SAFETY FIRST

Η είδηση πως στο Όσλο υπήρξε μόλις ένας νεκρός απο τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου, ωστόσο ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 2019, κανένα παιδί δεν έχασε τη ζωή του από τροχαίο ατύχημα στη Νορβηγία.

Σε παράδειγμα προς μίμηση παγκοσμίως έχει αναχθεί η Νορβηγία και ειδικά η πρωτεύουσά της, Όσλο, μετά την δημοσίευση των πιο πρόσφατων στατιστικών δεδομένων από τροχαία ατυχήματα.

Εντύπωση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του 2019, στο Όσλο των 673.000 κατοίκων καταγράφηκε μόλις ένας θάνατος από τροχαίο ατύχημα, με μοναδικό θύμα έναν ενήλικο οδηγό που έπεσε σε φράκτη. Αυτό, συνεπάγεται πως οι απώλειες δικυκλιστών, πεζών ή παιδιών έδειξαν ένα ολοστρόγγυλο μηδενικό. Το παραπάνω προφανώς και συνιστά ρεκόρ για το Όσλο, με την αμέσως προηγούμενη κορυφαία επίδοση να έχει καταγραφεί το 2017, όταν έχασαν τη ζωή τους από τροχαία, 3 άνθρωποι. Την ίδια χρονιά, η Νορβηγία είχε τους λιγότερους θανάτους από τροχαία στην Ευρώπη, με 20 θύματα/εκατομμύριο πληθυσμού.

Ταυτόχρονα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως για πρώτη φορά στην ιστορία, κανένα παιδί (ηλικίας 16 ετών και κάτω) δεν έχασε τη ζωή του, ή τραυματίστηκε σοβαρά, σε ολόκληρη τη Νορβηγία.

Επειδή τίποτα στη ζωή δεν είναι τυχαίο, τα παραπάνω αριθμητικά δεδομένα δεν προέκυψαν συμπτωματικά. Από το 2002, η Νορβηγία έχει υιοθετήσει το εθνικό στρατηγικό “Vision Zero”, με τον προφανή στόχο του εκμηδενισμού των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Δύο βασικοί παράγοντες για αυτό, ήταν η αύξηση των αυτοκινήτων με σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, καθώς και η περαιτέρω μείωση των ορίων ταχύτητας.

Σημαντική δουλειά έγινε και στο Όσλο, όπου δημιουργήθηκαν περιορισμοί στις ζώνες οδήγησης, ειδικά στο κέντρο της πόλης. Αυτό έφερε πολύ καλή σύνδεση των λωρίδων για δίκυκλα, ενθαρρύνοντας τους κατοίκους της πόλης να μετακινούνται με δίτροχα και όχι τετράτροχα οχήματα. Ένα σημείο που αξίζει να εστιάσουμε, είναι η μεθοδικότητα που έχουν επιδείξει οι Νορβηγοί για δεκαετίες. Οι στατιστικές δείχνουν διαρκή μείωση των θανάτων από τροχαία στο Όσλο τα τελευταία 50 χρόνια. Ο μεγαλύτερος αριθμός είχε καταγραφεί το 1975, όταν έχασαν τη ζωή τους 41 άτομα και έκτοτε μειώνεται διαρκώς, με αποκορύφωμα το 2019.

Παρόλα αυτά, οι Νορβηγοί δεν εφησυχάζουν, αφού ο δρόμος της βελτίωσης είναι ακόμη μακρύς. Χαρακτηριστικά, στην υπόλοιπη χώρα καταγράφηκε αύξηση των θυμάτων από τροχαία, που έφτασαν στα 110 (από 108 σε σύγκριση με το 2018) άτομα. Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις στο Όσλο, ο Δεκέμβριος του 2019 υπήρξε κακός για τη Νορβηγία, καθώς σκοτώθηκαν σε τροχαία 14 άνθρωποι, έναντι 7 τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

730 νεκροί σε 679 ατυχήματα το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε πρόσφατα τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους τη χρονιά που μας πέρασε. ...(περισσότερα)
Αντιδράσεις για τις διαφημίσεις αλκοόλ στη Formula 1
Η πρόσφατη, μεγάλη χορηγική συμφωνία μεταξύ της Formula 1 και της γνωστής ζυθοποιίας "Heineken" δεν έχει γίνει δεκτή με καλό μάτι από τους Οργανισμούς που ασχολούνται με την καμπάνια ενάντια στο αλκοό...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Περί ασφάλειας σε πίστες και δρόμους...
Η ιδιαίτερα δυσάρεστη είδηση του θανάτου του Nicky Hayden, έρχεται να πιστοποιήσει για ακόμη μια φορά πως η ασφάλεια που υπάρχει στο Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, είναι πολύ περισσότερη από εκείνη που έχουμ...(περισσότερα)
Έρχεται πλαίσιο κανόνων κίνησης για οχήματα μικροκινητικότητας
Το Υπουργείο Μεταφορών παρουσίασε σχέδιο Νόμου σχετικά με τους κανόνες κυκλοφορίας στους οποίους θα υπόκεινται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards και segway, τα οποία στο εξής θα ονομάζονται "Ελ...(περισσότερα)
3 βασικές ενέργειες συντήρησης του αυτοκινήτου μας στην καραντίνα
Η καραντίνα που επιβλήθηκε λόγω του κορονοϊού, έχει μειώσει πάρα πολύ τα χιλιόμετρα που πραγματοποιούμε με το αυτοκίνητο. Διαβάστε ποιες είναι οι βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνουμε, για την συντή...(περισσότερα)
O Άφθαρτος!
H TAC (Transport Accident Commission) παρουσίασε τον Graham, ένα γλυπτό ομοίωμα ανθρώπου, που με βάση την κατασκευή του θα μπορούσε να αντέξει τα τροχαία ατυχήματα και να βγαίνει δίχως τραυματισμό από...(περισσότερα)
Ελλάδα: Στην τετράδα των πιο επικίνδυνων Ευρωπαϊκών χωρών για οδήγηση
Η χώρα μας ξεχωρίζει για ακόμη μια φορά με αρνητικό τρόπο όσον αφορά στο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφού κατατάσσεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων στην Ευρώπη. ...(περισσότερα)
Πάσχα 2022: Οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας και τα οχήματα που εξαιρούντα
H Τροχαία θα προχωρήσει σε σειρά μέτρων για την κατά το δυνατόν πιο ασφαλή μετακίνηση των εκδρομέων κατά την περίοδο του Πάσχα. ...(περισσότερα)
Η χρήση ακουστικών κατά την κίνηση αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος (+video)
Πείραμα της Ford έδειξε πως η χρήση ακουστικών κατά τις μετακινήσεις με τετράτροχα ή δίτροχα οχήματα, καθώς και ως πεζοί, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για τους χρήστες των δρόμων. ...(περισσότερα)

S5 Box