SAFETY FIRST

Οι στατιστικές αποκαλύπτουν πως τα τροχαία ατυχήματα, καθώς και οι νεκροί στους ελληνικούς δρόμους κατά τη διάρκεια του 2022, παρουσίασαν αριθμητική άνοδο σε σύγκριση με το 2021.

Η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛ.ΣΤΑΤ) παρουσίασε τα δεδομένα των τροχαίων ατυχημάτων για το 2022. Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά τα νέα δεν είναι καλά, αφού κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε, καταγράφηκαν περισσότερα τροχαία ατυχήματα, καθώς και θάνατοι στους ελληνικούς δρόμους, συγκριτικά με το 2021.

Πιο αναλυτικά, το 2022 σημειώθηκαν 11.200 τροχαία ατυχήματα με 635 νεκρούς, ενώ το 2021 είχαμε 10.455 τροχαία ατυχήματα με 624 νεκρούς. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως υπήρξε αύξηση κατά 7,1% στον αριθμό των τροχαίων και 1,8% στους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους.

Εκτός από την προηγούμενη χρονιά όμως, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων, έχει αυξηθεί και σε σύγκριση με το 2019, τελευταία χρονιά πριν από την πανδημία, κατά 4,5% (10.710 τροχαία), ενώ ο αριθμός των νεκρών έχει μειωθεί κατά 7,7%.
Γεωγραφικά, η περιοχή με τα περισσότερα τροχαία είναι -αναμενόμενα- η Αττική, ενώ ακολουθούν οι Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου και Κεντρικής Μακεδονίας. Τα λιγότερα ατυχήματα καταγράφηκαν στις Περιφέρειες Κρήτης, Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου.

Αναλογικά με τον πληθυσμό τους, οι περισσότεροι νεκροί από τροχαία ατυχήματα καταγράφηκαν στις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδος, Νοτίου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων, ενώ οι λιγότεροι νεκροί -πάντα με βάση τον πληθυσμό- αναλογούν στην Αττική.

Η Αττική είναι η Περιφέρεια με τους λιγότερους βαριά τραυματίες από τροχαία, "κατηγορία" όπου πρωτεύει η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Όχι στην τοποθέτηση των παιδιών στο παιδικό κάθισμα με μπουφάν
Μόλις χαμηλώσει η θερμοκρασία, πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να διατηρούμε το μπουφάν στο αυτοκίνητο και ακριβώς το ίδιο, κάνουμε για τα παιδιά τα οποία κάθονται στο παιδικό κάθισμα. ...(περισσότερα)
Επίσημο: Ισοδυναμία άδειας οδήγησης αυτοκινήτου με άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου ή ελαφρού δικύκλου
Η Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου υπερψήφισε την ισοδυναμία ανάμεσα στην άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, με εκείνη της οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ) έως 50 κ.εκ. ή ελαφρού δικύκλου (Α1) έω...(περισσότερα)
Τι είναι η τεχνολογία γεωεντοπισμού; (+video)
Η τεχνολογία γεωεντοπισμού (geofencing) που δοκιμάζεται από την Ford, αφορά στην αυτόματη μείωση ταχύτητας οχημάτων σε αστικές περιοχές. ...(περισσότερα)
Δεν εμπιστεύονται τα αυτόνομα οχήματα οι Βρετανοί
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί δεν αισθάνονται έτοιμοι να... παραδώσουν το τιμόνι σε ένα αυτόνομο όχημα. ...(περισσότερα)
Τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης δεν υποκαθιστούν τους οδηγούς
Στις πρόσφατες δοκιμές ασφάλειας που έγιναν από το Euro NCAP, προστέθηκε για πρώτη φορά και ο έλεγχος των αυτόματων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ο οποίος έδειξε πως τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης...(περισσότερα)
709 θάνατοι σε 655 ατυχήματα το 2018
Τα στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα κατά τη χρονιά που πέρασε, δείχνουν ελαφριά μείωση που πάντως, δε μπορεί να θεωρηθεί ως σημαντικό βήμα προόδου ...(περισσότερα)
730 νεκροί σε 679 ατυχήματα το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε πρόσφατα τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους τη χρονιά που μας πέρασε. ...(περισσότερα)
Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε ποινές και πρόστιμα
Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις ποινές και στα πρόστιμα. ...(περισσότερα)
Ακόμη και το Hands Free αποσπά την προσοχή...
Όπως αναφέρεται σε άρθρο της ιστοσελίδας του European Transport Safety Council (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), η χρήση hands-free κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποσπά την προσοχή σε αντίστο...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών στην Ισλανδία
Ένας πρωτότυπος τρόπος βρέθηκε στη μακρινή Ισλανδία, ώστε οι οδηγοί να μειώνουν ταχύτητα και να προσέχουν ακόμη περισσότερο τους πεζούς, όταν εισέρχονται σε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη. ...(περισσότερα)

S5 Box