SAFETY FIRST

Τα ατυχήματα που συντελούνται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους έχουν πολλές και διαφορετικές αιτίες, με τις παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να αποτελούν ένα συνηθισμένο φαινόμενο που οδηγεί, πολύ συχνά, σε σοβαρά ατυχήματα.


Η ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας διαθέτει ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με το είδος, αλλά και τον αριθμό των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. στους ελληνικούς δρόμους. Πιο "δημοφιλής" παραβίαση είναι εκείνη των ορίων ταχύτητας, με 173.476 καταγεγραμμένα περιστατικά το 2015, τη στιγμή που η ίδια παραβίαση για το 2014 είχε καταγραφεί 156.892 φορές. Ακολουθεί η μη χρήση κράνους, που πάντως το 2015 μειώθηκε σε 52.783 περιπτώσεις σε σύγκριση με τις 54.354 του 2014 και η μη χρήση ζώνης, που επίσης μειώθηκε από 34.526 περιπτώσεις το 2014, σε 29.611 το 2015.

Σημαντικός αριθμός, που μάλιστα δεν είχε μεγάλη αυξομείωση είναι εκείνος όσων οδηγούσαν υπό την επήρεια μέθης, με 29.191 καταγεγραμμένα περιστατικά το 2015, έναντι 29.597 την περασμένη χρονιά. Η χρήση κινητού τηλεφώνου, που αποτελεί επίσης μια σημαντική αιτία ατυχημάτων λόγω της απόσπασης προσοχής του οδηγού, είχε 23.459 καταγεγραμμένα περιστατικά το 2014, που μειώθηκαν σε 19.730 περιστατικά το 2015. Σημειώνεται, πως ακόμη μια παραβίαση που συνέβη πολλές φορές αφορούσε στο ΚΤΕΟ των αυτοκινήτων, καθώς 30.683 φορές βρέθηκαν αυτοκίνητα χωρίς ΚΤΕΟ το 2014, που την επόμενη χρονιά μειώθηκαν στα 25.130.

Αν και η φύση των παραβιάσεων είναι τέτοια που δεν έχουν όλες την ίδια βαρύτητα, εντούτοις οι έρευνες έχουν δείξει πως όσο μεγαλύτερη είναι η μείωση των παραβιάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά και όσο καλύτερη είναι η αστυνόμευση σε αυτό, τόσο μειώνονται τα Τροχαία Ατυχήματα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

ΠΗΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ (www.astynomia.gr)

Περισσότερα Safety First

Κοινή γραμμή των Ευρωπαίων υπουργών Μεταφορών για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε τα πρόσφατα συμπεράσματα και τις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, όσον αφορά στις συλλογικές ενέργειες που απαιτούνται για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας σ...(περισσότερα)
Ανησυχητικά αποτελέσματα για την οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή φαρμάκων
Η οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή χαπιών είναι ένα ζήτημα που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, γεγονός που αποδεικνύεται στην περίπτωση της Μεγάλης Βρετανίας. ...(περισσότερα)
Πολιτική Βούληση και Συναισθηματική Νοημοσύνη
Ο Ιαβέρης γράφει με αφορμή τον κορονοϊό, μια άποψη που αφορά και στην Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέοι κανόνες τιμωρίας οδηγών για τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προχώρησε σε ψήφισμα για την θεσμοθέτηση νέων κανόνων, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν την τιμωρία οδηγών που διαπράττουν τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους. ...(περισσότερα)
Δυνατότητα οδήγησης δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων μεταξύ 2010 και 2018
Σύμφωνα με τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων από το 2010 μέχρι το 2018. ...(περισσότερα)
Ιανουάριος-Ιούλιος 2024: Αύξηση παραβάσεων σε σύγκριση με το 2023
Οι παραβάσεις που καταγράφηκαν στους ελληνικούς δρόμους κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024, παρουσιάζουν αισθητή αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. ...(περισσότερα)
Έλεγχοι από την Τροχαία σε σχολικά λεωφορεία
Η Τροχαία Αττικής έκανε ελέγχους σε σχολικά λεωφορεία, ενώ αστυνομικοί μοίρασαν σε γονείς και μαθητές, ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των SUV επηρεάζει αρνητικά τον διαθέσιμο χώρο και την οδική ασφάλεια εντός πόλεων
Τα αυτοκίνητα SUV καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων στην Ευρώπη, όμως αρκετές είναι οι ενστάσεις αναφορικά με τον όγκο τους και τη μειωμένη ασφάλεια όσον αφορά στους υπόλοιπους χρήσ...(περισσότερα)
Πρωταθλητές στις κακές συνήθειες οι Έλληνες οδηγοί
Τα αποτελέσματα του 12ου Βαρόμετρου του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, πιστοποιούν πως οι Έλληνες διατηρούν πολλές από τις κακές τους συνήθειες πίσω από το τιμόνι. ...(περισσότερα)

S5 Box