SAFETY FIRST

Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως η κατακόρυφη αύξηση της τιμής στα καύσιμα, έχει δημιουργήσει καλύτερες οδηγικές συνήθειες στους δρόμους της χώρας.

Ο ανεξάρτητος φιλανθρωπικός οργανισμός IAM Roadsmart, που εδρεύει στη Μεγάλη Βρετανία, πραγματοποίησε έρευνα σχετικά με την σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην εκτόξευση των τιμών στα καύσιμα και την Οδική Ασφάλεια.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του μεγαλύτερου ανεξάρτητου Οργανισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο για την Οδική Ασφάλεια, η κατακόρυφη αύξηση στις τιμές των καυσίμων προκαλεί σημαντικό οικονομικό πρόβλημα στους κατόχους οχημάτων, τετράτροχων ή δικύκλων, ωστόσο θα μπορούσε να έχει απροσδόκητα θετικό αντίκτυπο σε επίπεδο ασφάλειας.

Σε σύνολο 1.004 αυτοκινητιστών που συμμετείχαν στην έρευνα του IAM Roadsmart, το 72% δήλωσε πως το κόστος μετακινήσεων, έχει επιφέρει αλλαγή στον τρόπο που ταξιδεύει.

Από αυτό ποσοστό, το 38% οδηγεί με πιο οικονομικό τρόπο, ενώ το 19% τηρεί περισσότερο τα όρια ταχύτητας.

Εφόσον αυτά τα ποσοστά αναχθούν στο συνολικό πληθυσμό του Ηνωμένου Βασιλείου, αυτό σημαίνει πως από τα 33 εκατομμύρια κατόχων άδεια οδήγησης στο Νησί, 12,5 και 6 εκατομμύρια άνθρωποι αντίστοιχα, έχουν αποκτήσει καλύτερες και πιο ασφαλείς συνήθειες στην οδήγηση.

Ιδιαίτερα το σκέλος της κίνησης με χαμηλότερη ταχύτητα έχει μεγάλη βαρύτητα, αφού η υπερβολική ταχύτητα είναι από τους βασικούς λόγους θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς με βάση τις στατιστικές του Υπουργείου Μεταφορών της χώρας, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας υπήρξε παράγοντας στο 7% όλων των ατυχημάτων, εκ των οποίων το 17% περιλάμβανε τουλάχιστον έναν θάνατο.

Ακόμη, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και η υπερβολική ταχύτητα για τις συνθήκες, αποτέλεσαν σημαντικό παράγοντα στο 27% των θανάτων και στο 13% των συνολικών τροχαίων ατυχημάτων.

"Το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων είναι ένα ακόμη πρόσθετο έξοδο σε αυτή τη δύσκολη κρίση του κόστους ζωής και η έρευνά μας δείχνει ότι πολλοί έχουν αναγκαστεί να αναθεωρήσουν τις οδηγικές τους συνήθειες σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν το κόστος των καυσίμων τους στο ελάχιστο", δήλωσε ο Διευθυντής πολιτικής και έρευνας της IAM RoadSmart, Neil Greig. "Η πιο αργή και οικονομική οδήγηση θα μειώσει το κόστος, αλλά ένας άλλος θετικός αντίκτυπος αυτού του γεγονότος είναι, φυσικά, η Οδική Ασφάλεια.

"Θα προτρέπαμε όσους έχουν υιοθετήσει πιο αργές και ομαλές συνήθειες οδήγησης να τις διατηρήσουν, ανεξάρτητα από τις τιμές των καυσίμων.

"Με αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί όχι μόνο θα εξοικονομήσουν χρήματα από τα καύσιμα και θα ταξιδέψουν πιο οικολογικά, αλλά ενδεχομένως θα σώσουν και ζωές".

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αίτια και είδη θανατηφόρων τροχαίων το 2018
Στα στατιστικά της Τροχαίας για τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν το 2018, έχουν καταγραφεί τα αίτια, καθώς και τα είδη τους. Διαβάστε ποια είναι αυτά. ...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
Προτάσεις για 11 βελτιώσεις στα νέα αυτοκίνητα έως το 2021
Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τις προτάσεις της οι οποίες περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τοποθέτηση 11 ...(περισσότερα)
Υψηλά τα επίπεδα ασφάλειας στο WRC!
Στο πρόσφατο Ράλλυ Γερμανίας, 9ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), οι Γάλλοι Stephane Lefebvre-Gabin Moreau είχαν μια άσχημη έξοδο με πολλά χιλιόμετρα, που θα μπορούσε να προξενήσει πολύ ...(περισσότερα)
Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε ποινές και πρόστιμα
Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις ποινές και στα πρόστιμα. ...(περισσότερα)
Οδήγηση υπό βροχή: Βασικές ενέργειες
Η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα απαιτεί σύνεση και γνώση, αφού η πρόσφυση μειώνεται και παράλληλα, οι απαιτούμενες αποστάσεις φρεναρίσματος, αυξάνονται. ...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 27.577 παραβάσεις σε 9 ημέρες
Οι περισσότερες παραβάσεις διαπιστώθηκαν στην Αττική, ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός εξ αυτών αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Μπορεί η εικονική πραγματικότητα να βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων;
Αυτό θα ερευνήσει ένας οργανισμός από τη Σουηδία, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή... ...(περισσότερα)

S5 Box