SAFETY FIRST

Η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένει αμείωτη, γεγονός που δημιουργεί πολύ αυξημένο έμμεσο κόστος στους παραβάτες.

Στατιστικά δεδομένα που παρουσίασε ο “IAM Roadsmart”, μη κερδοσκοπικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας στη Μεγάλη Βρετανία, καταδεικνύουν πως ο αριθμός των καταγεγραμμένων κρουσμάτων υπό επήρεια αλκοόλ, παραμένει μεγάλος.

Πέραν της προφανούς αρνητικής επίδρασης στην ασφάλεια των παραβατών, καθώς και των άλλων χρηστών του δρόμου (1.860 νεκροί από τροχαία ατυχήματα το 2023 με αιτία την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ), μια ακόμη παράμετρος που πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν, είναι κατά πόσον επηρεάζεται το... πορτοφόλι των παραβατών.

Πρόσφατη έρευνα του Βρετανικού οργανισμού, ρίχνει φως στο ζήτημα, εξετάζοντας τις άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις.

Πιο συγκεκριμένα, υπολογίζεται πως 100 αυτοκινητιστές ανά ημέρα δέχονται πρόστιμο για οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ, ενώ κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, έχουν προστεθεί 108.000 σημειώσεις (βαθμοί ποινής) σε επιμέρους άδειες οδήγησης, με αυτήν την αιτιολογία.

Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός, πως η ηλικιακή ομάδα στην οποία καταγράφονται οι περισσότερες παραβάσεις, είναι αυτή των 25-39 ετών, με 48.000 κλήσεις.

Ακολουθούν οι μεσήλικες ηλικίας 40-65 ετών, ενώ οι νέοι ηλικίας 17-24, δέχθηκαν 15.000 κλήσεις.

Πιο «ήσυχοι» οδηγοί σε αυτόν τον τομέα είναι όσοι έχουν ηλικία άνω των 65 ετών, που δεν ξεπέρασαν τις 3.000.

Η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες ατυχημάτων στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, όμως ενδιαφέρον παρουσιάζει και το οικονομικό σκέλος της… εξίσωσης.

Καταρχάς, να αναφέρουμε πως σύμφωνα με τη βρετανική νομοθεσία, οι οδηγοί που συλλαμβάνονται να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ χάνουν αυτόματα την άδεια οδήγησης και ενδέχεται να καταδικαστούν σε φυλάκιση ή/και να λάβουν πρόστιμο, ανάλογα με την έκταση της παράβασής τους.

Η καταχώριση (βαθμοί ποινής) θα παραμείνει στην άδεια οδήγησης για 11 χρόνια, ενώ μια δεύτερη παράβαση εντός δέκα ετών θα οδηγήσει σε αφαίρεση της άδειας οδήγησης, για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Βρετανών, το συνολικό (έμμεσο και άμεσο) κόστος σε περίπτωση που κάποιος οδηγός βρεθεί πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ, μπορεί ακόμη και φτάσει στις 81.591 λίρες (σχεδόν 93.680 ευρώ), ποσό που είναι κατά 15% αυξημένο σε σύγκριση με την προηγούμενη αντίστοιχη έρευνα, το 2020.

Αναλύοντας το κόστος, με βάση τα δεδομένα του IAM Roadsmart, σε περίπτωση αφαίρεσης διπλώματος οδήγησης για 15 μήνες, που είναι μια από τις προβλεπόμενες ποινές, προκύπτουν τα εξής:

Χαμένα έσοδα έως 46.787 λίρες (53.687 ευρώ) ειδικά για επαγγελματίες οδηγούς που λαμβάνουν τον μέσο ετήσιο μισθό 37.430 λιρών (42.951 ευρώ)

Επιπλέον κόστος μέχρι 2.481 λίρες (2.846 ευρώ) για μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Το μέχρι πρόσφατα μέγιστο πρόστιμο έως 5.000 λίρες (5.736 ευρώ) που με βάση τη νέα νομοθεσία γίνεται απεριόριστο

Ποσό κατά μέσο όρο έως 13.650 λίρων (15.660 ευρώ) σε νομικά έξοδα

Τέλος, έως επιπλέον 13.673 (15.681 ευρώ) για το επιπλέον κόστος στην ασφάλιση, σε περίπτωση που κάποιος έχει λάβει ποινή DR20 (απόπειρα οδήγησης μεθυσμένος), σε βάθος 11 ετών.


Αξίζει να σημειωθεί, πως ο αριθμός των θανάτων από τροχαία που έχουν ως αιτία την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ αυξήθηκε κατά την τελευταία δεκαετία, ενώ το επιτρεπόμενο όριο συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα κατά την οδήγησης σε Αγγλία και Ουαλία, είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη.

Με αυτήν την αφορμή, το όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ σε Αγγλία και Ουαλία, αναμένεται να μειωθεί από 35 μικρογραμμάρια αλκοόλ ανά 100 ml στο αίμα, σε 22, ποσότητα που θα εναρμονιστεί με εκείνη στη Σκωτία (από το 2014) και άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας: Τι περιλαμβάνουν και ποιος είναι ο σκοπός τους
Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αυξάνουν διαρκώς τη δυναμική τους, οπότε ήρθε η στιγμή να κατανοήσουμε καλύτερα τι αφορούν. ...(περισσότερα)
Αλλαγές στις εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει τη διαφοροποίηση στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις υποψήφιων οδηγών για απόκτηση διπλώματος οδήγησης, με νέο σχέδιο νόμου. ...(περισσότερα)
Μεγάλη χορηγική συμφωνία μεταξύ Heineken και Formula 1
H FOM (Formula One Management) σε πολυετή χορηγική συμφωνία με τη γνωστή ζυθοποιία Heineken, η οποία θα είναι από τον αγώνα της Μόντσα, που θα μετονομαστεί σε Formula 1 Gran Premio Heineken D' Italia ...(περισσότερα)
Έλεγχοι από την Τροχαία σε σχολικά λεωφορεία
Η Τροχαία Αττικής έκανε ελέγχους σε σχολικά λεωφορεία, ενώ αστυνομικοί μοίρασαν σε γονείς και μαθητές, ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τοποθετείται για την Οδική Ασφάλεια
Με αφορμή την 4η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) στις 8-14 Μαΐου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (W.H.O.) τοποθετήθηκε αναφορικά με αυτό ...(περισσότερα)
Ιανουάριος-Ιούλιος 2024: Αύξηση παραβάσεων σε σύγκριση με το 2023
Οι παραβάσεις που καταγράφηκαν στους ελληνικούς δρόμους κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024, παρουσιάζουν αισθητή αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. ...(περισσότερα)
Οδήγηση στην ομίχλη: Ένα απαιτητικό εγχείρημα
Η οδήγηση στην ομίχλη απαιτεί γνώση και αυτοσυγκέντρωση, όμως πάνω από όλα χρειάζεται, όπως σε κάθε δραστηριότητα της οδήγησης, κοινό νου. ...(περισσότερα)
Ξανά σε λειτουργία τα ΚΤΕΟ
Με βάση τα πιο πρόσφατα δεδομένα όσον αφορά στην πανδημία, τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ανοίγουν εκ νέου από τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου. ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)

S5 Box