SAFETY FIRST

Οι Βρετανοί οδηγοί παραδέχονται πως η αυτοσυγκέντρωσή τους πίσω από το τιμόνι μειώνεται, στις περιπτώσεις που ο ήχος της μουσικής είναι πολύ δυνατός.

Έχετε αισθανθεί να χάνετε την αυτοσυγκέντρωσή σας εξαιτίας όσων ακούτε στο ραδιόφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης;

Σύμφωνα με έρευνα του IAM Roadsmart, που αποτελεί τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο φιλανθρωπικό οργανισμό με ειδίκευση στην Οδική Ασφάλεια, στην Μεγάλη Βρετανία, οι οδηγοί στη χώρα παραδέχονται στην πλειοψηφία τους πως αυτό συμβαίνει, ιδιαίτερα όταν ο ήχος της μουσικής είναι πολύ δυνατός,

Πιο συγκεκριμένα, τα 2/3 (69%) των 1.004 ανθρώπων που ερωτήθηκαν, θεωρούν πως η δυνατή μουσική μπορεί να αποτελέσει παράγοντα απώλειας αυτοσυγκέντρωσης κατά την οδήγηση.

Αυτή η παρατήρηση είναι σημαντικό, καθώς τα πρόσφατα ευρήματα έρευνας του Τμήματος Μεταφορών (Department for Transport) στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως η απώλεια συγκέντρωσης είναι ένας από τους πιο διαδεδομένους παράγοντες ατυχημάτων.

Ενδεικτικά, από τα 16.333 τροχαία ατυχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2021, τα 3.700 (σχεδόν το 1/4) αφορούσαν σε απώλεια συγκέντρωσης του οδηγού, από αιτία που βρισκόταν εντός του οχήματος.

Ακόμη δύο ενδιαφέροντα στοιχεία από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, είναι πως το 36% θεωρεί ότι η μουσική στο αυτοκίνητο επηρεάζει την ταχύτητα οδήγησής τους, ενώ το 62% δηλώνει πως κλείνει τον ήχο του ραδιοφώνου, σε περιπτώσεις άγχους ή σύγχυσης.

Το πρώτο έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, αφού η υπερβολική ταχύτητα παραμένει ο σημαντικότερος παράγοντας για τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και μόνο το 2021, υπήρξε ο λόγος συμβάντων που επέφεραν 22.130 θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς στους Βρετανικούς δρόμους.

Παρά τα προαναφερθέντα στοιχεία, οι Βρετανοί δήλωσαν σε ποσοστό 89% πως ακούνε μουσική όταν οδηγούν, γεγονός που, όπως επισημαίνεται από το IAM Roadsmart, σημαίνει ότι αρκετοί οδηγοί έχουν απώλεια συγκέντρωσης πίσω από το τιμόνι.

«Η απόσπαση της προσοχής των οδηγών και η υπερβολική ταχύτητα είναι δύο από τους σημαντικότερους παράγοντες που συμβάλλουν στις οδικές συγκρούσεις και τους θανάτους», δήλωσε ο Neil Greig, Διευθυντής Πολιτικής και Έρευνας της IAM RoadSmart . «Αν και υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους συμβαίνουν αυτά τα τραγικά γεγονότα, η έρευνά μας έριξε φως σε έναν ίσως λιγότερο προφανή λόγο για τον οποίο οι οδηγοί μπορεί να αποσπάται η προσοχή τους ή να υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo credits: Unsplash - Hilal Kh

Περισσότερα Safety First

Νέα από την Ευρώπη σχετικά με την Οδική Ασφάλεια
Η νέα χρονιά φέρνει ελπίδες για περαιτέρω μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, ειδικά για τους νέους. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Μείωση 54% στα θανατηφόρα τροχαία μεταξύ 2010-2020
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως τα θανατηφόρα τροχαία του 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 17% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, ενώ η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση μεταξύ τω...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Κύρια αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-29 ετών τα τροχαία ατυχήματα
Απογοητευτικά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν από το νέα, ετήσια αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), σύμφωνα με την οποία οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στον πλανήτη συνεχίζουν να αυξάν...(περισσότερα)
Η Ευρώπη ευαισθητοποιείται περαιτέρω για την Οδική Ασφάλεια
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλούς Μετακίνησης (European Transport Safety Council), 5 Υπουργοί Μεταφορών Ευρωπαϊκών Κρατών υπέγραψαν από κοινού διακήρυξη προς την Ευρωπαϊ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Πιέσεις για περισσότερα όρια ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων
Η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές στην Ευρώπη, όπως φαίνεται από πρόσφατα αιτήματα σε Ιταλία και Αυστρία. ...(περισσότερα)
H Ford θέτει το gaming στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας (+video)
Με το πρόγραμμα "Driving Skills for Life" (DSFL) και τη βοήθεια Ευρωπαίων gamers, η Ford επιδιώκει να βοηθήσει τους νέους, ώστε να αντιληφθούν ευρύτερα τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκο...(περισσότερα)
Φρανκφούρτη: Όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα εντός πόλης
Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Η χρήση ακουστικών κατά την κίνηση αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος (+video)
Πείραμα της Ford έδειξε πως η χρήση ακουστικών κατά τις μετακινήσεις με τετράτροχα ή δίτροχα οχήματα, καθώς και ως πεζοί, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για τους χρήστες των δρόμων. ...(περισσότερα)

S5 Box