SAFETY FIRST

Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επιχειρήσεις.

Με τα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά, vans, λεωφορεία) να αγγίζουν το 13% του συνόλου των τετράτροχων στην Ευρώπη, είναι λογικό η συμπεριφορά των οδηγών τους να έχει άμεσο αντίκτυπο στη συνολική εικόνα οδικής ασφάλειας των Ευρωπαϊκών δρόμων.

Δυστυχώς, τα στατιστικά δεδομένα του βρετανικού μη κερδοσκοπικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας “IAM Roadsmart”, δείχνουν πως οι επαγγελματίες οδηγοί δεν είναι όσο προσεκτικοί θα έπρεπε, δημιουργώντας κινδύνους στις καθημερινές μετακινήσεις.

Η έρευνα του “IAM Roadsmart” πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Driving for Work” (Οδήγηση για επαγγελματικούς λόγους) σε στατιστικό δείγμα 4.500 ατόμων.

Σχεδόν το 1/3 (28%) όσων ρωτήθηκαν, απάντησε πως δεν ελέγχει τους καθρέπτες ή τα τυφλά σημεία κατά την κίνηση, με άμεσο αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταποκριθεί επαρκώς σε πιθανούς κινδύνους κατά την κίνηση.

Παράλληλα, σχεδόν το 1/4 (23%) παραδέχθηκε πως δεν διατηρεί αποστάσεις ασφαλείας, πρακτικά «κολλώντας» στο πίσω μέρος των προπορευόμενων οχημάτων.

Τα δύο παραπάνω είναι επικίνδυνα συνολικά για την κίνηση στους δρόμους, αφού είναι προφανές πως ένας οδηγός, που πραγματοποιεί πολλά χιλιόμετρα ημερησίως και μάλιστα με όχημα αυξημένου όγκου, απαιτείται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός για την αποφυγή συγκρούσεων.

Πέραν αυτού όμως, τα στατιστικά δεδομένα που προέκυψαν από την έρευνα, κατέδειξαν πως ο τρόπος οδήγησης των επαγγελματιών, σε μεγάλο βαθμό δεν είναι οικολογικός-οικονομικός, προκαλώντας αυξημένο κόστος για τις επιχειρήσεις και πρόσθετη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Συγκεκριμένα, το 34% κρίθηκε πως δεν μπορεί να διαχειριστεί σωστά την ταχύτητα και το χώρο κατά την κίνηση, κοινώς να έχει πλήρη έλεγχο των διαστάσεων του οχήματός του.

Ακόμη, το 33% των οδηγών βρέθηκε κάτω από το μέσο όρο όσον αφορά στο χρονικό σημείο που αλλάζει σχέση στο κιβώτιο, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησής τους.

Επιπλέον, το 19% κατ’ επανάληψη δεν αλλάζει σωστά τις σχέσεις στο κιβώτιο, προκαλώντας αχρείαστη κίνηση με αυξημένες στροφές, η οποία καταπονεί το όχημα και προκαλεί μεγαλύτερη εκπομπή ρύπων.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Βρετανών, η μη οικονομική-οικολογική οδήγηση μπορεί να στοιχίσει σε επιχειρήσεις με μεγάλο στόλο οχημάτων, έως και 70.000 λίρες (περίπου 81.000 ευρώ) ετησίως.

«Αυτά τα ευρήματα θα απογοητεύσουν πολλούς διαχειριστές στόλων οχημάτων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για τη διασφάλιση της ασφάλειας και τη μείωση του κόστους και του ανθρακικού αποτυπώματος της οργάνωσής τους», δήλωσε ο Διευθυντής Πολιτικής και Προτύπων του “IAM Roadsmart”, Nicholas Lyes.

«Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι κακές συνήθειες εισχωρούν με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και στους καλούς οδηγούς. Οι επιπτώσεις για τους στόλους είναι σημαντικές, όχι μόνο όσον αφορά τις ζημιές στα οχήματα, αλλά και για την ασφάλεια των οδηγών και των άλλων χρηστών του δρόμου και, κατά συνέπεια, για τη φήμη τους. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, οι οδηγοί δεν εκτελούν ούτε τις βασικές ενέργειες, όπως τον έλεγχο των καθρεπτών τους ή τη διατήρηση ασφαλούς απόστασης από τα προπορευόμενα οχήματα».

Ένα πιθανό ελαφρυντικό για αυτή τη συμπεριφορά των οδηγών, μπορεί να είναι η κούραση ή ο αυξημένος φόρτος εργασίας και διαδρομών, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, που ίσως να τους καταστήσουν πιο απρόσεκτους.

Ακόμη και έτσι πάντως, η έκθεση τόσο των ίδιων, όσο και άλλων χρηστών του δρόμου σε κίνδυνο λόγω επιπόλαιης οδήγησης, παραμένει αδικαιολόγητη και άπαντες, οφείλουμε να την εκμηδενίσουμε.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Πόδια στο ταμπλό: Μια θανάσιμα κακή συνήθεια
Όταν βάζουμε τα πόδια στα ταμπλό ενώ βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού διαπράττουμε ένα τεράστιο λάθος, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, έστω και με μικρή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι από σπάσιμο π...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στη Θεσσαλονίκη
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν από κοινού ένα δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου...(περισσότερα)
Φεβρουάριος: Οι παραβάσεις κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο στην Αττική
Η Τροχαία έδωσε στη δημοσιότητα τον αριθμό των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν στην Αττική, κατά τις πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου. ...(περισσότερα)
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών τοποθετείται...
... σχετικά με την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 23.372 παραβάσεις σε 108.445 ελέγχους
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία των ελέγχων σε οδηγούς και οχήματα, κατά το χρονικό διάστημα 10-16 Ιουλίου. ...(περισσότερα)
Τα αυξημένα μέτρα της Τροχαίας για τον Δεκαπενταύγουστο
Η Ελληνική Αστυνομία παρουσίασε τα επιπλέον μέτρα που έχουν ληφθεί, ενόψει της εξόδου του Δεκαπενταύγουστου. ...(περισσότερα)
Πρωταθλητές στις κακές συνήθειες οι Έλληνες οδηγοί
Τα αποτελέσματα του 12ου Βαρόμετρου του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, πιστοποιούν πως οι Έλληνες διατηρούν πολλές από τις κακές τους συνήθειες πίσω από το τιμόνι. ...(περισσότερα)
20.000 οδηγοί ανιχνεύτηκαν υπό επήρεια ναρκωτικών σε Αγγλία και Ουαλία
Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC στη Μεγάλη Βρετανία, από τη στιγμή που άλλαξε η νομοθεσία σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, το 2015, ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν βρεθεί ή και...(περισσότερα)
Χιλιάδες κλήσεις για στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ
Η ελλιπέστατη οδηγική, αλλά και συνολική, παιδεία μας αποκαλύπτεται για ακόμη μια φορά, από τη στατιστική των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν σε αστικές περιοχές, για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2019...(περισσότερα)
Η δυνατή μουσική επηρεάζει την αυτοσυγκέντρωση κατά την οδήγηση
Οι Βρετανοί οδηγοί παραδέχονται πως η αυτοσυγκέντρωσή τους πίσω από το τιμόνι μειώνεται, στις περιπτώσεις που ο ήχος της μουσικής είναι πολύ δυνατός. ...(περισσότερα)

S5 Box