SAFETY FIRST

Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eurosport.

Οι αγώνες αυτοκινήτου αποτελούσαν ανέκαθεν πεδίο δοκιμών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μέσω του ντοκιμαντέρ "Racing Minds", που παρουσιάζεται από το Eurosport και την M-Sport Ford, η βρετανική ομάδα που έχει την ευθύνη συμμετοχής του Blue Oval στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα.

Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η διαδικασία εξέτασης του τρόπου αξιοποίησης δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Σε αυτό το ντοκιμαντέρ, τα γυρίσματα του οποίου έγιναν στην πίστα του Aragon στην Ισπανία, συμμετέχουν δύο εκ των εργοστασιακών οδηγών της M-Sport στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ο 25χρονος Βρετανός Gus Greensmith και ο 26χρονος Γάλλος Adrien Fourmaux.

Αμφότεροι μπαίνουν στη διαδικασία οδήγησης ενός Ford Puma στην πίστα, ενώ η επιστημονική ομάδα που ηγήθηκε της προσπάθειας, είχε τοποθετήσει αισθητήρες στο κράνος του καθενός.

SF RacingMinds02

Με αυτόν τον τρόπο, επιτεύχθηκε η μέτρηση των σημάτων από τον εγκέφαλο του κάθε οδηγού, ενόσω βρισκόταν στη δράση πίσω από το τιμόνι, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση των επιδόσεων.

Σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει τους οδηγούς της Ford να πετύχουν καλύτερους χρόνους. Βέβαια, η ανάλυση των δεδομένων θα μπορούσε δυνητικά να επεκταθεί και στη διαδικασία κίνησης στο δρόμο, αυξάνοντας την ασφάλεια.

Οι δύο οδηγοί υποβλήθηκαν σε πρωτοποριακά, όπως χαρακτηρίστηκαν από το Eurosport και την Ford, εντός και εκτός πίστας.
Μεταξύ των επιστημόνων που απασχολήθηκαν με την ανάλυση της ροής εγκεφαλικών δεδομένων ενός οδηγού σε πραγματικό χρόνο, ήταν ο Dr. Ηλίας Μουχλιανίτης, λέκτορας Γνωστικών Νευροεπιστημών.

Ο συμπατριώτης μας, ανέφερε πως η μεγαλύτερη πρόκληση αφορούσε στη μέτρηση εγκεφαλικών λειτουργιών και δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, ενώ δηλαδή ο οδηγός βρισκόταν σε κίνηση με το αυτοκίνητο.

Ο βασικός λόγος για αυτό, είναι πως η συγκεκριμένη διαδικασία δεν είναι άγνωστη, αλλά συνήθως συμβαίνει σε απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον και όχι σε απευθείας χρόνο, ενώ ένας οδηγός βρίσκεται στο αυτοκίνητο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Δείτε το ντοκιμαντέρ Racing Minds

Περισσότερα Safety First

Intelligent Speed Assistance: Το σύστημα που γίνεται υποχρεωτικό από το 2022
Από την επόμενη χρονιά, όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα διαθέτουν έξυπνο σύστημα περιορισμού ταχύτητας. ...(περισσότερα)
Αίτια και είδη θανατηφόρων τροχαίων το 2018
Στα στατιστικά της Τροχαίας για τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν το 2018, έχουν καταγραφεί τα αίτια, καθώς και τα είδη τους. Διαβάστε ποια είναι αυτά. ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά των τροχαίων στην Ελλάδα
Τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους δυστυχώς είναι ένα σύνηθες φαινόμενο με ολέθριες, σε πολλές περιπτώσεις, επιπτώσεις. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Ετοιμάζεται νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτροκίνηση
Μιλώντας στο πλαίσιο του Συνεδρίου "Energy Dialogues", ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε πως το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση, βρίσκεται προ των πυλών τ...(περισσότερα)
Αισθητήρες παρκαρίσματος: Το πιο δημοφιλές
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι νέοι οδηγοί θεωρούν πιο σημαντικό προαιρετικό αξεσουάρ για το αυτοκίνητο, τους αισθητήρες παρκαρίσματος. ...(περισσότερα)
Αύξηση της κίνησης κατά 37,5% στην Αττική σε σύγκριση με το πρώτο lockdown
Με βάση τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 37,5%, ενώ είναι μειωμένη συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ έχει μειωθεί κατά 15,4% σε σχ...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στη Θεσσαλονίκη
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν από κοινού ένα δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου...(περισσότερα)
Victoria Αυστραλίας: Οι λιγότεροι θάνατοι όλων των εποχών από τροχαία το 2018
Μια σημαντική μέτρηση κατέγραψε το Κράτος της Victoria στην Αυστραλία, καθώς το 2018 ήταν η χρονιά με τους λιγότερους θανάτους από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης δεν υποκαθιστούν τους οδηγούς
Στις πρόσφατες δοκιμές ασφάλειας που έγιναν από το Euro NCAP, προστέθηκε για πρώτη φορά και ο έλεγχος των αυτόματων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ο οποίος έδειξε πως τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης...(περισσότερα)

S5 Box