SAFETY FIRST

Οι Βρετανικές εταιρείες δεν έχουν την Οδική Ασφάλεια σε πρώτη προτεραιότητα, γεγονός που πιστοποιείται όχι μόνο θεωρητικά, αλλά και με στατιστικά δεδομένα.

Πρόσφατη έρευνα του IAM RoadSmart, Βρετανικού μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας, καταδεικνύει μια ανησυχητική έλλειψη πρόνοιας από την πλευρά των μεγάλων επιχειρήσεων της χώρας, όσον αφορά στην Οδική Ασφάλεια των εταιρικών του στόλων.

Η έρευνα, στα ερωτήματα της οποίας απάντησαν 2.010 ενήλικες από το Ηνωμένο Βασίλειο, φέρνει στην επιφάνεια σημαντικές παραλείψεις οι οποίες πρακτικά μειώνουν το επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, τόσο των οδηγών στον εκάστοτε εταιρικό στόλο όσο και των υπόλοιπων χρηστών των δρόμων.

Πιο συγκεκριμένα, από τα στατιστικά δεδομένα προκύπτει πως το 80% των εταιρικών στόλων δε διαθέτει πολιτική Οδικής Ασφάλειας για τους οδηγούς του.

Ακόμη, στο 48% δεν πραγματοποιούνται συχνοί έλεγχοι ασφαλείας στα οχήματα, ενώ την ίδια στιγμή, το 53% των εταιριών δε διαθέτει άτομο που να είναι επικεφαλής ασφαλείας και υγείας.

Επιπλέον, μόλις το 35% χρησιμοποιεί υπηρεσίες τηλεματικής ή συστήματα GPS, τη στιγμή που το 39% των επαγγελματιών οδηγών δεν έχει λάβει ποτέ κάποια ειδική εκπαίδευση ή αξιολόγηση.

Όλα τα παραπάνω, σε μια περίοδο που πάντοτε σύμφωνα με επίσημα στατιστικά δεδομένα, από την πλευρά της βρετανικής κυβέρνησης, τη ζωή τους στην άσφαλτο χάνουν περισσότερα από 30.000 άτομα ετησίως και 80 άτομα ημερησίως.

«Αυτά τα ευρήματα είναι σίγουρα ανησυχητικά, ειδικά υπό το φως των πρόσφατων κυβερνητικών στοιχείων που δείχνουν ότι η πρόοδος στη μείωση των θανατηφόρων και σοβαρών τραυματισμών έχει σταματήσει», δήλωσε ο Διευθυντής Πολιτικής και Προτύπων του IAM RoadSmart, Nicholas Lyes.

«Ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την οδική ασφάλεια, είναι σαφές ότι ορισμένες πρέπει να κάνουν πολύ περισσότερα για να περιορίσουν τον κίνδυνο που ενέχουν οι οδηγοί τους τόσο για τη δική τους ασφάλεια όσο και για την ασφάλεια των άλλων χρηστών του δρόμου. Η κακή οδήγηση από επιχειρήσεις όχι μόνο θέτει σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια, αλλά απειλεί επίσης να βλάψει τη φήμη των επιχειρήσεων και να προκαλέσει αύξηση των εξόδων επισκευής και των ασφαλίστρων. Η επένδυση σε τακτική εκπαίδευση των οδηγών είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για τις επιχειρήσεις να προωθήσουν την οδική ασφάλεια, την ευημερία του προσωπικού και να διατηρήσουν τα έξοδα σε χαμηλά επίπεδα».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash – Moutaman Kamal

Περισσότερα Safety First

Τα νέα συστήματα ασφαλείας βοηθούν στη μείωση των ατυχημάτων
Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις Η.Π.Α. έδειξε πως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) και Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detection...(περισσότερα)
Το παράλληλο παρκάρισμα είναι ο δυσκολότερος ελιγμός
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία έδειξε πως το παράλληλο παρκάρισμα θεωρείται από τους Βρετανούς ως το δυσκολότερη εγχείρημα κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)
Τα μέτρα της Τροχαίας για την εορταστική περίοδο
Η Τροχαία ανακοίνωσε τα έκτακτα μέτρα που θα ληφθούν κατά την χρονική περίοδο 23 Δεκεμβρίου 2022-8 Ιανουαρίου 2023. ...(περισσότερα)
Πόδια στο ταμπλό: Μια θανάσιμα κακή συνήθεια
Όταν βάζουμε τα πόδια στα ταμπλό ενώ βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού διαπράττουμε ένα τεράστιο λάθος, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, έστω και με μικρή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι από σπάσιμο π...(περισσότερα)
Η αύξηση των SUV επηρεάζει αρνητικά τον διαθέσιμο χώρο και την οδική ασφάλεια εντός πόλεων
Τα αυτοκίνητα SUV καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων στην Ευρώπη, όμως αρκετές είναι οι ενστάσεις αναφορικά με τον όγκο τους και τη μειωμένη ασφάλεια όσον αφορά στους υπόλοιπους χρήσ...(περισσότερα)
Ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας και ενδιαφέροντα στατιστικά
Κατά την ομιλία της στην Βουλή αναφορικά με την δημιουργία του Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δημοσιοποίησε σημαντικά στατιστικά στοιχεία γι...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
Στη Σουηδία οι λιγότεροι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2019
Σύμφωνα με μετρήσεις σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2019, η Σουηδία ήταν η χώρα με το μικρότερο αριθμό θανάτων, με την Ελλάδα να βρίσκεται χαμηλά στη λίστα. ...(περισσότερα)
Οι τελευταίες τροχαίες παραβάσεις του 2022
Κατά την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε σημειώθηκαν 17.753 τροχαίες παραβάσεις, η πλειονότητα των οποίων αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Προτάσεις για μέτρα μείωσης των απωλειών στους δρόμους!
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε μια σειρά από προτάσεις, για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας όσον αφορά στην κατηγορία των νέων ανθρώπων (1...(περισσότερα)

S5 Box