SAFETY FIRST

Τις αλλαγές που προβλέπει το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, ανακοίνωσε σε πρόσφατες συνεντεύξεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Κατά γενική ομολογία, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στα πρόστιμα, τα οποία θα υπολογίζονται με εισοδηματικά κριτήρια. Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ένα πρόστιμο βάσης, που θα αυξάνεται έχοντας ως βάση του οικονομικά στοιχεία του εκάστοτε παραβάτη, όπως αυτά προκύπτουν από το σύστημα Taxis. Όπως δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, "θέλουμε να χτυπήσουμε τη λογική τού έχω χρήματα, πληρώνω και παρανομώ."

Επιπλέον, ο νέος ΚΟΚ περιλαμβάνει παραβάσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς, όπως η ομιλία στο κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η ρίψη τσιγάρων στο δρόμο από το παράθυρο ή η στάθμευση σε διάβαση αναπήρων. Οι συγκεκριμένες παραβάσεις θα συνεπάγονται αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας οχήματος και διπλώματος των οδηγών, την πρώτη φορά για 2 και την δεύτερη φορά για 4 μήνες. Να σημειωθεί, ότι εφόσον η άδεια και το δίπλωμα αφαιρεθούν περισσότερες από 2 φορές, οι οδηγοί θα πρέπει να δίνουν εκ νέου εξετάσεις.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, τα πρόστιμα θα κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την επικινδυνότητά τους σε μικρή, μεσαία και υψηλή. Επιπλέον, θα αυξηθούν τα όρια ταχύτητας, ενώ θα υπάρχουν ρυθμίσεις στον Κώδικα και σήματα για τα ποδήλατα. Τέλος, η έκδοση πινακίδων και διπλωμάτων θα γίνεται ηλεκτρονικά, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι να χτυπήσει τα κυκλώματα που λειτουργούν σε αυτόν τον τομέα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Euro NCAP: Η επιλογή αυτοκινήτων
Ένα σύνηθες ερώτημα που τίθεται σχετικά με τη διαδικασία των Crash Tests που διενεργούνται από το Euro NCAP, είναι ο τρόπος με τον οποίο επιλέγονται τα αυτοκίνητα. ...(περισσότερα)
Λειτουργία οδήγησης στα smartphones;
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα τα τελευταίας τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα, τα γνωστά σε όλους smartphones να ήταν εφοδιασμένα, εκτός από λειτουργία πτήσης και με λειτουργία οδήγησης; ...(περισσότερα)
Ελβετία: Μείωση ορίων ταχύτητας, μείωση σοβαρών τροχαίων
Έρευνα στην Ελβετία έδειξε πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών στα 30 χλμ./ώρα, έχει αποφέρει αντίστοιχη μείωση των σοβαρών τροχαίων κατά 38%. ...(περισσότερα)
Οι βασικοί λόγοι για αντικατάσταση των ελαστικών
Η επιλογή που θα κάνουμε όταν έρθει η στιγμή αντικατάστασης των ελαστικών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αφορά σε ένα από τα θεμελιώδη σημεία του αυτοκινήτου μας. ...(περισσότερα)
Victoria Αυστραλίας: Οι λιγότεροι θάνατοι όλων των εποχών από τροχαία το 2018
Μια σημαντική μέτρηση κατέγραψε το Κράτος της Victoria στην Αυστραλία, καθώς το 2018 ήταν η χρονιά με τους λιγότερους θανάτους από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Εκστρατεία εναντίον της χρήσης τηλεφώνου κατά την οδήγηση στην Αγγλία
Μεγάλη έκταση έχει πάρει η εκστρατεία ενάντια στη χρήση τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην Αγγλία, με την Theresa May να συμμετέχει προσωπικά σε αυτήν. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: O τρόπος βαθμολόγησης
Το συνολικό σκορ υπολογίζεται ως άθροισμα πόντων της κάθε ενότητας ενώ πρέπει οπωσδήποτε σε καμιά ενότητα να μην υπάρχει βαθμός κάτω από τη βάση. ...(περισσότερα)
Φύλο και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Πρόσφατη έρευνα στον Καναδά, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα την αντίληψή μας σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, για άντρες και γυναίκες. ...(περισσότερα)
Τα αυξημένα μέτρα του τριημέρου από την Τροχαία
Διαβάστε τι περιλαμβάνει ο στρατηγικός σχεδιασμός της Ελληνικής Αστυνομίας, ενόψει του τριημέρου των Αποκριών και της Καθαράς Δευτέρας. ...(περισσότερα)
Ηλικίες, ώρες και οδικά δίκτυα των θανατηφόρων τροχαίων του 2019
Τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας προσφέρουν μεταξύ άλλων, δεδομένα σχετικά με την ηλικία, την ώρα, καθώς και το οδικό δίκτυο που συνέβησαν τα θανατηφόρα τροχαία κατά τη χρονιά που πέρασ...(περισσότερα)

S5 Box