SAFETY FIRST

Τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους δυστυχώς είναι ένα σύνηθες φαινόμενο με ολέθριες, σε πολλές περιπτώσεις, επιπτώσεις.

Οι απώλειες ανθρώπινων ζωών από τροχαία ατυχήματα δεν είναι μόνο ελληνικό αλλά παγκόσμιο φαινόμενο, καθώς υπολογίζεται πως σχεδόν 1,25 εκατομμύρια άνθρωποι (δηλαδή περίπου 3,4 χιλιάδες ανά ημέρα) χάνουν τη ζωή τους από αυτή την αιτία, με την πλειονότητα από αυτούς να είναι ηλικίας 15-29 ετών.
Επιστρέφοντας στη χώρα μας, σύμφωνα με τα δεδομένα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), η κατάσταση είναι οριακά βελτιωμένη, γεγονός πάντως που δεν πρέπει να μας εφησυχάζει, καθώς η Ελλάδα παραμένει μεταξύ των χωρών με τα περισσότερα ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπως αναφέρει λοιπόν η ΕΛΣΤΑΤ, κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2017 συνέβησαν 6.952 τροχαία ατυχήματα, δηλαδή κατά 7,6% λιγότερα από τα 7.522 που είχαν συμβεί στο ίδιο χρονικό διάστημα για το 2016, ενώ έχασαν τη ζωή τους 470 συνάνθρωποί μας, δηλαδή κατά 14,2% λιγότεροι σε σύγκριση με τους 548 που είχαν χαθεί στην ελληνική άσφαλτο μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου του 2016.

Αν προβούμε σε ένα άθροισμα, τότε προκύπτει (πάντα με βάση τα δεδομένα που δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ) πως από τον Ιανουάριο του 2010 μέχρι και τον Αύγουστο το 2017*, είχαμε 94.797 τροχαία ατυχήματα, 7.143 νεκρούς, 9.315 βαριά τραυματίες και 108.698 ελαφρά τραυματίες. Για να γίνει κατανοητό το αριθμητικό μέγεθος, σε μια -με βάση τους αριθμούς βελτιωμένη- περίοδο 7 ετών, στους δρόμους έχει χάσει τη ζωή τους αριθμός ανθρώπων που αντιστοιχεί στον πληθυσμό πόλεων όπως ο Λιμένας Μαρκοπούλου στην Αττική ή η Χαλάστρα στη Θεσσαλονίκη.

Συμπερασματικά, μπορεί οι αριθμοί να δείχνουν μικρή βελτίωση, ωστόσο ο δρόμος προς την οριστική εξάλειψη αυτού του θλιβερού φαινομένου, τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς , είναι ακόμη μακρύς και απαιτεί πολλά και συντονισμένα βήματα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

*Τα αριθμητικά στοιχεία της περιόδου Νοεμβρίου 2016-Αυγούστου 2017, αυτά παραμένουν προσωρινά.

Περισσότερα Safety First

Ελλάδα: Μείωση 54% στα θανατηφόρα τροχαία μεταξύ 2010-2020
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως τα θανατηφόρα τροχαία του 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 17% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, ενώ η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση μεταξύ τω...(περισσότερα)
0 αστέρια σε Crash Test
Μια είδηση που δε συνηθίζουμε να διαβάζουμε τον τελευταίο καιρό έφτασε από το Δελχί της Ινδίας, όπου αυτές τις ημέρες περνούν από Crash Test, υπό την αιγίδα του Global NCAP, αφού 5 μοντέλα που παράγον...(περισσότερα)
Έλεγχοι από την Τροχαία σε σχολικά λεωφορεία
Η Τροχαία Αττικής έκανε ελέγχους σε σχολικά λεωφορεία, ενώ αστυνομικοί μοίρασαν σε γονείς και μαθητές, ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Τα βασικά σημεία στο πλαίσιο κυρώσεων του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
O νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση – Διαβάστε ποιοι είναι οι βασικοί άξονές του όσον αφορά στον τομέα των παραβιάσεων. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Πιέσεις για περισσότερα όρια ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων
Η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές στην Ευρώπη, όπως φαίνεται από πρόσφατα αιτήματα σε Ιταλία και Αυστρία. ...(περισσότερα)
Οι δοκιμές των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού από το Euro NCAP
Ο σημαντικότερος οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας νέων οχημάτων στην Ευρώπη, έχει ξεκινήσει δοκιμές στα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης. ...(περισσότερα)
Προσωρινή άδεια οδήγησης αυτοκινήτου από ηλικία 17 ετών
Με νέο σχέδιο Νόμου, προβλέπεται μεταξύ άλλων η δυνατότητα απόκτησης διπλώματος αυτοκίνητου για άτομα ηλικίας 17 ετών, που θα έχουν δυνατότητα οδήγησης με συνοδό. ...(περισσότερα)
20 χρόνια Euro NCAP
Ο Οργανισμός που διοργανώνει τα Crash Tests των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια δραστηριότητας που προσφέρει στην ασφάλεια όσων κινούνται με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτε...(περισσότερα)
Αυξάνονται οι πόλεις με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα
Στο πλαίσιο βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και της μείωσης εκπομπής ρύπων, αρκετές πόλεις στην Ευρώπη υιοθετούν ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Ισπανία: Σχέδια μείωσης του επιτρεπτού ορίου οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Οι Ισπανοί αναμένεται να περιορίσουν την μέγιστη επιτρεπόμενη συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, στα 0,2 mg ανά λίτρο. ...(περισσότερα)

S5 Box