SAFETY FIRST

Τα δεδομένα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ) για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, έδειξαν αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους της χώρας μας.

Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η Ελληνική Στατιστική Αρχή για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, τα τροχαία ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους παρουσίασαν σημαντική αύξηση.

Ένας παράγοντας που ενδέχεται να έπαιξε ρόλο σε αυτό, είναι η εκτεταμένη περίοδος καραντίνας του 2020, που δεν επαναλήφθηκε στον ίδιο βαθμό, το 2021.

Σε επίπεδο αριθμών, τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ δείχνουν αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, κατά 15,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.

Ακόμη, τα τροχαία ατυχήματα που περιλάμβαναν θανάσιμο ή σοβαρό τραυματισμό, παρουσίασαν αύξηση κατά 47,2%.

Όσον αφορά στον τελευταίο και πιο πρόσφατο μήνα της καταμέτρησης, δηλαδή τον Νοέμβριο του 2021, σημειώθηκαν 958 τροχαία ατυχήματα, έναντι 651 και 838 τον ίδιο μήνα, το 2020 και 2019 αντίστοιχα.

Τον περασμένο Νοέμβριο έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο 60 συνάνθρωποί μας, ενώ υπήρξαν ακόμη 36 σοβαροί τραυματισμοί και σε 1.064 περιπτώσεις ο τραυματισμός ήταν ελαφρύς.

Σε σύγκριση με το 2020, τα θανατηφόρα τροχαία αυξήθηκαν κατά 17,6% (51 νεκροί), ενώ τα ατυχήματα με σοβαρό ή ελαφρύ τραυματισμό, παρουσίασαν αύξηση κατά 16,1% (31) και 50,9% (705) αντίστοιχα.

Εξειδικεύοντας τη στατιστική, τον περασμένο Νοέμβριο συνέβησαν στην Περιφέρεια Αττικής 634 ατυχήματα, που συνιστούν αύξηση κατά 80,1% σε σύγκριση με τα 352 του ίδιου μήνα, το 2020.

Οι νεκροί από τροχαία στην Αττική ήταν 19 (12 το 2020), ενώ υπήρξαν 11 ατυχήματα με σοβαρό (8 το 2020) και 718 με ελαφρύ (385 το 2020) τραυματισμό.

Να σημειωθεί, πως κατά τον Νοέμβριο του 2021, στην Περιφέρεια Ιόνιων Νήσων δεν υπήρξε κανένα ατύχημα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η ευεργετική επίδραση του Intelligent Speed Assistance
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε στο Youtube ένα βίντεο, που καταδεικνύει τη χρησιμότητα ενός από τα τελευταίας τεχνολογίας έξυπνα συστήμα...(περισσότερα)
Κοινή δράση για την Οδική Ασφάλεια από τους Υπουργούς Μεταφορών της Ε.Ε.
Στην ετήσια συνάντηση των Υπουργών Μεταφορών των 28 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου στη Βαλέττα της Μάλτας, ανακοινώθηκε η κοινή πρόθεση για δράση με στόχο την περαι...(περισσότερα)
Σε λειτουργία από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου τα ΚΤΕΟ
Τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων θα ανοίξουν τις πόρτες τους από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, με τη λειτουργία τους να διέπεται από αυστηρούς κανόνες υγειονομικής ασφάλειας, στο πλαίσιο προστασίας από...(περισσότερα)
Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Οδήγηση υπό βροχή: Βασικές ενέργειες
Η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα απαιτεί σύνεση και γνώση, αφού η πρόσφυση μειώνεται και παράλληλα, οι απαιτούμενες αποστάσεις φρεναρίσματος, αυξάνονται. ...(περισσότερα)
Χιλιάδες κλήσεις για στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ
Η ελλιπέστατη οδηγική, αλλά και συνολική, παιδεία μας αποκαλύπτεται για ακόμη μια φορά, από τη στατιστική των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν σε αστικές περιοχές, για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2019...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Αύξηση των εφήβων που κινούνται στο δρόμο χωρίς ασφάλιση
Ο αριθμός των νέων που χρησιμοποιούν ανασφάλιστα οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο παρουσιάζει διαρκή αύξηση, με το πρόβλημα να εστιάζεται κυρίως στα ηλεκτρικά scooters. ...(περισσότερα)
Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου: Παραβάσεων συνέχεια
Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές. ...(περισσότερα)
Σουηδία: Χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για αξιολόγηση της ολισθηρότητας στους δρόμους
Οι Σουηδοί ξεκινούν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, αγοράζοντας δεδομένα από την κίνηση οχημάτων σε πραγματικό χρόνο, με στόχο την κατανόηση και έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων εξαιτίας ολισθηρότητας στο...(περισσότερα)
Αγγλία: Το κόστος είναι ο βασικός λόγος που οι νέοι δεν οδηγούν
Έρευνα στην Αγγλία έδειξε πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νέοι δεν αποφασίζουν να οδηγήσουν, είναι το αυξημένο κόστος. ...(περισσότερα)

S5 Box