SAFETY FIRST

Η εν λόγω έρευνα, αφορούσε στη συμπεριφορά των Αμερικανών οδηγών σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν, όπως το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, ή το χρώμα και φύλο του πεζού.

Η διαδικασία της έρευνας που διενεργήθηκε στην περιοχή του Las Vegas και τα αποτελέσματά της, δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό "Journal of Transport & Health", ήταν κοινή: ένας λευκός και ένας μαύρος άντρας ή μια λευκή και μια μαύρη γυναίκα, διέσχιζαν με διασταύρωση με προκαθορισμένο τρόπο. Η κίνησή τους και προφανώς, η όποια ενέργεια των οδηγών, καταγράφονταν σε video.

Τι έδειξε η έρευνα; Ότι από τα 461 αυτοκίνητα που καταγράφηκαν, μόλις τα 129 (27,98%) παραχώρησαν προτεραιότητα στους πεζούς, παρόλο που αυτή η κίνηση είναι υποχρεωτική στις Η.Π.Α., βάσει νόμου. Οι περισσότερες παραχωρήσεις προτεραιότητας καταγράφηκαν σε γυναίκες (31,33%) ή λευκά άτομα (31,17%), σε σύγκρισης με άντρες (24,06%) ή μη λευκά άτομα (24,78%).

Η μέση τιμή των αυτοκινήτων που παραχώρησαν προτεραιότητα ήταν 5.920 δολάρια, ενώ η μέση τιμή εκείνων που δεν παραχώρησαν, ήταν 7.820 δολάρια, με τη διαφορά κόστους να είναι 32%.

Ακόμη, από την έρευνα προκύπτει πως η πιθανότητα παραχώρησης προτεραιότητας από έναν οδηγό σε πεζό μειώνεται κατά 3%, για κάθε 1.000 δολάρια αύξησης του κόστους κτήσης του αυτοκινήτου.

Τέλος, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση και ενημέρωση των οδηγών, σχετικά με την παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς. Άλλωστε, το συγκεκριμένο ζήτημα άπτεται συνολικά της δημόσιας υγείας, καθώς τα τροχαία στις ΗΠΑ έχουν πάρει ανοδική πορεία...

Photo: Juan Ordonez/Unsplash

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Λακκούβες δεν έχουν μόνο οι ελληνικοί δρόμοι
Μπορεί οι λακκούβες να αποτελούν συνηθισμένο –και επικίνδυνο- θέαμα στους ελληνικούς δρόμους, όμως πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Σειρά ελέγχων της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα της Δυτικής Ελλάδος
Επιχειρήσεις με στόχο την πρόληψη ατυχημάτων πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Ελλάδα από την Τροχαία. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων μεταξύ 2010 και 2018
Σύμφωνα με τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων από το 2010 μέχρι το 2018. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Ελλειμματική χρηματοδότηση στην Οδική Ασφάλεια
Η χρηματοδότηση για έρευνα στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, παρουσιάζει σαφή μείωση σε όλη την Ευρώπη, με τους ερευνητές να κρούουν κώδωνα κινδύνου. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Μείωση 54% στα θανατηφόρα τροχαία μεταξύ 2010-2020
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως τα θανατηφόρα τροχαία του 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 17% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, ενώ η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση μεταξύ τω...(περισσότερα)
Αύξηση της κίνησης κατά 37,5% στην Αττική σε σύγκριση με το πρώτο lockdown
Με βάση τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 37,5%, ενώ είναι μειωμένη συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ έχει μειωθεί κατά 15,4% σε σχ...(περισσότερα)
Δεν εμπιστεύονται τα αυτόνομα οχήματα οι Βρετανοί
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί δεν αισθάνονται έτοιμοι να... παραδώσουν το τιμόνι σε ένα αυτόνομο όχημα. ...(περισσότερα)
Συνεργασία κρατών και αυτοκινητοβιομηχανιών για εξέλιξη συστημάτων ασφαλείας
Μια νέα προσπάθεια αρχίζει στην Ευρώπη, για την ανάπτυξη συστημάτων που θα βοηθήσουν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην υπηρεσία της ιατρικής;
Όπως φαίνεται, η σχέση του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την Ιατρική γίνεται ολοένα και πιο στενή χάρη στη δυνατότητα εφαρμογής της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχει χρησιμοποιηθεί στον κάθε ...(περισσότερα)
Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η μείωση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία!
Το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών που προκύπτουν από αυτά, είναι μεταξύ των πιο σημαντικών από όσα απασχολούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. ...(περισσότερα)

S5 Box