SAFETY FIRST

Στην ετήσια συνάντηση των Υπουργών Μεταφορών των 28 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου στη Βαλέττα της Μάλτας, ανακοινώθηκε η κοινή πρόθεση για δράση με στόχο την περαιτέρω μείωση των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2030.


Μάλιστα, οι Υπουργοί Μεταφορών υπέγραψαν κοινή δήλωση με βάση την οποία όχι μόνο έμειναν σταθεροί στην προσπάθεια για υποδιπλασιασμό των θανάτων έως το τέλος της δεκαετίας 2010-2020, αλλά δεσμεύτηκαν για πρώτη φορά, σε σειρά ενεργειών για υποδιπλασιασμό και των σοβαρών τραυματισμών έως το 2030.
Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, οι θάνατοι το 2016 μειώθηκαν κατά 2% το 2016, σε σύγκριση με το 2015, καθώς 25.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, για πρώτη φορά υπήρξε υπολογισμών των σοβαρών τραυματισμών, οι οποίοι το 2016 έφτασαν στους 135.000 ανθρώπους. Αν και φυσικά το πρωταρχικό πρόβλημα από τα τροχαία ατυχήματα είναι οι ανθρώπινες ζωές, αξίζει να αναφέρουμε ότι, σύμφωνα με την κοινή δήλωση των Υπουργών Μεταφορών, το κόστος των θανάτων σε ετήσια βάση ξεπερνά τα 50 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ αν συνυπολογίσουμε και τους σοβαρούς τραυματισμούς, τότε ξεπερνά τα 100 δισεκατομμύρια.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλών Μεταφορών (ETSC) Antonio Avenoso, που ήταν παρών στο Συνέδριο δήλωσε: "Καλωσορίζουμε με θέρμη την πρωτοβουλία των Υπουργών Μεταφορών για μακροπρόθεσμη στρατηγική στόχευση αναφορικά με τη μείωση των θανάτων και, για πρώτη φορά, των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της Ευρώπης. Όμως, απαιτείται άμεση δράση καθώς οι ελάχιστες προδιαγραφές ασφαλείας των αυτοκινήτων δεν έχουν βελτιωθεί από το 2009 και κάθε ημέρα καθυστέρησης, οδηγεί σε περισσότερους θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς στους δρόμους μας. Αν η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι Κράτη-Μέλη εννοούν πραγματικά ότι θέλουν να δώσουν ένα τέλος στους 500 θανάτους που συντελούνται κάθε εβδομάδα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, πρέπει να δράσουν τώρα".

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αγγλία: Το κόστος είναι ο βασικός λόγος που οι νέοι δεν οδηγούν
Έρευνα στην Αγγλία έδειξε πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νέοι δεν αποφασίζουν να οδηγήσουν, είναι το αυξημένο κόστος. ...(περισσότερα)
H Ford θέτει το gaming στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας (+video)
Με το πρόγραμμα "Driving Skills for Life" (DSFL) και τη βοήθεια Ευρωπαίων gamers, η Ford επιδιώκει να βοηθήσει τους νέους, ώστε να αντιληφθούν ευρύτερα τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκο...(περισσότερα)
Παράταση ισχύος για τις άδειες οδήγησης που λήγουν έως τα μέσα Δεκεμβρίου
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την παράταση ισχύος κατά 3 μήνες, στις άδειες οδήγησης που λήγουν στην περίοδο 3 Νοεμβρίου-14 Δεκεμβρίου, λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας. ...(περισσότερα)
Σπουδαστές βραβεύονται για την προσφορά στην Οδική Ασφάλεια της χώρας τους
Η προσπάθεια 8 σπουδαστών από Ιταλία, Λιθουανία και Πολωνία σχετικά με τη βελτίωση επικίνδυνων οδικών υποδομών στην περιοχή τους, αναγνωρίστηκε μέσα από τα φετινά βραβεία YEARS. ...(περισσότερα)
Κοινή γραμμή των Ευρωπαίων υπουργών Μεταφορών για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε τα πρόσφατα συμπεράσματα και τις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, όσον αφορά στις συλλογικές ενέργειες που απαιτούνται για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας σ...(περισσότερα)
Victoria Αυστραλίας: Οι λιγότεροι θάνατοι όλων των εποχών από τροχαία το 2018
Μια σημαντική μέτρηση κατέγραψε το Κράτος της Victoria στην Αυστραλία, καθώς το 2018 ήταν η χρονιά με τους λιγότερους θανάτους από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Αύξηση θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Κατά τη διάρκεια του 2022, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους αυξήθηκε – Διαβάστε τι συνέβη σε Ελλάδα και Κύπρο. ...(περισσότερα)
Ουαλία: Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Η Ουαλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που ψηφίζει την μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια (30 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Αγγλία: Ενέργειες για μείωση του ορίου οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Οργανώσεις ιατρικής και Οδικής Ασφάλειας στην Αγγλία, έχουν ξεκινήσει ενέργειες προκειμένου να μειωθεί το κατώτατο επιτρεπτό όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ στη χώρα. ...(περισσότερα)
Απλοποίηση ανανέωσης άδειας οδήγησης για οδηγούς με κινητικά προβλήματα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε εγκύκλιο, με βάση την οποία η ανανέωση αδειών οδήγησης ατόμων με κινητικά προβλήματα, θα γίνει με μεγαλύτερη ευκολία. ...(περισσότερα)

S5 Box