SAFETY FIRST

Όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά τη συνεδρίαση των 28 Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Βαλέττα της Μάλτας, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν το 2016 κατά 2% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.


Οι στατιστικές που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δείχνουν μια πτώση 2% στους θανάτους σε όλη την Ευρώπη, καθώς το 2016 έχασαν τη ζωή τους στους Ευρωπαϊκούς δρόμους 25.500 άνθρωποι, που είναι 600 λιγότεροι σε σύγκριση με το 2015 και 6000 λιγότεροι σε σύγκριση με το 2010. Επιπλέον, η Επιτροπή υπολογίζει πως ακόμη 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά. Μετά από 2 χρόνια στασιμότητας, το 2016 αποτελεί σημείο καμπής σε θετικά αποτελέσματα, ενώ επισημαίνεται πως από το 2010 μέχρι και σήμερα, οι απώλειες στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν μειωθεί συνολικά κατά 19%. Παρόλα αυτά, αν η μείωση δεν επιταχυνθεί περαιτέρω, ο στόχος της μείωσης των θανάτων στο μισό όταν ολοκληρωθεί η δεκαετία, δηλαδή το 2020, φαντάζει από δύσκολος έως ακατόρθωτος.
Η Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc δήλωσε: "Οι σημερινές στατιστικές δείχνουν μια βελτίωση και αποτελούν μια θετική βάση. Όμως αυτό που με ανησυχεί δεν είναι οι αριθμοί καθαυτοί, αλλά οι ζωές που χάνονται και οι οικογένειες που μένουν πίσω. Σήμερα θα χαθούν ακόμη 70 ζωές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και 490 άτομα θα τραυματιστούν σοβαρά. Καλώ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να αυξήσουν την προσπάθειά τους, ώστε να πετύχουμε τον αντικειμενικό μας στόχο που είναι ο υποδιπλασιασμός των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, με την ολοκλήρωση της δεκαετίας 2010-2020".

Οι αιτίες θανάτου ποικίλουν μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όμως παρόλο που οι διαφορές μειώνονται κάθε χρόνο, χοντρικά στις χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων υπάρχουν 3 φορές μεγαλύτερες πιθανότητες να χάσει ένας πολίτης τη ζωή του από τροχαίο ατύχημα, σε σύγκριση με εκείνες που έχουν χαμηλότερους δείκτες. Αξίζει να σημειωθεί, πως το 2016 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε για πρώτη φορά στοιχεία αναφορικά με τους σοβαρούς τραυματισμούς, συγκεντρώνοντας στοιχεία από 16 Κράτη-Μέλη της Ε.Ε. που αποτελούν το 80% του πληθυσμού. Με βάση αυτά τα στοιχεία, 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά, ενώ μεγάλο ποσοστό αυτών ανήκει στις ευάλωτες ομάδες χρηστών των δρόμων, όπως οι δικυκλιστές ή οι πεζοί.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Παρακάτω, απεικονίζεται ο πίνακας των θανάτων ανά 1 εκατομμύριο κατοίκων, στις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας έχει σημειωθεί σημαντική μείωση, με ποσοστό 36% στους θανάτους από τροχαία κατά το διάστημα 2010-2016, εντούτοις παραμένουμε στις ψηλότερες θέσεις αυτής της δυσάρεστης κατάστασης. 

 

2010

2015

2016

2015 - 2016

2010 - 2016

Belgium

77

65

56

-13%

-24%

Bulgaria

105

98

99

0%

-9%

Czech Republic

77

70

59

-16%

-23%

Denmark

46

31

37

18%

-18%

Germany

45

43

39

-7%

-12%

Estonia

59

51

54

6%

-10%

Ireland

47

36

40

13%

-11%

Greece

112

73

75

2%

-35%

Spain

53

36

37

2%

-31%

France

64

54

54

0%

-13%

Croatia

99

82

73

-12%

-28%

Italy

70

56

54

-5%

-21%

Cyprus

73

67

54

*

-23%

Latvia

103

95

80

-16%

-28%

Lithuania

95

83

65

-22%

-37%

Luxembourg

64

64

52

*

-6%

Hungary

74

65

62

-6%

-18%

Malta

36

26

51

*

69%

Netherlands

32

31

33

4%

3%

Austria

66

56

49

-11%

-23%

Poland

102

77

79

2%

-23%

Portugal

80

57

54

-10%

-40%

Romania

117

95

97

1%

-19%

Slovenia

67

58

63

8%

-6%

Slovakia

65

57

50

-12%

-22%

Finland

51

49

45

-6%

-8%

Sweden

28

27

27

2%

-1%

United Kingdom

30

28

28

1%

-4%

EU

63

51.5

50

-2%

-19%

Περισσότερα Safety First

Οι συνέπειες της απώλειας συγκέντρωσης και των μειωμένων αντανακλαστικών στην οδήγηση
Η οδήγηση αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες της καθημερινότητάς μας και ως εκ τούτου, η αντιμετώπισή της απαιτεί τη δέουσα σοβαρότητα. ...(περισσότερα)
709 θάνατοι σε 655 ατυχήματα το 2018
Τα στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα κατά τη χρονιά που πέρασε, δείχνουν ελαφριά μείωση που πάντως, δε μπορεί να θεωρηθεί ως σημαντικό βήμα προόδου ...(περισσότερα)
Αυτοκίνητα που επικοινωνούν μεταξύ τους;
Μπορεί ο τίτλος να περιγράφει ένα σενάριο που φαντάζει μακρινό, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική... ...(περισσότερα)
Συνεχίζονται οι έλεγχοι της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα
Η Τροχαία συνεχίζει τους ελέγχους στις Περιφέρειες της χώρας, εστιάζοντας αυτή τη φορά σε Πελοπόννησο και Κεντρική Μακεδονία. ...(περισσότερα)
Τροχαία και παραβάσεις Μαρτίου στην Αττική
Ανακοινώθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής τα τροχαία ατυχήματα και οι παραβάσεις στην Αττική κατά τον περασμένο Μάρτιο, όπου δυστυχώς ξεχωρίζουν οι 15 νεκροί σε ισάριθμα θανατηφόρα τροχαία ...(περισσότερα)
Ολλανδία: Μείωση ορίων ταχύτητας, για μείωση εκπομπής ρύπων
Σε μια κίνηση που έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις, η Ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδιο μείωσης των ορίων ταχύτητας κατά τη διάρκεια της ημέρας, με πρώτο στόχο τη μείωση της εκπομπής ρύπων και όχι, ...(περισσότερα)
Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)
Ουαλία: Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Η Ουαλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που ψηφίζει την μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια (30 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Μπολόνια: Θετικά αποτελέσματα από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα
Έναν χρόνο μετά από την υιοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα στην Μπολόνια, διαπιστώθηκε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ια πρώτη φορά στην ιστορία καταγραφή...(περισσότερα)
Συνεχίζονται τα αυξημένα κυκλοφοριακά μέτρα και για την Πρωτομαγιά
Έπειτα από τις ημέρες του Πάσχα, η Τροχαία προχωρά στην εφαρμογή αντίστοιχων μέτρων και για το ερχόμενο τριήμερο της Πρωτομαγιάς. ...(περισσότερα)

S5 Box