SAFETY FIRST

Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα.

H εποχή που το όριο ταχύτητας εντός των μεγάλων πόλεων βρισκόταν στα 50 χλμ./ώρα φαίνεται πως έχει περάσει. Πιο πρόσφατη προσθήκη στον κατάλογο όσο από αυτές, μείωσαν το όριο ταχύτητας στους περισσότερους δρόμους τους, είναι το Άμστερνταμ.

Οι Ολλανδοί ακολούθησαν το παράδειγμα πολλών ακόμη μεγάλων πόλεων σε Γαλλία, Φινλανδία, Νορβηγία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Καναδά, της Ουαλίας ως χώρας ή της Ελβετίας . 

Μεταξύ των μεγάλων πόλεων που έχουν ήδη εντάξει τα 30 χλμ./ώρα ως όριο ταχύτητας, συμπεριλαμβάνονται το Παρίσι, οι Βρυξέλλες, η Μαδρίτη, το Κάρντιφ της Ουαλίας κ.α.

Όπως ανακοινώθηκε από τις αρχές του Άμστερνταμ, το όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα θα ισχύσει στο 80% των δρόμων της πόλης από τις 8 Δεκεμβρίου 2023, ενώ τα αντίστοιχα σήματα έχουν ήδη αρχίσει να τοποθετούνται.

Επιπλέον, για την υποβοήθηση της απρόσκοπτης λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα υπάρχει ειδική λωρίδα όπου το όριο ταχύτητας παραμένει 50 χλμ./ώρα.

Στο πλαίσιο της καλύτερης ενημέρωσης των πολιτών, η επίσημη ιστοσελίδα της ολλανδικής πόλης φιλοξενεί άρθρο με στατιστικά δεδομένα, μέσω των οποίων αιτιολογείται η απόφαση για την μείωση του ορίου ταχύτητας.

Ένα σημαντικό στοιχείο, αφορά στην απόσταση πέδησης, αφού ένα όχημα χρειάζεται περίπου 14 λιγότερα μέτρα (13 αντί για 27), εφόσον κινείται με 30 αντί για 50 χλμ./ώρα, για να ακινητοποιηθεί.

Ακόμη, η πιθανότητα επιβίωσης πεζού σε περίπτωση σύγκρουσης με όχημα το οποίο κινείται με 30 χλμ./ώρα είναι 95%, ενώ και η ηχορύπανση αναμένεται να μειωθεί στο μισό.

Με δεδομένο ότι η αντίδραση του μέσου ανθρώπου σε οπτικό ερέθισμα είναι περίπου 1 δευτερόλεπτο, αυτό σημαίνει πως ο μέσος οδηγός θα αντιδράσει, όχι θα ακινητοποιήσει το όχημά του, έχοντας διανύσει 5,5 μέτρα παραπάνω, εφόσον κινείται με 50 χλμ./ώρα, αντί για 30 χλμ./ώρα.

Αν σε αυτό προσθέσουμε την μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης κατά 15 μέτρα, λόγω των περισσότερων χιλιομέτρων, αντιλαμβάνεστε πως μόνο μια αλλαγή δεδομένων, αυτή της μειωμένης ταχύτητας, μπορεί να προσφέρει επιπλέον 20 μέτρα αντίδρασης, η οποία δύναται να προστατεύσει μία ή και περισσότερες ανθρώπινες ζωές.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: www.amsterdam.nl

Περισσότερα Safety First

Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η μείωση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία!
Το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών που προκύπτουν από αυτά, είναι μεταξύ των πιο σημαντικών από όσα απασχολούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τηλεργασία με τα τροχαία ατυχήματα;
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Πώς επηρεάζεται η πίεση των ελαστικών μας από τη ζέστη
Η κατάλληλη πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας παίζει σημαντικό ρόλο για την ασφάλεια, με την εξωτερική θερμοκρασία να αποτελεί καθοριστικό παράγοντα σε κάθε περίπτωση. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Αύξηση των εφήβων που κινούνται στο δρόμο χωρίς ασφάλιση
Ο αριθμός των νέων που χρησιμοποιούν ανασφάλιστα οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο παρουσιάζει διαρκή αύξηση, με το πρόβλημα να εστιάζεται κυρίως στα ηλεκτρικά scooters. ...(περισσότερα)
Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε ποινές και πρόστιμα
Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις ποινές και στα πρόστιμα. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Οι κατασκευαστές θα ευθύνονται για τροχαία ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα
Νομοσχέδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, προβλέπει πως η ευθύνη για τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτόνομα οχήματα δε θα ανήκει στους ιδιοκτήτες, αλλά στους κατασκευαστές. ...(περισσότερα)
Ιστορικό υψηλό για χρήση ζώνης στις Η.Π.Α.
Η χρήση ζώνης στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασε για το 2016 σε επίπεδα που δεν έχει ξαναβρεθεί στο παρελθόν, καθώς οι χρήστες των Αμερικανικών δρόμων φορούν ζώνη σε ποσοστό 90,1%, που είναι σαφώς βελτιωμ...(περισσότερα)
Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου: Παραβάσεων συνέχεια
Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές. ...(περισσότερα)
Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ: 482 παραβάσεις σε 3 ημέρες
Οι έλεγχοι της Τροχαίας συνεχίζονται και κατά το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου, διενεργήθηκαν αλκοτέστ σε 12.774 οδηγούς, από τα οποία προέκυψαν 482 παραβάσεις σε όλη τη χώρα. ...(περισσότερα)

S5 Box