SAFETY FIRST

Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τις προτάσεις της οι οποίες περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τοποθέτηση 11 συστημάτων ασφαλείας σε όλα τα νέα οχήματα, έως το 2021.

 

Τα 11 συστήματα είναι:

  • Advanced emergency braking: Σύστημα που φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο με στόχο την τελική του ακινητοποίηση, σε περίπτωση που ανιχνεύσει τον κίνδυνο σύγκρουσης
  • Alcohol interlock installation: Σύστημα που ανιχνεύοντας την ανάσα του οδηγού, δε θα επιτρέπει στους οδηγούς που έχουν πιει πολύ ή πίνουν κατ' εξακολούθηση να οδηγήσουν, καθώς θα μπλοκάρει τη μίζα του οχήματος και αυτό δε θα ξεκινά
  • Drowsiness and attention detection: Ανιχνεύει την συμπεριφορά του οδηγού πίσω από το τιμόνι και εφόσον κρίνει πως εκείνος είναι κουρασμένος ή αφηρημένος, του συνιστά να κάνει ένα διάλειμμα για καφέ
  • Accident data recorder: Μηχάνημα καταγραφής δεδομένων όπως τοποθεσία μέσω GPS, ταχύτητα και ώρα κατά τη στιγμή ενός ατυχήματος, λειτουργώντας όπως τα μαύρα κουτιά των αεροπλάνων
  • Emergency stop signal: Σε περίπτωση που απαιτείται σύστημα έκτακτης ανάγκης, το σύστημα ανάβει αυτόματα τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου
  • Intelligent speed assistance: Θα βοηθά στην προσαρμογή της ταχύτητας, αναγνωρίζοντας τα όρια ταχύτητας που υπάρχουν στη διαδρομή
  • Lane keeping assist: Ανιχνεύει αλλαγή λωρίδας χωρίς χρήση του φλας, γεγονός που καταδεικνύει πως ίσως αυτό έγινε κατά λάθος, οπότε ειδοποιεί τον οδηγό σχετικά
  • Μεγιστοποίηση της κεντρικής ζώνης σύγκρουσης με χρήση γυαλιού ασφαλείας, για μεγαλύτερη ασφάλεια πεζών ή ποδηλατών/μοτοσικλετιστών στην περίπτωση σύγκρουσης
  • Βελτίωση της προστασίας των επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης
  • Κάμερα οπισθοπορείας ή αισθητήρες
  • Βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπολογίζεται πως σε συνδυασμό με προτάσεις για καλύτερα στοχευμένες επενδύσεις σε επικίνδυνους δρόμους, η προσθήκη των παραπάνω βελτιώσεων ασφαλείας μπορεί να σώσει έως 10.500 ζωές και να μειώσει κατά 60.000 τους τραυματισμούς, μεταξύ 2020 και 2030.

SafetyFirst DriverSystems 02

Σημειώνεται, πως στις ΗΠΑ η κάμερα οπισθοπορείας έγινε υποχρεωτική για όλα τα νέα οχήματα φέτος, σε μια κίνηση να αντιμετωπιστούν τα "backover accidents", δηλαδή τα ατυχήματα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που προκαλούν 200 νεκρούς και 14.000 τραυματίες ετησίως.

Οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αντιμετωπίστηκαν θετικά από τον Michiel Van Ratingen, γενικό γραμματέα του Euro NCAP, φορέα που διενεργεί τα crash tests των νέων οχημάτων στην Ευρώπη. Ο Ratingen δήλωσε πως "το Euro NCAP καλωσορίζει το τελευταίο πακέτο μέτρων που ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Είναι θετικό να βλέπουμε πως η ζωτική σημασία για πιο ασφαλή οχήματα και αποφυγή ατυχημάτων αναγνωρίζεται. Το Euro NCAP έχει συνηγορήσει υπέρ της υποχρεωτικής τοποθέτησης τέτοιων συστημάτων ασφαλείας και έχει παροτρύνει τους κατασκευαστές να τα κάνουν διαθέσιμα προς τους καταναλωτές, πριν καν προκύψει η αντίστοιχη νομοθεσία. Μέσω της δουλειάς που γίνεται στο Euro NCAP, οι καταναλωτές βιώνουν τα πλεονεκτήματα αυτών των συστημάτων σήμερα."

Αυτό που μένει να δούμε, είναι αν οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής γίνουν δεκτές, οπότε θα έχει πραγματοποιηθεί ένα σημαντικό βήμα προς την σαφή μείωση των ανθρώπινων απωλειών στους δρόμους.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ευρωπαϊκή Ένωση: 6.000 παιδιά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία σε μια δεκαετία
Ο αριθμός των παιδιών ηλικίας έως 14 ετών, που έφυγαν από τη ζωή λόγω τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2011-2020, καθιστά επιτακτική την άμεση εύρεση ...(περισσότερα)
Επίσημο: Ισοδυναμία άδειας οδήγησης αυτοκινήτου με άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου ή ελαφρού δικύκλου
Η Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου υπερψήφισε την ισοδυναμία ανάμεσα στην άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, με εκείνη της οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ) έως 50 κ.εκ. ή ελαφρού δικύκλου (Α1) έω...(περισσότερα)
Εικονικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα και οι πρώτες αντιδράσεις
Η τεχνολογία αναπτύσσεται με γοργούς, σε πολλές περιπτώσεις ιλιγγιώδεις, ρυθμούς που ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες σε αρκετές περιπτώσεις δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. ...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στην Αθήνα
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο στο Μουσείο Αυτοκινήτου, την Τετάρτη 12 Φ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Σχεδόν τα μισά νεαρά θύματα τροχαίων δε φορούν ζώνη ασφαλείας
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως το 43% των νεαρών ατόμων ηλικίας 17-29 ετών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών, δεν φορούσαν ζώνη ασφαλε...(περισσότερα)
Παραβίαση ΚΟΚ: Κανόνας, όχι εξαίρεση
Σε κανόνα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως παραδέχονται Έλληνες και Ευρωπαίοι οδηγοί. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Στην τετράδα των πιο επικίνδυνων Ευρωπαϊκών χωρών για οδήγηση
Η χώρα μας ξεχωρίζει για ακόμη μια φορά με αρνητικό τρόπο όσον αφορά στο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφού κατατάσσεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων στην Ευρώπη. ...(περισσότερα)
Μεταφορά ποινών για οδικά παραπτώματα σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με νέα νομοθεσία που θα απαιτεί την αμοιβαία αναγνώριση ποινών για παραπτώματα οδηγών σε όλες τις χώρες της ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Πώς επηρεάζει η διανομή φαγητού την Οδική Ασφάλεια;
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως η αύξηση ζήτησης για διανομή φαγητού κατ’ οίκον ή σε χώρους εργασίας, έχει επιφέρει μείωση στα επίπεδα Οδικής Ασφάλειας, ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους στον κλά...(περισσότερα)
Μια σκληρή τιμωρία επεφύλαξε Γερμανός αστυνομικός, προς τους περίεργους οδηγούς οι οποίοι σταματούσαν σε σημείο που έγινε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, για να φωτογραφίσουν το "θέαμα". ...(περισσότερα)

S5 Box