SAFETY FIRST

Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επιχειρήσεις.

Με τα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά, vans, λεωφορεία) να αγγίζουν το 13% του συνόλου των τετράτροχων στην Ευρώπη, είναι λογικό η συμπεριφορά των οδηγών τους να έχει άμεσο αντίκτυπο στη συνολική εικόνα οδικής ασφάλειας των Ευρωπαϊκών δρόμων.

Δυστυχώς, τα στατιστικά δεδομένα του βρετανικού μη κερδοσκοπικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας “IAM Roadsmart”, δείχνουν πως οι επαγγελματίες οδηγοί δεν είναι όσο προσεκτικοί θα έπρεπε, δημιουργώντας κινδύνους στις καθημερινές μετακινήσεις.

Η έρευνα του “IAM Roadsmart” πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Driving for Work” (Οδήγηση για επαγγελματικούς λόγους) σε στατιστικό δείγμα 4.500 ατόμων.

Σχεδόν το 1/3 (28%) όσων ρωτήθηκαν, απάντησε πως δεν ελέγχει τους καθρέπτες ή τα τυφλά σημεία κατά την κίνηση, με άμεσο αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταποκριθεί επαρκώς σε πιθανούς κινδύνους κατά την κίνηση.

Παράλληλα, σχεδόν το 1/4 (23%) παραδέχθηκε πως δεν διατηρεί αποστάσεις ασφαλείας, πρακτικά «κολλώντας» στο πίσω μέρος των προπορευόμενων οχημάτων.

Τα δύο παραπάνω είναι επικίνδυνα συνολικά για την κίνηση στους δρόμους, αφού είναι προφανές πως ένας οδηγός, που πραγματοποιεί πολλά χιλιόμετρα ημερησίως και μάλιστα με όχημα αυξημένου όγκου, απαιτείται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός για την αποφυγή συγκρούσεων.

Πέραν αυτού όμως, τα στατιστικά δεδομένα που προέκυψαν από την έρευνα, κατέδειξαν πως ο τρόπος οδήγησης των επαγγελματιών, σε μεγάλο βαθμό δεν είναι οικολογικός-οικονομικός, προκαλώντας αυξημένο κόστος για τις επιχειρήσεις και πρόσθετη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Συγκεκριμένα, το 34% κρίθηκε πως δεν μπορεί να διαχειριστεί σωστά την ταχύτητα και το χώρο κατά την κίνηση, κοινώς να έχει πλήρη έλεγχο των διαστάσεων του οχήματός του.

Ακόμη, το 33% των οδηγών βρέθηκε κάτω από το μέσο όρο όσον αφορά στο χρονικό σημείο που αλλάζει σχέση στο κιβώτιο, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησής τους.

Επιπλέον, το 19% κατ’ επανάληψη δεν αλλάζει σωστά τις σχέσεις στο κιβώτιο, προκαλώντας αχρείαστη κίνηση με αυξημένες στροφές, η οποία καταπονεί το όχημα και προκαλεί μεγαλύτερη εκπομπή ρύπων.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Βρετανών, η μη οικονομική-οικολογική οδήγηση μπορεί να στοιχίσει σε επιχειρήσεις με μεγάλο στόλο οχημάτων, έως και 70.000 λίρες (περίπου 81.000 ευρώ) ετησίως.

«Αυτά τα ευρήματα θα απογοητεύσουν πολλούς διαχειριστές στόλων οχημάτων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για τη διασφάλιση της ασφάλειας και τη μείωση του κόστους και του ανθρακικού αποτυπώματος της οργάνωσής τους», δήλωσε ο Διευθυντής Πολιτικής και Προτύπων του “IAM Roadsmart”, Nicholas Lyes.

«Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι κακές συνήθειες εισχωρούν με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και στους καλούς οδηγούς. Οι επιπτώσεις για τους στόλους είναι σημαντικές, όχι μόνο όσον αφορά τις ζημιές στα οχήματα, αλλά και για την ασφάλεια των οδηγών και των άλλων χρηστών του δρόμου και, κατά συνέπεια, για τη φήμη τους. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, οι οδηγοί δεν εκτελούν ούτε τις βασικές ενέργειες, όπως τον έλεγχο των καθρεπτών τους ή τη διατήρηση ασφαλούς απόστασης από τα προπορευόμενα οχήματα».

Ένα πιθανό ελαφρυντικό για αυτή τη συμπεριφορά των οδηγών, μπορεί να είναι η κούραση ή ο αυξημένος φόρτος εργασίας και διαδρομών, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, που ίσως να τους καταστήσουν πιο απρόσεκτους.

Ακόμη και έτσι πάντως, η έκθεση τόσο των ίδιων, όσο και άλλων χρηστών του δρόμου σε κίνδυνο λόγω επιπόλαιης οδήγησης, παραμένει αδικαιολόγητη και άπαντες, οφείλουμε να την εκμηδενίσουμε.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα στο κέντρο του Λονδίνου
Όπως αναφέρουν τα μεγαλύτερα ΜΜΕ της Αγγλίας, έως το 2020 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία περαιτέρω μείωσης των ορίων ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα, σε οδούς-κλειδιά του Κεντρικού Λονδίνου. ...(περισσότερα)
H Ford εξελίσσει τεχνολογία προβολέων για πιο ασφαλή οδήγηση τη νύχτα (+video)
Μια νέα τεχνολογία προβολέων υψηλής ανάλυσης, που στοχεύει να διασφαλίσει πως οι οδηγοί θα έχουν το βλέμμα τους στραμμένο αποκλειστικά στο δρόμο τη νύχτα, παρουσιάζει η Ford. ...(περισσότερα)
Μέτρα για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) παρουσίασε μια έκθεση με αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια και πιο συγκεκριμένα, την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμ...(περισσότερα)
709 θάνατοι σε 655 ατυχήματα το 2018
Τα στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα κατά τη χρονιά που πέρασε, δείχνουν ελαφριά μείωση που πάντως, δε μπορεί να θεωρηθεί ως σημαντικό βήμα προόδου ...(περισσότερα)
Θάνατοι από τροχαία και διαφθορά...
Σύμφωνα με μεγάλο αριθμό ερευνών και μελέτη στατιστικών τα τελευταία χρόνια, η σχέση μεταξύ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και τα ποσοστά διαφθοράς σε μία χώρα είναι ευθέως ανάλογη. ...(περισσότερα)
Η χρήση ακουστικών κατά την κίνηση αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος (+video)
Πείραμα της Ford έδειξε πως η χρήση ακουστικών κατά τις μετακινήσεις με τετράτροχα ή δίτροχα οχήματα, καθώς και ως πεζοί, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για τους χρήστες των δρόμων. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα ανά κατηγορία για το 2024
Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε μια λίστα με τα αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας, που απέδωσαν καλύτερα στα τεστ πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια του 2024. ...(περισσότερα)
Τι περιλαμβάνει ο πρώτος άξονας του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια;
Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια που αποκαλύφθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, έγινε γνωστό πως ο πρώτος άξονας περιστρέφεται γύρω από τη συλλογή και χρήση των δεδομένων από τροχα...(περισσότερα)
Νέο σύστημα ανίχνευσης κίνησης ατόμων στο αυτοκίνητο
Ένα σύστημα που θα μπορεί να εξάγει συμπεράσματα για την κατάσταση του οδηγού και να αναλύει το βαθμό ελέγχου που έχει εκείνος στο αυτοκίνητο, έρχεται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)
Νέα από την Ευρώπη σχετικά με την Οδική Ασφάλεια
Η νέα χρονιά φέρνει ελπίδες για περαιτέρω μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, ειδικά για τους νέους. ...(περισσότερα)

S5 Box