SAFETY FIRST

Τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους δυστυχώς είναι ένα σύνηθες φαινόμενο με ολέθριες, σε πολλές περιπτώσεις, επιπτώσεις.

Οι απώλειες ανθρώπινων ζωών από τροχαία ατυχήματα δεν είναι μόνο ελληνικό αλλά παγκόσμιο φαινόμενο, καθώς υπολογίζεται πως σχεδόν 1,25 εκατομμύρια άνθρωποι (δηλαδή περίπου 3,4 χιλιάδες ανά ημέρα) χάνουν τη ζωή τους από αυτή την αιτία, με την πλειονότητα από αυτούς να είναι ηλικίας 15-29 ετών.
Επιστρέφοντας στη χώρα μας, σύμφωνα με τα δεδομένα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), η κατάσταση είναι οριακά βελτιωμένη, γεγονός πάντως που δεν πρέπει να μας εφησυχάζει, καθώς η Ελλάδα παραμένει μεταξύ των χωρών με τα περισσότερα ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπως αναφέρει λοιπόν η ΕΛΣΤΑΤ, κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2017 συνέβησαν 6.952 τροχαία ατυχήματα, δηλαδή κατά 7,6% λιγότερα από τα 7.522 που είχαν συμβεί στο ίδιο χρονικό διάστημα για το 2016, ενώ έχασαν τη ζωή τους 470 συνάνθρωποί μας, δηλαδή κατά 14,2% λιγότεροι σε σύγκριση με τους 548 που είχαν χαθεί στην ελληνική άσφαλτο μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου του 2016.

Αν προβούμε σε ένα άθροισμα, τότε προκύπτει (πάντα με βάση τα δεδομένα που δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ) πως από τον Ιανουάριο του 2010 μέχρι και τον Αύγουστο το 2017*, είχαμε 94.797 τροχαία ατυχήματα, 7.143 νεκρούς, 9.315 βαριά τραυματίες και 108.698 ελαφρά τραυματίες. Για να γίνει κατανοητό το αριθμητικό μέγεθος, σε μια -με βάση τους αριθμούς βελτιωμένη- περίοδο 7 ετών, στους δρόμους έχει χάσει τη ζωή τους αριθμός ανθρώπων που αντιστοιχεί στον πληθυσμό πόλεων όπως ο Λιμένας Μαρκοπούλου στην Αττική ή η Χαλάστρα στη Θεσσαλονίκη.

Συμπερασματικά, μπορεί οι αριθμοί να δείχνουν μικρή βελτίωση, ωστόσο ο δρόμος προς την οριστική εξάλειψη αυτού του θλιβερού φαινομένου, τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς , είναι ακόμη μακρύς και απαιτεί πολλά και συντονισμένα βήματα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

*Τα αριθμητικά στοιχεία της περιόδου Νοεμβρίου 2016-Αυγούστου 2017, αυτά παραμένουν προσωρινά.

Περισσότερα Safety First

Δείτε στο video τι συμβαίνει όταν δε φοράμε ζώνη ασφαλείας
Έχουμε πει πολλές φορές ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ζώνη ασφαλείας, είτε καθόμαστε στα εμπρός είτε στα πίσω καθίσματα. ...(περισσότερα)
Αλλαγές στις εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει τη διαφοροποίηση στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις υποψήφιων οδηγών για απόκτηση διπλώματος οδήγησης, με νέο σχέδιο νόμου. ...(περισσότερα)
Εκστρατεία εναντίον της χρήσης τηλεφώνου κατά την οδήγηση στην Αγγλία
Μεγάλη έκταση έχει πάρει η εκστρατεία ενάντια στη χρήση τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην Αγγλία, με την Theresa May να συμμετέχει προσωπικά σε αυτήν. ...(περισσότερα)
Στη Νορβηγία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας για το 2025
Η Νορβηγία κατέκτησε το διεθνές βραβείο “Road Safety Performance Index” (PIN) για το 2025, ως αναγνώριση της επιτυχημένης πολιτικής μείωσης θανάτων από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Οι συνέπειες της απώλειας συγκέντρωσης και των μειωμένων αντανακλαστικών στην οδήγηση
Η οδήγηση αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες της καθημερινότητάς μας και ως εκ τούτου, η αντιμετώπισή της απαιτεί τη δέουσα σοβαρότητα. ...(περισσότερα)
Οι βασικοί λόγοι για αντικατάσταση των ελαστικών
Η επιλογή που θα κάνουμε όταν έρθει η στιγμή αντικατάστασης των ελαστικών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αφορά σε ένα από τα θεμελιώδη σημεία του αυτοκινήτου μας. ...(περισσότερα)
3 στους 4 Βρετανούς επιθυμούν μείωση του ορίου κατανάλωσης αλκοόλ!
Έρευνα για λογαριασμό του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας της Αγγλίας, έδειξε πως το 77% των ερωτηθέντων είναι υπέρ της περαιτέρω μείωσης του κατώτατου επιτρεπτού ορίου κατανάλωσης οινοπνεύματος κατά τη δι...(περισσότερα)
Μπορεί η αύξηση στις τιμές καυσίμων να φέρει βελτίωση στην Οδική Ασφάλεια;
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως η κατακόρυφη αύξηση της τιμής στα καύσιμα, έχει δημιουργήσει καλύτερες οδηγικές συνήθειες στους δρόμους της χώρας. ...(περισσότερα)
Ιταλία: Αντιδράσεις για το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα
Η υιοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές συνεχίζεται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Μπολόνια της Ιταλίας, όπου πάντως δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. ...(περισσότερα)
Χιλιάδες κλήσεις για στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ
Η ελλιπέστατη οδηγική, αλλά και συνολική, παιδεία μας αποκαλύπτεται για ακόμη μια φορά, από τη στατιστική των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν σε αστικές περιοχές, για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2019...(περισσότερα)

S5 Box