά με την αυξανόμενη επιθετικότητα που επιδεικνύεται πίσω από το τιμόνι.

Ενδεικτικό της επιθετικής οδικής συμπεριφοράς των Βρετανών, είναι το γεγονός ότι 81% των συμμετεχόντων στην έρευνα, έχει δει άλλους οδηγούς να «κολλούν» στο πίσω μέρος του οχήματος μη τηρώντας απόσταση ασφαλείας, με το 75% αυτών να κινείται σε εθνική οδό ή δρόμο διπλής λωρίδας.

Η συγκεκριμένη ενέργεια αποτέλεσε αιτία σύγκρουσης στο 1/8 των ατυχημάτων της περσινής χρονιάς, τη στιγμή που το 83% των ερωτηθέντων τίθεται σαφέστατα υπέρ της αξιοποίησης δεδομένων από κάμερες κυκλοφορίας κάμερας για τον εντοπισμό τέτοιων περιπτώσεων.

Αξίζει να τονιστεί, πως η επιθετικότητα στο δρόμο είναι πλέον σημαντικός παράγοντας και στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, αφού στατιστικά από το Τμήμα Μεταφορών της Μεγάλης Βρετανίας, δείχνουν πως το 1/10 (περίπου 145 νεκροί) των 1.454 θανάτων στους δρόμους της χώρας το 2023, σχετιζόταν με επιθετική οδική συμπεριφορά.

Συνολικά, το 31% των ερωτηθέντων παραδέχθηκε πως χρησιμοποιεί την κόρνα ώστε να πιέσει τον προπορευόμενο οδηγό να κινηθεί ταχύτερα, τη στιγμή που το 63% δηλώνει πιο ανήσυχο για την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Επιπλέον, τα στοιχεία του Βρετανικού Υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι ο όγκος των μετακινήσεων με αυτοκίνητα είναι σε γενικές γραμμές αντίστοιχος με την εποχή προ πανδημίας, ωστόσο η χρήση οχημάτων τα Σαββατοκύριακα φαίνεται να είναι υψηλότερη. Αυτό υποδηλώνει ότι η συμφόρηση στις μετακινήσεις αναψυχής και όχι στις μετακινήσεις για εργασία, είναι αυτή που προκαλεί τη μεγαλύτερη απογοήτευση και οργή.

«Οι αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν περισσότερες προκλήσεις από ποτέ - κίνηση, λακκούβες και οδικά έργα για να αναφέρουμε μόνο μερικά, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για να ξεσπάσουμε στους άλλους οδηγούς», δήλωσε ο Nicholas Lyes, Διευθυντής Πολιτικής και Προτύπων της IAM RoadSmart. «Όλοι πρέπει να μοιραζόμαστε το δρόμο και να έχουμε κατά νου ότι επιθετικές τακτικές όπως η μη διατήρηση απόστασης ασφαλείας από προπορευόμενο όχημα όχι μόνο δε θα εξοικονομήσουν χρόνο, αλλά καταστήσουν μια σύγκρουση περισσότερο πιθανή. Οι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν ότι μερικές φορές υπάρχουν πράγματα που δεν ελέγχονται από αυτούς. Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τα αγχωτικά ταξίδια είναι να σχεδιάζετε τη διαδρομή σας πριν φύγετε και να έχετε αρκετό χρόνο για να φτάσετε στον προορισμό σας».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Μπορεί η εικονική πραγματικότητα να βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων;
Αυτό θα ερευνήσει ένας οργανισμός από τη Σουηδία, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή... ...(περισσότερα)
Συνεχίζουν την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ οι Έλληνες οδηγοί
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες θανάτων στους δρόμους, ωστόσο οι Έλληνες οδηγοί φαίνεται πως δεν επηρεάζονται από αυτό. ...(περισσότερα)
Φινλανδία: Βραβείο για τις επιδόσεις στην Οδική Ασφάλεια
Η Φινλανδία πέτυχε για ακόμη μια φορά καλές επιδόσεις στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, κατακτώντας μάλιστα και το ομώνυμο βραβείο. ...(περισσότερα)
Βρυξέλλες: Μείωση συγκρούσεων στο κέντρο της πόλης
Οι πρόσφατες αλλαγές στο κυκλοφοριακό σύστημα της πρωτεύουσας του Βελγίου, έχουν ήδη αποφέρει θετικά αποτελέσματα. ...(περισσότερα)
Η ευεργετική επίδραση του Intelligent Speed Assistance
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε στο Youtube ένα βίντεο, που καταδεικνύει τη χρησιμότητα ενός από τα τελευταίας τεχνολογίας έξυπνα συστήμα...(περισσότερα)
Προτάσεις για μέτρα μείωσης των απωλειών στους δρόμους!
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε μια σειρά από προτάσεις, για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας όσον αφορά στην κατηγορία των νέων ανθρώπων (1...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τιμωρία του Vettel με την Οδική Ασφάλεια;
Όσοι παρακολουθούν στενά τη Formula 1,θα γνωρίζουν ήδη για το ζήτημα που απασχολεί το σπορ τις τελευταίες ημέρες, το οποίο είναι το συμβάν μεταξύ των δύο κορυφαίων πιλότων, Sebastian Vettel και Lewis ...(περισσότερα)
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η ανάγκη βελτίωσης των οδικών υποδομών
Η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης επιβάλλει την περαιτέρω βελτίωση των οδικών υποδομών, αφού μελέτες στις ΗΠΑ έχει δείξει πως οι προστατευτικές μπαριέρες δεν μπορούν να συγκρατήσουν τα, αυξημένου βάρους, η...(περισσότερα)
Αξιολόγηση στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης από το Euro NCAP
Ο οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρωτόκολλο αξιολόγησης των νέων οχημάτων, όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. ...(περισσότερα)
Οι τροχαίες παραβάσεις κατά την περίοδο του Πάσχα
Κατά τη διάρκεια της περιόδου 15 Απριλίου-2 Μαΐου, η Τροχαία κατέγραψε 55.534 παραβάσεις έπειτα από 250.690 ελέγχους στη χώρα μας. ...(περισσότερα)

S5 Box