SAFETY FIRST

Η είδηση πως στο Όσλο υπήρξε μόλις ένας νεκρός απο τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου, ωστόσο ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 2019, κανένα παιδί δεν έχασε τη ζωή του από τροχαίο ατύχημα στη Νορβηγία.

Σε παράδειγμα προς μίμηση παγκοσμίως έχει αναχθεί η Νορβηγία και ειδικά η πρωτεύουσά της, Όσλο, μετά την δημοσίευση των πιο πρόσφατων στατιστικών δεδομένων από τροχαία ατυχήματα.

Εντύπωση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του 2019, στο Όσλο των 673.000 κατοίκων καταγράφηκε μόλις ένας θάνατος από τροχαίο ατύχημα, με μοναδικό θύμα έναν ενήλικο οδηγό που έπεσε σε φράκτη. Αυτό, συνεπάγεται πως οι απώλειες δικυκλιστών, πεζών ή παιδιών έδειξαν ένα ολοστρόγγυλο μηδενικό. Το παραπάνω προφανώς και συνιστά ρεκόρ για το Όσλο, με την αμέσως προηγούμενη κορυφαία επίδοση να έχει καταγραφεί το 2017, όταν έχασαν τη ζωή τους από τροχαία, 3 άνθρωποι. Την ίδια χρονιά, η Νορβηγία είχε τους λιγότερους θανάτους από τροχαία στην Ευρώπη, με 20 θύματα/εκατομμύριο πληθυσμού.

Ταυτόχρονα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως για πρώτη φορά στην ιστορία, κανένα παιδί (ηλικίας 16 ετών και κάτω) δεν έχασε τη ζωή του, ή τραυματίστηκε σοβαρά, σε ολόκληρη τη Νορβηγία.

Επειδή τίποτα στη ζωή δεν είναι τυχαίο, τα παραπάνω αριθμητικά δεδομένα δεν προέκυψαν συμπτωματικά. Από το 2002, η Νορβηγία έχει υιοθετήσει το εθνικό στρατηγικό “Vision Zero”, με τον προφανή στόχο του εκμηδενισμού των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Δύο βασικοί παράγοντες για αυτό, ήταν η αύξηση των αυτοκινήτων με σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, καθώς και η περαιτέρω μείωση των ορίων ταχύτητας.

Σημαντική δουλειά έγινε και στο Όσλο, όπου δημιουργήθηκαν περιορισμοί στις ζώνες οδήγησης, ειδικά στο κέντρο της πόλης. Αυτό έφερε πολύ καλή σύνδεση των λωρίδων για δίκυκλα, ενθαρρύνοντας τους κατοίκους της πόλης να μετακινούνται με δίτροχα και όχι τετράτροχα οχήματα. Ένα σημείο που αξίζει να εστιάσουμε, είναι η μεθοδικότητα που έχουν επιδείξει οι Νορβηγοί για δεκαετίες. Οι στατιστικές δείχνουν διαρκή μείωση των θανάτων από τροχαία στο Όσλο τα τελευταία 50 χρόνια. Ο μεγαλύτερος αριθμός είχε καταγραφεί το 1975, όταν έχασαν τη ζωή τους 41 άτομα και έκτοτε μειώνεται διαρκώς, με αποκορύφωμα το 2019.

Παρόλα αυτά, οι Νορβηγοί δεν εφησυχάζουν, αφού ο δρόμος της βελτίωσης είναι ακόμη μακρύς. Χαρακτηριστικά, στην υπόλοιπη χώρα καταγράφηκε αύξηση των θυμάτων από τροχαία, που έφτασαν στα 110 (από 108 σε σύγκριση με το 2018) άτομα. Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις στο Όσλο, ο Δεκέμβριος του 2019 υπήρξε κακός για τη Νορβηγία, καθώς σκοτώθηκαν σε τροχαία 14 άνθρωποι, έναντι 7 τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

Νέο σύστημα ανίχνευσης κίνησης ατόμων στο αυτοκίνητο
Ένα σύστημα που θα μπορεί να εξάγει συμπεράσματα για την κατάσταση του οδηγού και να αναλύει το βαθμό ελέγχου που έχει εκείνος στο αυτοκίνητο, έρχεται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)
Οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι πιο επικίνδυνοι από τους νέους...
Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Swansea στη Μεγάλη Βρετανία, οι ηλικιωμένοι οδηγοί δε θεωρούνται περισσότερο επικίνδυνοι από τους νέους, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του BBC. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Εξετάσεις κάθε 5 χρόνια επιθυμούν οι οδηγοί άνω των 60 ετών
Η πλειοψηφία των οδηγών ηλικίας άνω των 60 ετών, συμφωνεί με την επανεξέταση ικανοτήτων κάθε 5 χρόνια μετά από την ανανέωση της άδειας οδήγησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμέν...(περισσότερα)
Προτάσεις για μέτρα μείωσης των απωλειών στους δρόμους!
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε μια σειρά από προτάσεις, για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας όσον αφορά στην κατηγορία των νέων ανθρώπων (1...(περισσότερα)
Οι τροχαίες παραβάσεις κατά την περίοδο του Πάσχα
Κατά τη διάρκεια της περιόδου 15 Απριλίου-2 Μαΐου, η Τροχαία κατέγραψε 55.534 παραβάσεις έπειτα από 250.690 ελέγχους στη χώρα μας. ...(περισσότερα)
Σύστημα προειδοποίησης κίνησης στην αντίθετη λωρίδα από την Bosch
Η Bosch εξελίσσει ένα ειδικό σύστημα για την αντιμετώπιση ενός από τα πιο σημαντικά προβλήματα στους δρόμους της Ευρώπης, την κίνηση στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας ...(περισσότερα)
Η αύξηση των ορίων ταχύτητας αυξάνει τους θανάτους...
... ή τουλάχιστον, αυτό καταδεικνύει έρευνα για λογαριασμό του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ασφαλούς Οδήγησης σε Αυτοκινητοδρόμους (Insurance Institute for Highway Safety). ...(περισσότερα)
Σημαντική μείωση των θανάτων στο Βέλγιο
Σαφή βελτίωση παρουσιάζουν οι αριθμοί όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα του Βελγίου, καθώς υπολογίστηκε ότι οι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2016 είναι κατά 8%...(περισσότερα)
Επικίνδυνες υποσυνείδητες προκαταλήψεις για την οδήγηση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέδειξε πως η πλειονότητα των ανθρώπων έχουν υποσυνείδητες προκαταλήψεις για τη διαδικασία της οδήγησης, οι οποίες μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για την υγεία και την ασ...(περισσότερα)
Οι άντρες ρισκάρουν περισσότερο από τις γυναίκες στο δρόμο
Έρευνα του 2011 είχε δείξει πως η συντριπτική πλειοψηφία των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα είναι άντρες, τη στιγμή που πρόσφατα δεδομένα από το Βέλγιο, δείχνουν πως το 83% όσων οδηγούν υπό την επήρεια...(περισσότερα)

S5 Box