SAFETY FIRST

Με βάση τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, η χώρα μας σημείωσε την 5η χειρότερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσον αφορά στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα το 2023.

Η πρόσφατη δημοσίευση της Eurostat, αναφορικά με τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2023, δείχνει πως η Ελλάδα δυστυχώς παραμένει πάνω από τον μέσο όρο.

Συνολικά, το 2023 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης 20.380 άνθρωποι, αριθμός κατά 1,3% μικρότερος από τα 20.562 θύματα του 2022.

Τη στιγμή που ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 46 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων, η Ελλάδα είχε την 5η χειρότερη επίδοση, μαζί με την Πορτογαλία, με 61 απώλειες ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Ακόμη χειρότερη από ότι για εμάς, ήταν οι κατάσταση για Βουλγαρία και Ρουμανία (81 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων), ενώ οι Λετονία και Κροατία ακολουθούν με 75 και 71 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων αντίστοιχα.

Αντίθετα, οι χαμηλότερες επιδόσεις σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα κατά το 2023 σημειώθηκαν σε Σουηδία (22), Δανία (27) και Μάλτα (30).

Αναλύοντας περαιτέρω τα στατιστικά των θανάτων από τροχαία ατυχήματα που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat , προκύπτει πως κατά την περίοδο 2013-2023, υπήρξε συνολική μείωση κατά 16%.

Ωστόσο, αυτό δεν είναι τόσο θετικό όσο ίσως να φαντάζει, αφού αφενός απέχει πολύ από την μείωση 50% που είχε τεθεί ως στόχος έως το 2030, αφετέρου μεγάλο ποσοστό αυτής επιτεύχθηκε εξαιτίας λιγότερων μετακινήσεων στην περίοδο της πανδημίας.

Επιστρέφοντας στην αριθμητική ανάλυση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα το 2023, οι άνδρες που έχασαν τη ζωή τους σε Ευρωπαϊκή Ένωση και Ελλάδα ήταν 15.678 και 539 αντίστοιχα, ενώ οι γυναίκες ήταν 4.656 και 115 αντίστοιχα.

Εστιάζοντας στην ηλικία, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι που έχασαν τη ζωή τους από τροχαία το 2023 ήταν 25-49 ετών (31,3%) και άνω των 65 ετών (30,6%). Άτομα των ίδιων ηλικιακών ομάδων συναντάμε στην αντίστοιχη ελληνική κορυφή, με 31,2% και 29,4% αντίστοιχα.

Από εκεί και έπειτα, τα περισσότερα θύματα από τροχαία ατυχήματα το 2023 ήταν οδηγοί ή συνεπιβάτες οχημάτων (44,7%), ενώ ακολουθούν οι πεζοί (18,4%) και οι δικυκλιστές (17,4%).

Επιπλέον, οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι –αναμενόμενα- αγροτικοί, καθώς σε αυτούς υπήρξαν 10.816 θάνατοι (53,1%). Σε αστικές οδούς είχαμε 7.816 θανάτους (38,4%), ενώ ως πιο «ασφαλείς» δρόμοι μπορούν να θεωρηθούν βάσει στατιστικών οι οδοί ταχείας κυκλοφορίας, όπου καταγράφηκε ο χαμηλότερος αριθμός θανάτων (1.745 – 8,6%).

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Pexels  – Valentin Sarte

Περισσότερα Safety First

Οι νεαροί οδηγοί προτιμούν μηνύματα που προωθούν υπεύθυνη οδική συμπεριφορά παρά  φόβο
Έρευνα που πραγματοποίησαν από κοινού Πανεπιστήμια σε Βέλγιο και Αγγλία, έδειξε πως οι νέοι οδηγοί προτιμούν να βλέπουν σποτ που αναδεικνύουν την υπεύθυνη οδική συμπεριφορά, παρά το φόβο ενός ατυχήματ...(περισσότερα)
Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου: Παραβάσεων συνέχεια
Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές. ...(περισσότερα)
Ισπανία: Σχέδια μείωσης του επιτρεπτού ορίου οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Οι Ισπανοί αναμένεται να περιορίσουν την μέγιστη επιτρεπόμενη συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, στα 0,2 mg ανά λίτρο. ...(περισσότερα)
Δείτε στο video τι συμβαίνει όταν δε φοράμε ζώνη ασφαλείας
Έχουμε πει πολλές φορές ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ζώνη ασφαλείας, είτε καθόμαστε στα εμπρός είτε στα πίσω καθίσματα. ...(περισσότερα)
Η νέα έκθεση του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια
Στη δημοσιότητα δόθηκε η τελευταία έκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών σχετικά με τη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Τα μέτρα της Τροχαίας για το τριήμερο
Η Τροχαία ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων σε όλη τη χώρα για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, στα οποία εντάσσεται και η απαγόρευση κίνησης φορτηγών με βάρος άνω των 3,5 τόνων. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Επικίνδυνες οδηγικές συνήθειες από τους νεαρούς Βρετανούς
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως οι νεαροί διαθέτουν ορισμένες πολύ επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση, όπως μεταξύ άλλων η καταγραφή βίντεο και το ποστάρισμά του στα social media. ...(περισσότερα)
Στάση αντί για κλήση σε περίπτωση υπερβολικής ταχύτητας, εφαρμόζει η Εσθονία
Μια ξεχωριστή μορφή αντιμετώπισης της κίνησης με υπερβολική ταχύτητα υιοθετείται στην Εσθονία, προσφέροντας δυνατότητα στάσης 45 ή 60 λεπτών, αντί για τη πληρωμή προστίμου. ...(περισσότερα)
Έρχεται αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Διαβάστε ποιες είναι αλλαγές αναμένεται να γίνουν στο προσεχές χρονικό διάστημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Ολλανδία: Μείωση ορίων ταχύτητας, για μείωση εκπομπής ρύπων
Σε μια κίνηση που έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις, η Ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδιο μείωσης των ορίων ταχύτητας κατά τη διάρκεια της ημέρας, με πρώτο στόχο τη μείωση της εκπομπής ρύπων και όχι, ...(περισσότερα)

S5 Box