SAFETY FIRST

Τα ατυχήματα που συντελούνται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους έχουν πολλές και διαφορετικές αιτίες, με τις παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να αποτελούν ένα συνηθισμένο φαινόμενο που οδηγεί, πολύ συχνά, σε σοβαρά ατυχήματα.


Η ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας διαθέτει ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με το είδος, αλλά και τον αριθμό των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. στους ελληνικούς δρόμους. Πιο "δημοφιλής" παραβίαση είναι εκείνη των ορίων ταχύτητας, με 173.476 καταγεγραμμένα περιστατικά το 2015, τη στιγμή που η ίδια παραβίαση για το 2014 είχε καταγραφεί 156.892 φορές. Ακολουθεί η μη χρήση κράνους, που πάντως το 2015 μειώθηκε σε 52.783 περιπτώσεις σε σύγκριση με τις 54.354 του 2014 και η μη χρήση ζώνης, που επίσης μειώθηκε από 34.526 περιπτώσεις το 2014, σε 29.611 το 2015.

Σημαντικός αριθμός, που μάλιστα δεν είχε μεγάλη αυξομείωση είναι εκείνος όσων οδηγούσαν υπό την επήρεια μέθης, με 29.191 καταγεγραμμένα περιστατικά το 2015, έναντι 29.597 την περασμένη χρονιά. Η χρήση κινητού τηλεφώνου, που αποτελεί επίσης μια σημαντική αιτία ατυχημάτων λόγω της απόσπασης προσοχής του οδηγού, είχε 23.459 καταγεγραμμένα περιστατικά το 2014, που μειώθηκαν σε 19.730 περιστατικά το 2015. Σημειώνεται, πως ακόμη μια παραβίαση που συνέβη πολλές φορές αφορούσε στο ΚΤΕΟ των αυτοκινήτων, καθώς 30.683 φορές βρέθηκαν αυτοκίνητα χωρίς ΚΤΕΟ το 2014, που την επόμενη χρονιά μειώθηκαν στα 25.130.

Αν και η φύση των παραβιάσεων είναι τέτοια που δεν έχουν όλες την ίδια βαρύτητα, εντούτοις οι έρευνες έχουν δείξει πως όσο μεγαλύτερη είναι η μείωση των παραβιάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά και όσο καλύτερη είναι η αστυνόμευση σε αυτό, τόσο μειώνονται τα Τροχαία Ατυχήματα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

ΠΗΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ (www.astynomia.gr)

Περισσότερα Safety First

Γαλλία: Δίπλωμα οδήγησης στα 17 έτη
Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε πως οι νέοι της χώρας θα μπορούν να λαμβάνουν άδεια οδήγησης από την ηλικία των 17 ετών. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα ανά κατηγορία για το 2024
Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε μια λίστα με τα αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας, που απέδωσαν καλύτερα στα τεστ πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια του 2024. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Πιο αυστηρή νομοθεσία για τους αρχάριους οδηγούς
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επεξεργάζεται την υιοθέτηση πιο αυστηρών ποινών και την ισχύ τους όχι μόνο στη χώρα που διαπράχθηκε μία παράβαση, ιδιαίτερα για τους αρχάριους οδηγούς όσον αφορά σε περιπτώσεις οδήγη...(περισσότερα)
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης - από 17 ετών θα μπορούν να ξεκινήσουν την εκπαίδευσή τους οι υποψήφιοι οδηγοί
Νομοσχέδιο με στόχο την αναμόρφωση του πλαισίου εκπαίδευσης, θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων νέων οδηγών, ετοιμάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ...(περισσότερα)
Μεταφορά ποινών για οδικά παραπτώματα σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με νέα νομοθεσία που θα απαιτεί την αμοιβαία αναγνώριση ποινών για παραπτώματα οδηγών σε όλες τις χώρες της ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
1 στους 2 Βρετανούς ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από τον ίδρυμα Brake, που ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια στη Μ. Βρετανία, το 52% των Βρετανών οδηγών ομολογεί ότι ξεπερνά τα όρια των 20 μιλίων/ώρα, στις περιοχές που υπά...(περισσότερα)
Υπνηλία κατά την οδήγηση: Ένα υποτιμημένο φαινόμενο
Μια από τις πιο σημαντικές και όμως λιγότερο προβεβλημένες αιτίες θανάτων στους δρόμους ανά τον κόσμο, είναι η οδήγηση κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός είναι μισοκοιμισμένος. ...(περισσότερα)
Έρευνα στις Η.Π.Α. για τη χρήση πίσω ζώνης ασφαλείας
Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των αυτοκινήτων.Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των ...(περισσότερα)
Περισσότερη κίνηση σε σύγκριση με το περσινό lockdown στην Αττική
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση κατά την πρώτη ημέρα του φετινού lockdown, ήταν σημαντικά αυξημένη σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα, πέρυσι. ...(περισσότερα)

S5 Box