SAFETY FIRST

Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ.

Για να μπορεί ένας οδηγός να οδηγήσει δίκυκλο κατηγορίας Α1 (κυβισμός έως 125 κ.εκ., ισχύς 11 kW, δηλαδή 15 ίπποι και λόγος ισχύος/βάρος κάτω από 0,1 kW/kg) θα πρέπει να είναι άνω των 27 ετών, να διαθέτει δίπλωμα αυτοκινήτου κατηγορίας Β για τουλάχιστον 6 έτη και να έχει περάσει από υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων για χειρισμό δικύκλου, χωρίς πάντως να χρειάζεται να έχει περάσει από εξετάσεις για δίπλωμα μοτοσικλέτας.

Όπως τονίζεται, η δυνατότητα οδήγησης δικύκλου έως 125 κ.εκ. με άδεια αυτοκινήτου, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις που αναφέραμε παραπάνω, θα ισχύει μόνο εντός της Ελλάδας.

Το ίδιο νομοσχέδιο που κατατέθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, προβλέπει πως δεν απαιτείται άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτων, τα οποία φτάνει σε ανώτατη εργοστασιακή ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα. Ταυτόχρονα, εφόσον ένας αναβάτης μοτοποδηλάτου δεν έχει συμπληρώσει το 18ο έτος -η οδήγηση αυτής της κατηγορίας οχημάτων επιτρέπεται από την ηλικία των 16 ετών,- θα πρέπει να διαθέτει έγγραφη συναίνεση από τον κηδεμόνα του.

Σχετικά με τα παραπάνω, υπήρξαν αντιδράσεις όσον αφορά στον τομέα της οδικής ασφαλείας, αφού ο αριθμός των τροχαίων στα οποία εμπλέκονται μοτοσικλέτες, παραμένει υψηλός. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμό Ευρωπαίων Κατασκευαστών Δικύκλων (ACEM) πάντως, η εφαρμογή αυτής της ισοδυναμίας έχει επιφέρει μεγαλύτερη εξοικείωση των οδηγών αυτοκινήτων, με τον τρόπο κίνησης των μοτοσικλετών, μειώνοντας τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται δίκυκλα. Επίσης, έρευνα στην Ισπανία έδειξε πως αναβάτες ελαφρών μοτοσικλετών που διαθέτουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτων, εμπλέκονται σε 3 φορές λιγότερα ατυχήματα από όσους διαθέτουν μόνο άδεια Α1.

Ακόμη, οι υποστηρικτές της οδηγίας θεωρούν πως τα ελαφρά δίκυκλα μπορούν να αποτελέσουν ένα ασφαλές μέσο αστικής μετακίνησης, βοηθώντας έτσι και στη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Παράλληλα, αυτό μπορεί να βοηθήσει και στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, αφού επισκέπτες από το εξωτερικό έχουν συνηθίσει να έχουν αυτή τη δυνατότητα στη χώρα τους και επιθυμούν να ισχύει το ίδιο, όταν βρεθούν στην Ελλάδα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μείωση των θανάτων κατά 2% στους Ευρωπαϊκούς δρόμους
Όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά τη συνεδρίαση των 28 Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Βαλέττα της Μάλτας, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν το 2016 κατά 2% σε σύγκριση με την ...(περισσότερα)
Δείτε στο video τι συμβαίνει όταν δε φοράμε ζώνη ασφαλείας
Έχουμε πει πολλές φορές ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ζώνη ασφαλείας, είτε καθόμαστε στα εμπρός είτε στα πίσω καθίσματα. ...(περισσότερα)
Λειτουργία οδήγησης στα smartphones;
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα τα τελευταίας τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα, τα γνωστά σε όλους smartphones να ήταν εφοδιασμένα, εκτός από λειτουργία πτήσης και με λειτουργία οδήγησης; ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 1 στους 3 οδηγούς δεν χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης
Μπορεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα να διαθέτουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όμως οι Βρετανοί οδηγοί δεν τα αξιοποιούν σε ικανοποιητικό βαθμό. ...(περισσότερα)
Αλλαγή ελαστικών: Ένα πρωταρχικό θέμα
Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα της συντήρησης ενός αυτοκινήτου, είναι η συντήρηση και αλλαγή των ελαστικών, καθώς η σωστή κατάσταση των ελαστικών είναι κρίσιμος παράγοντας όσον αφορά στην ασφάλειά ...(περισσότερα)
Ελαστικά και Οδική Ασφάλεια
Η διατήρηση των ελαστικών του οχήματός μας σε καλή κατάσταση, παίζει σημαντικό ρόλο στην βελτίωση της ασφάλειας κατά τη διάρκεια της οδήγησης. ...(περισσότερα)
Αυτό φαίνεται ότι σκέφτονται οι περισσότεροι οδηγοί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας από το Vinci Autoroute και το Ινστιτούτο Ipsos. ...(περισσότερα)
Χαμηλότερα όρια ταχύτητας = Λιγότερα τροχαία ατυχήματα
Οι στατιστικές έρευνες στο Βέλγιο, καθώς και στη Γαλλία, δείχνουν πως η στρατηγική μείωσης των ορίων ταχύτητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, επιφέρουν σταθερή μείωση στους θανάτους από τροχαία ατ...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
Οι άντρες ρισκάρουν περισσότερο από τις γυναίκες στο δρόμο
Έρευνα του 2011 είχε δείξει πως η συντριπτική πλειοψηφία των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα είναι άντρες, τη στιγμή που πρόσφατα δεδομένα από το Βέλγιο, δείχνουν πως το 83% όσων οδηγούν υπό την επήρεια...(περισσότερα)

S5 Box