SAFETY FIRST

Η Ελληνική Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των ελέγχων για χρήση κράνους στους δρόμους της χώρας μας, κατά τη χρονική περίοδο 27 Οκτωβρίου-9 Νοεμβρίου 2025.

Στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους» και σύμφωνα με το Κατευθυντήριο Επιχειρησιακό Σχέδιο Τροχαίας, αστυνομικοί από όλες τις Υπηρεσίες Τροχαίας, Αστυνομικών Τμημάτων και Ο.Ε.Π.Τ.Α. σε ολόκληρη τη χώρα, πραγματοποίησαν ελέγχους σε δίκυκλα, καθώς και σε επιχειρήσεις ενοικίασης δίκυκλων.

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα που γνωστοποίησε η Ελληνική Αστυνομία, κατά τη χρονική περίοδο 27 Οκτωβρίου-9 Νοεμβρίου 2025 διενεργήθηκαν στους δρόμους της χώρας, 33.999 έλεγχοι από τους οποίους προέκυψαν συνολικά 3.039 παραβάσεις (2.664 εξ αυτών σε οδηγούς και 375 σε επιβάτες) όσον αφορά στη (μη) χρήση προστατευτικού κράνους σε μοτοσικλέτες.

Από αυτές τις παραβάσεις, οι 1.857 βεβαιώθηκαν σε αναβάτες δικύκλων και οι 317 σε συνεπιβάτες, 424 κλήσεις δόθηκαν σε οδηγούς Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), ενώ 4 παραβάσεις καταγράφηκαν από οδηγούς οχημάτων ATV, που είναι γνωστά και ως «γουρούνες».

Όσον αφορά στην κατανομή των παραβάσεων ανά Περιφέρεια, όπως είναι λογικό εξαιτίας της μεγάλης συγκέντρωσης πληθυσμού, στην… κορυφή βρίσκεται η Αττική (1.352).

Στα Ιόνια νησιά καταγράφηκαν 260 παραβάσεις, ενώ από 215 κλήσεις δόθηκαν σε Κρήτη και Δυτική Ελλάδα.
Πάνω από τις 100 καταγεγραμμένες παραβάσεις βρίσκονται οι Θεσσαλία (174), Νότιο Αιγαίο (171), Θεσσαλονίκη (148), Πελοπόννησος (146), ενώ κάτω από αυτό το άτυπο όριο παρέμειναν Στερεά Ελλάδα, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (86), Κεντρική Μακεδονία (82), Ήπειρος (78), Βόρειο Αιγαίο (19) και Δυτική Μακεδονία (7).

Υπενθυμίζεται, πως με βάση τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), οι ποινές που προβλέπονται για τη μη χρήση κράνους, έχουν διαμορφωθεί ως ακολούθως:

Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες για τον οδηγό δικύκλων, ενώ οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη.

Πρόστιμο 350 ευρώ στον επιβάτη δικύκλου

Πρόστιμο 30 ευρώ για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο.

Όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της η Ελληνική Αστυνομία, «η εκστρατεία δεν αποσκοπεί στην επιβολή κυρώσεων, αλλά στην αλλαγή της αντίληψης των οδηγών και επιβατών σχετικά με την υποχρεωτική χρήση πιστοποιημένου κράνους, ως στοιχειώδους μέτρου προστασίας της ζωής».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Έξοδος από το δρόμο, η βασική αιτία θανάτων στην Victoria της Αυστραλίας
Δημοσίευμα του ιδιαίτερα δραστήριου οργανισμού οδικής ασφάλειας της Αυστραλίας, Transport Accident Commission, αναφέρει πως οι έξοδοι από το δρόμο παραμένουν η σημαντικότερη αιτία θανάτων και τραυματι...(περισσότερα)
Οικολογική οδήγηση: Τι πρέπει να γνωρίζετε;
Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των ορίων ταχύτητας αυξάνει τους θανάτους...
... ή τουλάχιστον, αυτό καταδεικνύει έρευνα για λογαριασμό του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ασφαλούς Οδήγησης σε Αυτοκινητοδρόμους (Insurance Institute for Highway Safety). ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: 6.000 παιδιά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία σε μια δεκαετία
Ο αριθμός των παιδιών ηλικίας έως 14 ετών, που έφυγαν από τη ζωή λόγω τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2011-2020, καθιστά επιτακτική την άμεση εύρεση ...(περισσότερα)
Υπέρ του ελέγχου στοιχείων μέσω κάμερας οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί
Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Οι κακές συνήθειες των επαγγελματιών οδηγών
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επ...(περισσότερα)
Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας: Τι περιλαμβάνουν και ποιος είναι ο σκοπός τους
Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αυξάνουν διαρκώς τη δυναμική τους, οπότε ήρθε η στιγμή να κατανοήσουμε καλύτερα τι αφορούν. ...(περισσότερα)
Με 237 χλμ./ώρα πήγαινε ο Reyes τη στιγμή του μοιραίου ατυχήματος
Ο παγκοσμίου φήμης ποδοσφαιριστής Jose Antonio Reyes έφυγε από τη ζωή, μαζί με δυο ξαδέλφια του, μετά από τροχαίο ατύχημα στην Ισπανία ενώ κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Οι κατασκευαστές θα ευθύνονται για τροχαία ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα
Νομοσχέδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, προβλέπει πως η ευθύνη για τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτόνομα οχήματα δε θα ανήκει στους ιδιοκτήτες, αλλά στους κατασκευαστές. ...(περισσότερα)
Τα αυξημένα μέτρα του τριημέρου από την Τροχαία
Διαβάστε τι περιλαμβάνει ο στρατηγικός σχεδιασμός της Ελληνικής Αστυνομίας, ενόψει του τριημέρου των Αποκριών και της Καθαράς Δευτέρας. ...(περισσότερα)

S5 Box