SAFETY FIRST

Η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές στην Ευρώπη, όπως φαίνεται από πρόσφατα αιτήματα σε Ιταλία και Αυστρία.

Κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, είχαμε συνηθίσει στην υιοθέτηση του ορίου ταχύτητας 50 χλμ./ώρα εντός αστικών περιοχών. Μετά από έρευνες στην Ευρώπη, υποστηρίχθηκε πως η περαιτέρω μείωση του ορίου ταχύτητας κατά την κίνηση εντός πόλης, είναι απαραίτητη.

Συγκεκριμένα, στατιστικές έχουν δείξει πως αν ένας πεζός χτυπηθεί από όχημα με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, οι πιθανότητες επιβίωσης είναι 95%, ενώ αν αυτό συμβεί με 50 χλμ./ώρα, αυτές μειώνονται στο 55%.

Σε αυτό το πλαίσιο, πολλές πόλεις σε Γαλλία, Φινλανδία, Νορβηγία, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία, Καναδά https://www.iaveris.gr/safety-first/398-isxys-30-km-paris. , η Ουαλία ως χώρα https://www.iaveris.gr/safety-first/445-wales-meiosi-oriou-taxititas-katoikimenes-perioxes και η Ελβετία που ανακοίνωσε ήδη τα πρώτα θετικά αποτελέσματα https://www.iaveris.gr/safety-first/463-elvetia-meiosi-orion-tachititas-meiosi-sovaron-troxaion, έχουν προβεί σε μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών, στα 30 χλμ./ώρα.

Οι φωνές προς αυτή την κατεύθυνση πληθαίνουν, καθώς σε ολοένα και περισσότερες χώρες δημιουργείται… κίνημα, υπέρ της συγκεκριμένης μείωσης. Στην Μπολόνια της Ιταλίας, η οποία έχει ήδη μειώσει τα όρια ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα, κατατέθηκε πρόταση με την υποστήριξη των Αρχών της πόλης, μιας οργάνωσης ποδηλατών και του τοπικού Δικτύου Πανεπιστημίων Βιώσιμης Ανάπτυξης, σύμφωνα με την οποία ζητείται η υιοθέτηση αυτού του ορίου ταχύτητας σε κάθε πόλη της Ιταλίας.

Αντίστοιχα, o Αυστριακός Οργανισμός Κινητικότητας και Μεταφορών VCÖ, συνεχίζοντας μια πρωτοβουλία που είχε ξεκινήσει πέρυσι στη Γερμανία, ζήτησε τον ορισμό ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα όχι μόνο σε στενούς δρόμους εντός πόλεων της Αυστρίας, αλλά και σε φαρδύτερους, ειδικά εφόσον αυτοί βρίσκονται κοντά σε σχολεία.

Η απήχηση αυτής της πρότασης είναι μεγάλη, αφού αρχικά είχαν συμμετάσχει 742 Δήμοι της Γερμανίας, στους οποίους προστέθηκαν επιπλέον 120 Δήμοι από την Αυστρία.

Στα καθ’ ημάς, η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» είναι πάντοτε υπέρ της μείωσης των ορίων ταχύτητας, ιδιαίτερα εντός αστικού ιστού.

Για να γίνουν πιο κατανοητά τα μεγέθη στα οποία αναφερόμαστε, η κίνηση ενός οχήματος με 50 χλμ./ώρα και 30 χλμ./ώρα, μεταφράζεται σε 13,8 μέτρα/δλ. και 8,3 μέτρα/δλ. αντίστοιχα.

Με δεδομένο ότι η αντίδραση του μέσου ανθρώπου σε οπτικό ερέθισμα είναι περίπου 1 δευτερόλεπτο, αυτό σημαίνει πως ο μέσος οδηγός θα αντιδράσει, όχι θα ακινητοποιήσει το όχημά του, έχοντας διανύσει 5,5 μέτρα παραπάνω, εφόσον κινείται με 50 χλμ./ώρα, αντί για 30 χλμ./ώρα.

Αν σε αυτό προσθέσουμε την μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης λόγω των περισσότερων χιλιομέτρων, γίνεται αντιληπτό πόσο κρίσιμο μπορεί να είναι αυτό το διάστημα, ώστε να αποσοβηθούν ή έστω να μειωθούν οι συνέπειες ενός τροχαίου ατυχήματος, που ιδιαίτερα εντός πόλης είναι πολύ εύκολο να συμβεί…

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash – Petr Slovacek

Περισσότερα Safety First

Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Οι καλύτερες και χειρότερες πόλεις για οδήγηση στον κόσμο - Η θέση της Αθήνας
Μεγάλη έρευνα ανέδειξε τις καλύτερες, αλλά και τις χειρότερες πόλεις για τους οδηγούς παγκοσμίως, με την Αθήνα βρίσκεται μόλις στην 90ή θέση της κατάταξης, έχοντας ωστόσο και μια πρωτιά... ...(περισσότερα)
Ηλικίες, ώρες και οδικά δίκτυα των θανατηφόρων τροχαίων του 2019
Τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας προσφέρουν μεταξύ άλλων, δεδομένα σχετικά με την ηλικία, την ώρα, καθώς και το οδικό δίκτυο που συνέβησαν τα θανατηφόρα τροχαία κατά τη χρονιά που πέρασ...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
Τα νέα συστήματα ασφαλείας βοηθούν στη μείωση των ατυχημάτων
Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις Η.Π.Α. έδειξε πως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) και Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detection...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Πιο αυστηρή νομοθεσία για τους αρχάριους οδηγούς
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επεξεργάζεται την υιοθέτηση πιο αυστηρών ποινών και την ισχύ τους όχι μόνο στη χώρα που διαπράχθηκε μία παράβαση, ιδιαίτερα για τους αρχάριους οδηγούς όσον αφορά σε περιπτώσεις οδήγη...(περισσότερα)
Η νέα έκθεση του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια
Στη δημοσιότητα δόθηκε η τελευταία έκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών σχετικά με τη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: O τρόπος βαθμολόγησης
Το συνολικό σκορ υπολογίζεται ως άθροισμα πόντων της κάθε ενότητας ενώ πρέπει οπωσδήποτε σε καμιά ενότητα να μην υπάρχει βαθμός κάτω από τη βάση. ...(περισσότερα)
Όχι στην τοποθέτηση των παιδιών στο παιδικό κάθισμα με μπουφάν
Μόλις χαμηλώσει η θερμοκρασία, πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να διατηρούμε το μπουφάν στο αυτοκίνητο και ακριβώς το ίδιο, κάνουμε για τα παιδιά τα οποία κάθονται στο παιδικό κάθισμα. ...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)

S5 Box