SAFETY FIRST

Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Βέλγιο από το Ινστιτούτο Vias και δείχνει την άμεση σχέση που έχουν μεταξύ τους η εργασία από το σπίτι, γνωστή και ως τηλεργασία, με την οδική ασφάλεια. Τα αποτελέσματα αυτής, έδειξαν ότι αν η τηλεργασία διπλασιαστεί, ναι μεν θα αποφευχθεί μόλις το 4% των μετακινήσεων από και προς χώρους εργασίας, όμως θα υπάρξουν και 25 λιγότεροι θάνατοι ή σοβαροί τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα. Σημειώνεται, πως στο Βέλγιο το 8% των εργαζόμενων απασχολείται μέσω τηλεργασίας, όμως το 33% από αυτούς εργάζεται σε περιβάλλον και εταιρείες που θα τους επέτρεπαν την εργασία από το σπίτι.

Τα αυτοκίνητα στο Βέλγιο είναι πολλά και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι, σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα, οι Βέλγοι κάνουν κατά 6% περισσότερα χιλιόμετρα από τους Ολλανδούς και κατά 9% περισσότερα χιλιόμετρα από τους Γάλλους, αν και η χώρα τους είναι μικρότερη. Το 25% (ή αλλιώς το 1/4) των χιλιομέτρων, γίνονται σε διαδρομές από το σπίτι προς το χώρο εργασίας και αντίστροφα, με τα 66% των οδηγών να βρίσκονται στο δρόμο σε ώρες αιχμής, γεγονός που οδήγησε στον υπολογισμό πως αν τα δεδομένα δε διαφοροποιηθούν, η αυξημένη κίνηση θα οδηγήσει σε μείωση της ταχύτητας κατά 25%, έως το 2030.

Μια από τις πολλές ενέργειες που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των τροχαίων, είναι η ανάπτυξη της τηλεργασίας. Μέχρι στιγμής, μόνο το 18% των εταιρειών που έχουν πάνω από 100 υπαλλήλους προσφέρουν δυνατότητα τηλεργασίας, που αντιστοιχεί στο 8% των εργαζομένων στο Βέλγιο. Μέσω της τηλεργασίας, μειώνεται η κίνηση του 2% των διαδρομών στο Βέλγιο συνολικά και στην πρωτεύουσα της χώρας, τις Βρυξέλλες, κατά 4%. Αυτό σημαίνει πως για κάθε 10 άτομα που εργάζονται από το σπίτι, υπάρχουν 5 λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο σε ημερήσια βάση. Επιπλέον, μόνο το 5% των εργαζόμενων από το σπίτι παίρνουν το αυτοκίνητο για άλλες διαδρομές που θα έκαναν υπό κανονικές συνθήκες, ενώ δεν οδηγούν πάνω από 12 χιλιόμετρα ημερησίως.

Είναι προφανές πως όσο λιγότερα χιλιόμετρα διανύονται κάθε ημέρα, τόσο λιγότερα θα είναι και τα ατυχήματα, αφού τόσο το πλήθος των αυτοκινήτων στους δρόμους, όσο και τα ανθρώπινα λάθη που συνήθως οδηγούν στα τροχαία, θα μειώνονται. Όπως δείχνει η στατιστική λοιπόν, αν διπλασιαστούν οι εργαζόμενοι από το σπίτι και κατά συνέπεια, μειωθούν οι μετακινήσεις, θα συμβούν 220 λιγότερα τροχαία, ενώ οι θάνατοι ή σοβαροί τραυματισμοί, θα μειωθούν κατά 25. Αν μάλιστα, όπως αναφέρεται από το Vias, ο αριθμός των διαδρομών μειωθεί, εξαιτίας της τηλεργασίας κατά 20%, αριθμό των ταξιδιών κατά 20%, θα υπάρξουν 3200 ατυχήματα και 320 λιγότεροι θάνατοι ή σοβαροί τραυματισμοί.

Αριθμοί που δε μπορούμε να αγνοήσουμε...

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Οι φωνητικοί βοηθοί μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των συγκρούσεων λόγω υπνηλίας
Πρόσφατη επιστημονική μελέτη έδειξε πως η ύπαρξη φωνητικών βοηθών στα σύγχρονα αυτοκίνητα, μπορεί να αποδειχθεί θετικός παράγοντας στην πρόληψη ατυχημάτων που σχετίζονται με την υπνηλία κατά τη διάρκε...(περισσότερα)
Σχεδόν 2 στους 3 Βρετανούς δε γνωρίζουν την απόσταση ασφαλείας για προσπέραση ποδηλάτη
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως τα επίπεδα οδικής επιμόρφωσης των Βρετανών παραμένουν χαμηλά, αφού το 58% των αυτοκινητιστών δε γνωρίζουν την ενδεικνυόμενη πλευρική απόσταση από ποδήλατο, κατά...(περισσότερα)
730 νεκροί σε 679 ατυχήματα το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε πρόσφατα τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους τη χρονιά που μας πέρασε. ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τηλεργασία με τα τροχαία ατυχήματα;
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Σουηδία: Χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για αξιολόγηση της ολισθηρότητας στους δρόμους
Οι Σουηδοί ξεκινούν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, αγοράζοντας δεδομένα από την κίνηση οχημάτων σε πραγματικό χρόνο, με στόχο την κατανόηση και έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων εξαιτίας ολισθηρότητας στο...(περισσότερα)
Ελλάδα: Στην τετράδα των πιο επικίνδυνων Ευρωπαϊκών χωρών για οδήγηση
Η χώρα μας ξεχωρίζει για ακόμη μια φορά με αρνητικό τρόπο όσον αφορά στο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφού κατατάσσεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων στην Ευρώπη. ...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Εκστρατεία εναντίον της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στις Η.Π.Α.
Η προσπάθεια εξάλειψης του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στις Η.Π.Α. ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της εβδομάδας πριν από τα Χριστούγεννα
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 18-24 Δεκεμβρίου, στη χώρα μας καταγράφηκαν περισσότερες από 20.000 παραβάσεις - Διαβάστε πώς κατανέμονται αυτές ανά τύπο και περιοχή. ...(περισσότερα)
Electronic Stability Control (ESC)
Το "Electronic Stability Control" (ESC), που στα ελληνικά μεταφράζεται ως σύστημα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθεια, είναι ο όρος τον οποίο χρησιμοποιούν οι Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τη στιγμή πο...(περισσότερα)

S5 Box