SAFETY FIRST

Η εν λόγω έρευνα, αφορούσε στη συμπεριφορά των Αμερικανών οδηγών σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν, όπως το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, ή το χρώμα και φύλο του πεζού.

Η διαδικασία της έρευνας που διενεργήθηκε στην περιοχή του Las Vegas και τα αποτελέσματά της, δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό "Journal of Transport & Health", ήταν κοινή: ένας λευκός και ένας μαύρος άντρας ή μια λευκή και μια μαύρη γυναίκα, διέσχιζαν με διασταύρωση με προκαθορισμένο τρόπο. Η κίνησή τους και προφανώς, η όποια ενέργεια των οδηγών, καταγράφονταν σε video.

Τι έδειξε η έρευνα; Ότι από τα 461 αυτοκίνητα που καταγράφηκαν, μόλις τα 129 (27,98%) παραχώρησαν προτεραιότητα στους πεζούς, παρόλο που αυτή η κίνηση είναι υποχρεωτική στις Η.Π.Α., βάσει νόμου. Οι περισσότερες παραχωρήσεις προτεραιότητας καταγράφηκαν σε γυναίκες (31,33%) ή λευκά άτομα (31,17%), σε σύγκρισης με άντρες (24,06%) ή μη λευκά άτομα (24,78%).

Η μέση τιμή των αυτοκινήτων που παραχώρησαν προτεραιότητα ήταν 5.920 δολάρια, ενώ η μέση τιμή εκείνων που δεν παραχώρησαν, ήταν 7.820 δολάρια, με τη διαφορά κόστους να είναι 32%.

Ακόμη, από την έρευνα προκύπτει πως η πιθανότητα παραχώρησης προτεραιότητας από έναν οδηγό σε πεζό μειώνεται κατά 3%, για κάθε 1.000 δολάρια αύξησης του κόστους κτήσης του αυτοκινήτου.

Τέλος, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση και ενημέρωση των οδηγών, σχετικά με την παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς. Άλλωστε, το συγκεκριμένο ζήτημα άπτεται συνολικά της δημόσιας υγείας, καθώς τα τροχαία στις ΗΠΑ έχουν πάρει ανοδική πορεία...

Photo: Juan Ordonez/Unsplash

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ετοιμάζοντας το Χριστουγεννιάτικο ταξίδι
Οι γιορτινές ημέρες πλησιάζουν και είναι η κατάλληλη στιγμή να θυμηθούμε ορισμένες βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνουν όσοι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν μικρότερης ή μεγαλύτερης απόστασης, ταξίδια...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Είδη και οχήματα των θανατηφόρων τροχαίων το 2019
Αναλύουμε τα θανατηφόρα τροχαία που σημειώθηκαν το 2019, με βάση το είδος του ατυχήματος, καθώς και τα οχήματα που εμπλέκονταν σε αυτό. ...(περισσότερα)
Με 237 χλμ./ώρα πήγαινε ο Reyes τη στιγμή του μοιραίου ατυχήματος
Ο παγκοσμίου φήμης ποδοσφαιριστής Jose Antonio Reyes έφυγε από τη ζωή, μαζί με δυο ξαδέλφια του, μετά από τροχαίο ατύχημα στην Ισπανία ενώ κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Τροχαία ατυχήματα: Η βασική αιτία θανάτου για παιδιά ηλικίας 1-13 ετών
Τα τροχαία ατυχήματα είναι η βασική αιτία θανάτου παιδιών ηλικίας 1-13 ετών, γεγονός που οι περισσότεροι αντιλαμβανόμαστε και οι στατιστικές δυστυχώς, επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των ορίων ταχύτητας αυξάνει τους θανάτους...
... ή τουλάχιστον, αυτό καταδεικνύει έρευνα για λογαριασμό του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ασφαλούς Οδήγησης σε Αυτοκινητοδρόμους (Insurance Institute for Highway Safety). ...(περισσότερα)
ABS
Το Iaveris.gr θα παρουσιάσει μέσω μιας σειράς άρθρων, με πολύ απλή εξήγηση, τη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας που υπάρχουν πλέον στα αυτοκίνητα. Το πρώτο από αυτά, αφορά στο ABS, το οποίο είναι για έ...(περισσότερα)
Έως και 40% των θανάτων στους δρόμους σχετίζονται με τη δουλειά
 Σύμφωνα με νέα στοιχεία αναφορικά με τους θανάτους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 25.671 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2016. ...(περισσότερα)
Πόδια στο ταμπλό: Μια θανάσιμα κακή συνήθεια
Όταν βάζουμε τα πόδια στα ταμπλό ενώ βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού διαπράττουμε ένα τεράστιο λάθος, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, έστω και με μικρή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι από σπάσιμο π...(περισσότερα)
Κουμπιά vs οθόνες αφής: Σημειώσατε 1
Η τοποθέτηση οθονών αφής στο εσωτερικό των αυτοκινήτων έγινε κοινή πρακτική τα τελευταία χρόνια, ωστόσο άρθρο-ρεπορτάζ σουηδικού περιοδικού δείχνει πως τα κλασικά κουμπιά, παραμένουν καλύτερη επιλογή ...(περισσότερα)

S5 Box