SAFETY FIRST

Στις πρόσφατες δοκιμές ασφάλειας που έγιναν από το Euro NCAP, προστέθηκε για πρώτη φορά και ο έλεγχος των αυτόματων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ο οποίος έδειξε πως τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι βοηθητικά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν απαλλάσσουν τον οδηγό.

Η διαρκής τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων, συνεπάγεται και διαρκή εξέλιξη των εμπλεκόμενων με την αυτοκίνηση, φορέων. Μια τέτοια περίπτωση είναι και το Euro NCAP, ο ανεξάρτητος φορέας αξιολόγησης της ασφάλειας των νέων οχημάτων, που έχει θεμελιώσει τη θέση του ως κορυφαίος στην Ευρώπη στον συγκεκριμένο τομέα.

Έπειτα από έρευνα που διενεργήθηκε από το Euro NCAP, το Global NCAP και την αγγλική Thatcham Research, σε 1567 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες, το 70% των οδηγών θεωρούν πως είναι δυνατό να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο που να οδηγεί από μόνο του, δηλαδή ένα αυτόνομο αυτοκίνητο. Αυτό στην πραγματικότητα δεν ισχύει, καθώς η επίτευξη της αυτόνομης αυτοκίνησης παραμένει αρκετά χρόνια μακριά.

Σε αυτό το πλαίσιο, διενεργήθηκε η πρώτη αξιολόγηση των αυτόματων συστημάτων από το Euro NCAP τον Οκτώβριο. Οι δοκιμές εστιάστηκαν στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας (Highway Assist Systems), δηλαδή τα Adaptive Cruise Control, Lane Centering και Speed Assist.

Τα βασικά συμπεράσματα του Euro NCAP ήταν πως κανένα αυτοκίνητο δεν διαθέτει πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα, δηλαδή κανένα αυτοκίνητο δεν είναι αυτόνομο, οπότε τα προσφερόμενα συστήματα υποβοήθησης οδηγού δεν πρέπει να συγχέονται με αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Κοινώς, οι οδηγοί παραμένουν απολύτως υπεύθυνοι για την ασφάλεια κατά την οδήγηση, καθώς τα συστήματα είναι βοηθητικά και δεν πρέπει να επαφίενται σε αυτά.

Εξειδικεύοντας τα συμπεράσματα, τα συστήματα που δοκιμάστηκαν μπορούν, εφόσον χρησιμοποιηθούν σωστά, να βοηθήσουν τον οδηγό ώστε να διατηρήσει απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, σταθερή ταχύτητα στην οδό ταχείας κυκλοφορίας, καθώς και να παραμείνει με ασφάλεια μέσα στη λωρίδα που έχει επιλέξει.

Όμως, σε καμία περίπτωση δεν έχουν σχεδιαστεί ώστε ο οδηγός να βασίζεται σε αυτά, ως λύση για ασφαλή και ελεγχόμενη οδήγηση. Επιπρόσθετα, οι κατασκευαστές δεν ακολουθούν ακριβώς την ίδια προσέγγιση στο εκάστοτε σύστημα, οπότε μπορεί για παράδειγμα δύο αυτοκίνητα διαφορετικών αυτοκινητοβιομηχανιών να διαθέτουν "Adaptive Cruise Control", ωστόσο αυτό δε σημαίνει εκ των προτέρων, πως τα συστήματα λειτουργούν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο.

Ο Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του Euro NCAP, δήλωσε: "Το μήνυμα του Euro NCAP από αυτές τις δοκιμές είναι σαφές - τα αυτοκίνητα, ακόμη και εκείνα που διαθέτουν προχωρημένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, χρειάζονται έναν οδηγό που θα είναι διαρκώς προσεκτικός πίσω από το τιμόνι. Είναι επιτακτική ανάγκη, τα τελευταίας γενιάς συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας να παραμείνουν διαθέσιμα, σαν μια ζωτικής σημασίας λύση ασφαλείας".

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Video: Αυτοματοποιημένο Σύστημα Στάθμευσης από την Ford
Η Ford παρουσίασε το Αυτοματοποιημένο Σύστημα Στάθμευσης, μέσω του οποίου ένα αυτοκίνητο μπορεί όχι μόνο να ανιχνεύσει την ύπαρξη μιας θέσης στάθμευσης, αλλά και να παρκάρει αυτόνομα - Δείτε το video....(περισσότερα)
Έλεγχος για χρήση ναρκωτικών ουσιών...
Για αλκοτέστ είχαμε ακούσει εδώ και χρόνια, όμως σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης διεξάγονται και έλεγχοι για την ποσότητα ναρκωτικών ουσιών στο αίμα, που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε ως "ναρκοτεστ". ...(περισσότερα)
Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου: Παραβάσεων συνέχεια
Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές. ...(περισσότερα)
Πάσχα 2023: Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών και οχήματα που εξαιρούνται
Η Τροχαία ανακοίνωσε την απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων από την Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου έως και την Τρίτη 18 Απριλίου. ...(περισσότερα)
Έρχεται πλαίσιο κανόνων κίνησης για οχήματα μικροκινητικότητας
Το Υπουργείο Μεταφορών παρουσίασε σχέδιο Νόμου σχετικά με τους κανόνες κυκλοφορίας στους οποίους θα υπόκεινται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards και segway, τα οποία στο εξής θα ονομάζονται "Ελ...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Θάνατοι από τροχαία και διαφθορά...
Σύμφωνα με μεγάλο αριθμό ερευνών και μελέτη στατιστικών τα τελευταία χρόνια, η σχέση μεταξύ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και τα ποσοστά διαφθοράς σε μία χώρα είναι ευθέως ανάλογη. ...(περισσότερα)
Περί απαγόρευσης της οδήγησης στους ηλικιωμένους...
Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια σε αρκετές χώρες, σχετικά με την διαχείριση της άδειας οδήγησης των ηλικιωμένων. ...(περισσότερα)
Euro NCAP Advanced (Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας)
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Ανησυχία για την αύξηση βάρους των νέων οχημάτων
Ο Οργανισμός Euro NCAP υποστηρίζει πως η αύξηση βάρους και διαστάσεων στα νέα οχήματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Οδική Ασφάλεια όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. ...(περισσότερα)

S5 Box