SAFETY FIRST

Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα.

H μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων από 50 σε 30 χλμ./ώρα, στο πλαίσιο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και χαμηλότερης εκπομπής ρύπων, γίνεται ολοένα και πιο συχνό φαινόμενο .

Στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας έγινε ένα βήμα παραπέρα, αφού τους τελευταίους μήνες το όριο ταχύτητας σε ορισμένα σημεία του κέντρου της πόλης, έχει μειωθεί περαιτέρω, στα 20 χλμ./ώρα.

Όπως έγινε γνωστό, το όριο ταχύτητας των 50 χλμ./ώρα δεν έχει καταργηθεί, ωστόσο σε παράπλευρους δρόμους του κέντρου, εμφανίστηκαν οι πρώτες πινακίδες με τον αριθμό 20.

Συνολικά, οι ιθύνοντες του συγκοινωνιακού τομέα της Φρανκφούρτης, θέλουν να μετατρέψουν το κέντρο της πόλης σε περιβάλλον φιλικό για πεζούς και ποδηλάτες, μειώνοντας όσο είναι εφικτό, την ύπαρξη και κίνηση αυτοκινήτων.

Μια ενέργεια προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι η κατάργηση των δωρεάν θέσεων υπαίθριου parking παραπλεύρως των δρόμων, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να πρέπει να χρησιμοποιούν κλειστούς χώρους γκαράζ.

Προφανώς, θέσεις στάθμευσης για ταξί, ΑμεΑ και οι ζώνες φόρτωσης-εκφόρτωσης προϊόντων, διατηρούνται.

Μπορεί το όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα να μην έχει ακόμη πολλούς υποστηρικτές, όμως είναι σαφές πως η τάση μείωσης της ταχύτητας κίνησης εντός πόλεων, αποτελεί κοινό τόπο σε διεθνές επίπεδο, με κοινό παρονομαστή τα 30 χλμ./ώρα ως ταχύτητα κίνησης εντός αστικού ιστού, είναι πια ιδιαίτερα διαδεδομένη.

Ενδεικτικά αναφέρουμε επ’ αυτού, πως ένα αυτοκίνητο που κινείται με 30 χλμ./ώρα, χρειάζεται 13 μέτρα ακινητοποίησης, έναντι 27 σε περίπτωση κίνησης με 50 χλμ./ώρα.

Ακόμη, η πιθανότητα επιβίωσης πεζού σε περίπτωση σύγκρουσης με όχημα το οποίο κινείται με 30 χλμ./ώρα είναι 95%, ενώ και η ηχορύπανση μειώνεται στο μισό.

Με δεδομένο ότι η αντίδραση του μέσου ανθρώπου σε οπτικό ερέθισμα είναι περίπου 1 δευτερόλεπτο, αυτό σημαίνει πως ο μέσος οδηγός δε θα ακινητοποιήσει το όχημά του, αλλά θα έχει την πρώτη αντίδραση (π.χ. πέδησης έκτακτης ανάγκης) έχοντας διανύσει 5,5 μέτρα λιγότερα, δηλαδή το μήκος ενός μεγάλου οχήματος.

Αν σε αυτό προσθέσουμε την μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης κατά 15 μέτρα, λόγω χαμηλότερης ταχύτητας, ο ορισμός κίνησης στα 30 χλμ./ώρα, πολλώ δε μάλλον στα 20 χλμ./ώρα, μπορεί να προσφέρει επιπλέον 20-30 μέτρα αντίδρασης, προστατεύοντας ανθρώπινες ζωές.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unslash - Moritz Spahn

Περισσότερα Safety First

Εκστρατεία εναντίον της χρήσης τηλεφώνου κατά την οδήγηση στην Αγγλία
Μεγάλη έκταση έχει πάρει η εκστρατεία ενάντια στη χρήση τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην Αγγλία, με την Theresa May να συμμετέχει προσωπικά σε αυτήν. ...(περισσότερα)
Η σημασία του πέλματος στις επιδόσεις των ελαστικών
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται σε διαρκή επαφή με το δρόμο. ...(περισσότερα)
Η νέα έκθεση του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια
Στη δημοσιότητα δόθηκε η τελευταία έκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών σχετικά με τη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα πρέπει να διαθέτουν σύστημα ηχητικής προειδοποίησης
Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται πιο αυστηρή για τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία στο εξής θα πρέπει να διαθέτουν ειδικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Μείωση 54% στα θανατηφόρα τροχαία μεταξύ 2010-2020
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως τα θανατηφόρα τροχαία του 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 17% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, ενώ η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση μεταξύ τω...(περισσότερα)
Τo επόμενo Δωρεάν Σεμινάριo Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης
Η Σχολή μας συνεχίζει να προσφέρει δωρεάν Σεμινάρια Οδικής Συμπεριφοράς - Διαβάστε πού και πότε θα διεξαχθούν οι επόμενες ομιλίες. ...(περισσότερα)
Θυμός κατά την οδήγηση: Μια ανησυχητική τάση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι πιο θυμωμένοι οδηγοί έχουν ηλικία 17-45 ετών. ...(περισσότερα)
Έρχεται αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Διαβάστε ποιες είναι αλλαγές αναμένεται να γίνουν στο προσεχές χρονικό διάστημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Safe system approach, από τα Ηνωμένα Έθνη
Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020" (UN Decade of Action for Road Safety 2011-2020), η FIA μέσω του Action for Ro...(περισσότερα)
Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)

S5 Box